Τι είναι το Ψηφιακό Σχολείο που ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης: Μαθήματα αλά Netflix και ψηφιακή διδασκαλία
Χρήσιμο εργαλείο
Οι μαθητές δε της Γ΄ Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Το ψηφιακό σχολείο, μια πραγματική επανάσταση -όπως το χαρακτήρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης- στην εκπαίδευση, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων, ενός μικρού ορεινού χωριού της Ημαθίας, παρουσία του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.
Κατά την παρουσίαση ο κ. Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με την Παναγιώτα Τζουνοπούλου, διευθύντρια του σχολείου, τη Σοφία Καραβασίλη και τον Αλέξανδρο Μοτσιόπουλο, μαθητές του σχολείου, και τη Νικολέτα Ξενικάκη, μητέρα μαθητή. Τη συζήτηση συντόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή. Πρόκειται για ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη που λειτουργεί πάνω στη λογική της πλατφόρμας του Netflix και μέσω της οποίας μαθητές από την Α΄ Δημοτικού έως τη Β΄ Λυκείου θα έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε σύντομα, περιεκτικά βίντεο με διδακτικό υλικό και στο περιεχόμενο των μαθημάτων τα οποία θα επιλέγουν οι ίδιοι. Όπως δηλαδή γίνεται και στο Netflix.
Οι μαθητές δε της Γ΄ Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να επικοινωνούν με τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο και να συμμετέχουν σε διαγωνίσματα προετοιμασίας. Η πιλοτική χρήση του ψηφιακού σχολείου θα αρχίσει από τη νέα σχολική χρονιά. Σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμα βίντεο για τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διδάσκονται στις τάξεις του γυμνασίου, ενώ σύντομα θα προστεθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό για όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος, για όλες τις τάξεις έως τη Β΄ Λυκείου. Τα ψηφιακά μαθήματα για τη Γ΄ Λυκείου θα αρχίσουν τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα μέσω του ψηφιακού σχολείου θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπως η Γαύδος. Με άλλα λόγια, θα συνιστά χρήσιμο εργαλείο για όσους μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες, επειδή κατοικούν σε δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο τους ή ανήκουν σε ευάλωτα νοικοκυριά. Στις περιπτώσεις αυτές θα δημιουργούνται τάξεις με τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, καθηγητές φυσικών επιστημών ή πληροφορικής) και για τα μαθήματα που δεν καλύπτονται από τις ειδικότητες που είναι διαθέσιμες στην περιοχή θα γίνεται ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία εντός σχολικού ωραρίου.
Κατά την παρουσίαση ο κ. Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με την Παναγιώτα Τζουνοπούλου, διευθύντρια του σχολείου, τη Σοφία Καραβασίλη και τον Αλέξανδρο Μοτσιόπουλο, μαθητές του σχολείου, και τη Νικολέτα Ξενικάκη, μητέρα μαθητή. Τη συζήτηση συντόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή. Πρόκειται για ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη που λειτουργεί πάνω στη λογική της πλατφόρμας του Netflix και μέσω της οποίας μαθητές από την Α΄ Δημοτικού έως τη Β΄ Λυκείου θα έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε σύντομα, περιεκτικά βίντεο με διδακτικό υλικό και στο περιεχόμενο των μαθημάτων τα οποία θα επιλέγουν οι ίδιοι. Όπως δηλαδή γίνεται και στο Netflix.
Οι μαθητές δε της Γ΄ Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να επικοινωνούν με τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο και να συμμετέχουν σε διαγωνίσματα προετοιμασίας. Η πιλοτική χρήση του ψηφιακού σχολείου θα αρχίσει από τη νέα σχολική χρονιά. Σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμα βίντεο για τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διδάσκονται στις τάξεις του γυμνασίου, ενώ σύντομα θα προστεθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό για όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος, για όλες τις τάξεις έως τη Β΄ Λυκείου. Τα ψηφιακά μαθήματα για τη Γ΄ Λυκείου θα αρχίσουν τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα μέσω του ψηφιακού σχολείου θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπως η Γαύδος. Με άλλα λόγια, θα συνιστά χρήσιμο εργαλείο για όσους μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες, επειδή κατοικούν σε δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο τους ή ανήκουν σε ευάλωτα νοικοκυριά. Στις περιπτώσεις αυτές θα δημιουργούνται τάξεις με τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, καθηγητές φυσικών επιστημών ή πληροφορικής) και για τα μαθήματα που δεν καλύπτονται από τις ειδικότητες που είναι διαθέσιμες στην περιοχή θα γίνεται ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία εντός σχολικού ωραρίου.