Είκοσι ημέρες ακριβώς απομένουν πλέον μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες για τις ευρωεκλογές και η Νέα Δημοκρατία στρέφει πλέον μεγάλο κομμάτι της προσοχής της στη Μακεδονία, όπου τα μικρότερα κόμματα στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας συγκέντρωσαν αθροιστικά στις τελευταίες εθνικές εκλογές ποσοστά που σε ορισμένες εκλογικές περιφέρειες έφτασαν το 20%.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ολοκλήρωσε την Παρασκευή την περιοδεία σε Πέλλα, Πιερία και Ημαθία, με σαφή μηνύματα σε όσους ψήφισαν πέρυσι την Ελληνική Λύση ή τη Νίκη και ελκύονται ακόμα από τη ρητορική των αρχηγών τους. «Χριστιανόμετρο δεν υπάρχει. Και τις σχέσεις μας με την πίστη και την Ορθοδοξία δεν θα επιτρέψουμε να τις καπηλευτεί κανείς και κανένα κόμμα», είπε από την Κατερίνη ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε επίσης πως «η μόνη υπεύθυνη πατριωτική δύναμη σήμερα που εγγυάται τη σταθερότητα και την ασφάλεια της χώρας είναι η μεγάλη μας παράταξη, η Νέα Δημοκρατία».

Στη Θεσσαλονίκη σήμερα

Σήμερα ο πρωθυπουργός θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δίνοντας έμφαση σε έργα πνοής και πρωτοβουλίες που σταδιακά θα αλλάξουν το πρόσωπο και την ποιότητα ζωής της πόλης. Θα μιλήσει για την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο, για την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του επόμενου έτους, αλλά και για τις νέες επεκτάσεις που σχεδιάζονται, με προτεραιότητα εκείνη προς τις δυτικές συνοικίες. Η μελέτη που θα παρουσιαστεί παρουσία του πρωθυπουργού θα αφορά τη χάραξη του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης, με ορίζοντα την εξέλιξη του πολεοδομικού συγκροτήματος μέχρι το 2040.

Θα σταθεί επίσης και στην ένταξη στον στόλο του ΟΑΣΘ των πρώτων 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, αλλά και στη λειτουργία το 2026 του υπερσύγχρονου Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς και στην ανάπλαση της ΔΕΘ.

Για τη Βόρεια Μακεδονία

Για το ζήτημα της Βορείου Μακεδονίας, για το οποίο προφανώς υπάρχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία στην περιοχή, ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε εκ νέου χθες από τη «Μακεδονία της Κυριακής» και κάλεσε τη νέα πρόεδρο της γείτονος χώρας «να αποφύγει παρόμοιες παράνομες και προκλητικές επιλογές, τις οποίες φυσικά δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα δεχτούμε. Είναι αυτονόητο ότι η ευρωπαϊκή πορεία των Σκοπίων εξαρτάται από την ειλικρινή τήρηση των συμφωνηθέντων. Η ηγεσία, λοιπόν, της Βόρειας Μακεδονίας, οφείλει να αντιληφθεί ότι μόνο να κερδίσει έχει από τη φιλία της με την Ελλάδα», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Στην ίδια συνέντευξη, μάλιστα, μίλησε ειδικά για την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και επισήμανε πως «προχωρούν 1.000 και πλέον αναπτυξιακές πρωτοβουλίες στην Κεντρική Μακεδονία. Προκειμένου η μεγαλύτερη, σε έκταση, περιφέρεια της χώρας να συγκλίνει με τις υπόλοιπες, αλλά και με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Είναι μια διαδρομή που έχει ήδη ξεκινήσει και θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερη ορμή, αν οι πολίτες ψηφίσουν με σύνεση και σοβαρότητα για το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους».

Αποκάλυψε επίσης τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, λέγοντας πως θα δημιουργηθεί «ένα υπερσύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο που θα περιλαμβάνει επιχειρηματικό κέντρο και ξενοδοχείο και θα συνδυάζεται με ένα μεγάλο αστικό πάρκο».

Το πρόγραμμα

Ειδικότερα, σήμερα, στις 10:15 ο πρωθυπουργός θα παραστεί και θα μιλήσει στην παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης του μετρό Θεσσαλονίκης, στο Καραπάντσειο Πνευματικό Κέντρο και στις 11:00 θα επισκεφθεί το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, όπου θα μιλήσει σε εκδήλωση για την έναρξη των πρώτων δρομολογίων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη.

Στις 12:00 θα έχει συνάντηση με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο, ενώ αμέσως μετά θα μεταβεί στο Δημαρχείο, όπου θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη. Στη συνέχεια, ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το Πολεμικό Μουσείο και το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Α/Τ Βέλος. Τέλος, στις 19:00 θα απευθύνει ομιλία στο πλαίσιο της 49ης τακτικής γενικής συνέλευσης του ΣΕΒΕ.

Επόμενος σταθμός των περιοδειών του πρωθυπουργού είναι την Τρίτη η Δυτική Μακεδονία, στην οποία αναμένεται να υπογραμμίσει την έγκαιρη παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, αλλά και το νέο παραγωγικό και αναπτυξιακό μοντέλο στην περιοχή, στη μετα-λιγνίτη εποχή.