Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπαράζ περιοδειών και νέα στρατηγική στην πορεία προς τις ευρωεκλογές - Οι νέες επιδιώξεις της "γαλάζιας" καµπάνιας
Τα νέα σημεία στην κοινωνική ρητορική της ΝΔ
Ψηλά στην ατζέντα πλέον τα αγροτικά θέματα και το ζήτημα ενίσχυσης των νέων ζευγαριών και συνολικά της νέας γενιάς
Με δεδοµένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέδωσε σαφή πολιτικά χαρακτηριστικά στην αναµέτρηση της 9ης Ιουνίου, µιλώντας για διακυβεύµατα όπως η διατήρηση της πολιτικής σταθερότητας και η διαφύλαξη της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας και µε φόντο τα ευρήµατα των δηµοσκοπήσεων που καταδεικνύουν ότι ο ίδιος εξακολουθεί να συνιστά το ισχυρό χαρτί της Ν.∆., βγαίνει και πάλι µπροστά προχωρώντας σε σειρά περιοδειών και εµφανίσεων στα media, µε ξεκάθαρο στόχο την υπογράµµιση των πλεονεκτηµάτων του έναντι των άλλων πολιτικών αρχηγών.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μπαράζ περιοδειών και η νέα στρατηγική
Το µπαράζ των ταξιδιών του Κυριάκου Μητσοτάκη ξεκινά αµέσως µετά το Πάσχα, µε πρώτους σταθµούς τη Δυτική Ελλάδα (Αγρίνιο) και την Ηπειρο (Αρτα και Πρέβεζα) και εν συνεχεία τη Χίο, όπου η Ν.∆. συγκεντρώνει ένα από τα µεγαλύτερα ποσοστά της πανελλαδικά και ο ίδιος έχει να την επισκεφθεί αρκετό καιρό.Θα ακολουθήσει, µετά την παρένθεση της συνάντησης µε τον Ταγίπ Ερντογάν επί τουρκικού εδάφους, ίσως η σηµαντικότερη σε ό,τι αφορά τον στόχο της συσπείρωσης των παραδοσιακών ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόµµατος περιοδεία, µε τον πρωθυπουργό να µεταβαίνει στην Κεντρική Μακεδονία για ένα διήµερο roadtrip, προκειµένου να βρεθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές τής εν λόγω περιφέρειας. Κεντρικός άξονας της συγκεκριµένης εξόρµησης θα είναι φυσικά και πάλι η αναχαίτιση της δυναµικής της Ελληνικής Λύσης και των υπόλοιπων σχηµατισµών στα δεξιά της Ν.∆., που στους αντίστοιχους νοµούς συγκεντρώνουν τον µεγαλύτερο αριθµό υποστηρικτών και ψηφοφόρων.
Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός θα ταξιδέψει στην Πελοπόννησο, την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τη ∆υτική Μακεδονία και την Κρήτη. Οι επισκέψεις αυτές θα είναι είτε µονοήµερης είτε διήµερης διάρκειας και σκοπός του Κυριάκου Μητσοτάκη και των στενών συνεργατών του είναι να καθορίσουν τις κατά τόπους προτεραιότητες σε ό,τι αφορά την πρωθυπουργική παρουσία, ανάλογα µε τις ανάγκες που αναδεικνύονται από τις κυλιόµενες µετρήσεις, τις οποίες πραγµατοποιεί το Μέγαρο Μαξίµου.
Οπως έγραψε και στο παρελθόν η «Κυριακάτικη Απογευµατινή», πέραν των δύο µεγάλων συγκεντρώσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το µοντέλο που θα υιοθετηθεί σχετικά µε τις περιοδείες αυτές είναι οι συναντήσεις και η απευθείας επαφή µε τους πολίτες και τους παραγωγικούς φορείς, µ’ ένα µόνο µικρόφωνο και µε αρκετή δόση προσωπικής επικοινωνίας.
Τον συντονισµό των πρωθυπουργικών ταξιδιών έχει αναλάβει και αυτή τη φορά ο στενός συνεργάτης του Κυριάκου Μητσοτάκη, Θανάσης Νέζης, συνεπικουρούµενος από µια οµάδα στελεχών του Μαξίµου και της Πειραιώς. Από κει και πέρα, το επικοινωνιακό κοµµάτι βρίσκεται υπό την εποπτεία του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, της διευθύντριας Επικοινωνίας του πρωθυπουργικού γραφείου Κύρας Κάπη, του αναπληρωτή Χρήστου Ζωγράφου και του Γιώργου Ευθυµίου (που µετά την υποψηφιότητα Τσιόδρα έχει αυξηµένες αρµοδιότητες), ενώ η γραµµατέας της Ν.∆. Μαρία Συρεγγέλα, ο γενικός διευθυντής του κόµµατος Γιάννης Σµυρλής και ο γραµµατέας Οργανωτικού Στέλιος Κονταδάκης παίζουν κοµβικό ρόλο στο µέτωπο της οργάνωσης και της κινητοποίησης.
Τα δύο νέα σημεία στην κοινωνική ρητορική της ΝΔ
Στο µεταξύ, στη φαρέτρα της σταθερής επιχειρηµατολογίας που αναπτύσσει στις δηµόσιες εµφανίσεις του ο Κυριάκος Μητσοτάκης προστίθενται από δω και στο εξής δύο στοιχεία, τα οποία θα αναλυθούν ιδιαίτερα από τον ίδιο και τα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, καθώς, όπως διαµηνύουν οι επικοινωνιολόγοι του Μαξίµου, που µελετούν τάσεις και αριθµούς, πρόκειται για µία παράµετρο που θα έχει κοµβική συµβολή στη διαµόρφωση των ισορροπιών το βράδυ της κάλπης. Το πρώτο «αγγίζει» τους αγρότες, µε την κυβέρνηση να επενδύει ιδιαιτέρως στις διεργασίες για την αναθεώρηση της νέας ΚΑΠ και τις πρωτοβουλίες της ελληνικής πλευράς και του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενάκη προς αυτή την κατεύθυνση.
Το δεύτερο έχει να κάνει µε το ζήτηµα της ενίσχυσης των νέων ζευγαριών και συνολικά της νέας γενιάς είτε σε επίπεδο επιδοµάτων (γέννας κ.τ.λ.) είτε στοχευµένης στήριξης, όπως οι παρεµβάσεις στο στεγαστικό. Το κοµµάτι αυτό περικλείει µια κοινωνική ατζέντα που πια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και αφορά θεµατικές ενότητες κορυφαίας σηµασίας, όπως το ∆ηµογραφικό, η Παιδεία, η δηµιουργία συνθηκών περαιτέρω οικονοµικής ανάπτυξης κ.ο.κ.
O στόχος του 33%+ και το restart µέσω ανασχηµατισµού
Ο πρωθυπουργός, τόσο στις συναντήσεις με τους «γαλάζιους» βουλευτές όσο και στο πρόσφατο υπουργικό συµβούλιο, έβαλε «γκάζια» στα στελέχη του, εκπέµποντας το µήνυµα ότι οι προσεχείς εκλογές θα κρίνουν την επόµενη ηµέρα, µε τη στάση του να ερµηνεύεται ως αιχµή για ανασχηµατισµό µετά τη διενέργεια των εκλογών.
«Γι’ αυτό και αντιµετωπίζουµε και την ψήφο της επόµενης αναµέτρησης ως µία εντολή για λιγότερα λάθη και περισσότερη δουλειά», είπε ο Κ. Μητσοτάκης στην τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού συµβουλίου, ζητώντας από τα κυβερνητικά στελέχη να δώσουν µε όλες τους τις δυνάµεις τον αγώνα για µια νέα εκλογική νίκη της Ν.∆.
Μετά τα συµπεράσµατα του αποτελέσµατος της 9ης Ιουνίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ευελπιστώντας να έχει επιτύχει τον διακηρυγµένο στόχο του 33%+ που θα επιβεβαιώσει εκ νέου την κυριαρχία του στο πολιτικό σκηνικό, θα πατήσει το κουµπί του restart και µε φόντο τη ∆ΕΘ του φθινοπώρου θα δώσει το στίγµα της πολιτικής που θα ακολουθήσει το Μαξίµου, σε ορίζοντα τριετίας, που θα εστιάζει σε µεταρρυθµιστικές πολιτικές µε στόχο τη βελτίωση της καθηµερινότητας των πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρωθυπουργός είναι πιθανό να δώσει το «σήµα» της επανέναρξης της «καθαρής» κυβερνητικής περιόδου, µέσω αλλαγών στο κυβερνητικό σχήµα, που είναι πιθανό να γίνουν αµέσως µετά τις ευρωεκλογές ή το αργότερο στις αρχές Σεπτεµβρίου.
Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»