Στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 θα μιλήσει σήμερα στις 10:00 το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος βάζει πλέον σε πρώτο πλάνο και τα μεγάλα έργα και την αναπτυξιακή δυναμική που αυτά δίνουν, επτά μόλις εβδομάδες πριν από τις κρίσιμες κάλπες των ευρωεκλογών. «Ευχάριστο είναι και το ότι έχουν αρχίσει και παραδίδονται πολλά από τα μεγάλα έργα που ''τρέχουν'' σε ολόκληρη τη χώρα», έγραψε την Κυριακή στο Facebook, αφού είχε γυρίσει από τη Μυτιλήνη, όπου επίσης είχε μιλήσει στην εκδήλωση για την παράδοση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου. Σήμερα, μετά τον Ε65, ο πρωθυπουργός θα μεταβεί στην Καρδίτσα, όπου θα παραστεί και θα μιλήσει στην παρουσίαση για την αποκατάσταση ζημιών από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», στο Μουζάκι.

Σημαντικά έργα

«Το 2019, όταν οι πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, είχα πει ότι μία από τις κεντρικές μας πολιτικές προτεραιότητες είναι να μετατρέψουμε όλη τη χώρα σ’ ένα απέραντο εργοτάξιο. Πέντε χρόνια μετά, τα εργοτάξια σταδιακά κλείνουν και δίνουν τη θέση τους σε σημαντικά έργα, τα οποία αλλάζουν την καθημερινότητα των Ελληνίδων και των Ελλήνων», ανέφερε χαρακτηριστικά από τη Λέσβο ο κ. Μητσοτάκης. Έβαλε δε και την πολιτική διάσταση του έργου, συνδέοντάς το και με τις επικείμενες ευρωεκλογές: «Το έργο αυτό για το οποίο συζητάμε σήμερα είναι ακόμα ένα έργο το οποίο γίνεται με ευρωπαϊκούς πόρους. Ας το θυμηθούμε αυτό, γιατί σε 50 και κάτι μέρες από τώρα έχουμε ευρωεκλογές. Ας θυμηθούμε και ας σκεφτούμε πολύ προσεκτικά ποιες είναι εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις, ποιο είναι εκείνο το κόμμα το οποίο μπορεί την επόμενη μέρα να διεκδικήσει στην Ευρώπη πολιτικές, πόρους, που πραγματικά να αλλάζουν τη ζωή σας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Έργο στρατηγικής σημασίας

Σήμερα ακολουθεί η Φθιώτιδα και η παράδοση ενός ακόμα κομβικού οδικού έργου. Πρόκειται για το νότιο τμήμα του Ε-65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, με το βόρειο τμήμα (Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός) να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Ο πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει έμφαση τόσο στη στρατηγική σημασία του έργου αυτού για τη Θεσσαλία, αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία όσο και στις ενέργειες που έγιναν για να ξεμπλοκάρουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το μετρό Θεσσαλονίκης

Η συνέχεια της παράδοσης ολοκληρωμένων έργων είναι τον Νοέμβριο με το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο στην πρώτη φάση λειτουργίας του θα εξυπηρετεί παραπάνω από 300.000 πολίτες ημερησίως. Στις αρχές του καλοκαιριού του 2025 θα ξεκινήσει η λειτουργία της πρώτης επέκτασης, προς την Καλαμαριά. Στην Αθήνα, το μεγάλο στοίχημα είναι η νέα Γραμμή 4 του μετρό: Τους επόμενους μήνες θα γίνει η βύθιση του δεύτερου μηχανήματος διάνοιξης σηράγγων (ο γνωστός «μετροπόντικας») και το έργο θα μπει πλέον σε ταχείς ρυθμούς υλοποίησης.

Προαστιακός

Το ενδιαφέρον στρέφεται και στα δυτικά της Αττικής, με την κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Τα χωματουργικά και λοιπά προπαρασκευαστικά έργα θα ξεκινήσουν φέτος, ενώ όταν το έργο ολοκληρωθεί το συνολικό μήκος του νέου κλάδου του προαστιακού θα είναι 34,6 χλμ. και θα εξυπηρετεί τους οικισμούς Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και το Νεράκι, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, ενώ ως εμπορευματικό έργο θα εξυπηρετεί τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου και Ελευσίνας.

Πάτρα-Πύργος και Θεσσαλονίκη

Το 2025 αναμένεται να παραδοθεί και ένα έργο που έχει αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων και διενέξεων εδώ και δεκαετίες, το Πάτρα-Πύργος, και το 2027 –παρά τις δικαστικές εκκρεμότητες που έχουν ήδη προκύψει– η Flyover στη Θεσσαλονίκη. Ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο είναι ο ΒΟΑΚ, με το Μέγαρο Μαξίμου να έχει θέσει ως στόχο την υλοποίηση του 30% του αντικειμένου του δημόσιου έργου (τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος) εντός της φετινής χρονιάς.

Έργα σε όλη την Ελλάδα

Άλλα σημαντικά έργα που είναι στον κυβερνητικό σχεδιασμό να τρέξουν μέσα στα επόμενα χρόνια είναι η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας προς το Ίλιον, το οδικό έργο Γιάννενα-Κακαβιά, όπως και το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την εθνική οδό, που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά. Επίσης, η νέα Περιφερειακή Οδός στην Αλεξανδρούπολη, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, οι οδικοί άξονες Μπράλος-Άμφισσα και Λαμία-Καρπενήσι, καθώς και η παράκαμψη της Χαλκίδας.