Στη διαδικασία κατάρτισης ενός ολοκληρωµένου στρατηγικού σχεδιασµού για την ενίσχυση των οικονοµικών και πολιτιστικών δεσµών της Αττικής µε την Κίνα, και µάλιστα µε ορίζοντα πενταετίας, βρίσκεται ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Με αφορµή την παρουσία του στη Σανγκάη για τη διεθνή τουριστική έκθεση ITB China 2024, ο περιφερειάρχης Αττικής είχε σειρά συναντήσεων µε θεσµικούς παράγοντες της κινεζικής µητρόπολης, µεταξύ των οποίων τον δήµαρχο, τον CEO της Cosco και τη διοίκηση του Εµπορικού Επιµελητηρίου, στους οποίους διατύπωσε την ξεκάθαρη βούληση της διοίκησης της περιφέρειας για την ανάπτυξη µιας σταθερής σχέσης µε τις κινεζικές επαρχίες, πάνω σε συγκεκριµένους άξονες δράσεων, µε καθορισµένες διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε µετρήσιµα και αµοιβαία επωφελή αποτελέσµατα.

Ενδεικτική των προθέσεων Χαρδαλιά είναι η πρωτοβουλία του για τη διοργάνωση το ερχόµενο φθινόπωρο από την Περιφέρεια Αττικής µιας ευρείας συνόδου, προκειµένου να οριστούν τα περιεχόµενα ενός κανονιστικού κειµένου, που θα οδηγήσει στην υπογραφή των σχετικών µνηµονίων συνεργασίας. Στη συγκεκριµένη σύνοδο θα συµµετάσχουν ο ∆ήµος της Σανγκάης (ουσιαστικά, η τοπική κυβέρνηση της µεγαλούπολης των 26 εκατ. κατοίκων), η διοίκηση της Cosco, που έχει την ευθύνη της λειτουργίας του ΟΛΠ, οι εκπρόσωποι του Εµπορικού και Επιχειρηµατικού Επιµελητηρίου της πόλης και οι εκπρόσωποι του κινεζικού αεροµεταφορέα Juneyao, ενώ από ελληνικής πλευράς θα συµµετάσχουν οι ∆ήµοι Αθήνας και Πειραιά.

Οι στοχεύσεις του Νίκου Χαρδαλιά, όσον αφορά τις σχέσεις µε την Κίνα, είναι ξεκάθαρες και αντιστοιχούν στα µεγάλα στρατηγικά πλεονεκτήµατα της Αττικής.

Συµβουλευτικές υπηρεσίες

∆εδοµένου του γεγονότος ότι στην Αττική φιλοξενείται η συντριπτική πλειονότητα των κινεζικών επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα, ο περιφερειάρχης προσανατολίζεται στη δηµιουργία ενός help desk για την εξυπηρέτηση των Κινέζων επιχειρηµατιών που θα δραστηριοποιηθούν στην Αττική. Εµφαση θα δοθεί στην παροχή αδειοδότησης, καθώς η όλη διαδικασία εµπίπτει στη θεσµική αρµοδιότητα της περιφέρειας, ενώ παράλληλα θα παρέχονται συµβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά και τεχνική αρωγή στην αντιµετώπιση γραφειοκρατικών κωλυµάτων. Η πρωτοβουλία αυτή, µάλιστα, έγινε δεκτή µε ενθουσιασµό από τους εκπροσώπους των µεγαλύτερων κινεζικών εταιρειών που συνάντησαν τον περιφερειάρχη κατά την επίσκεψή του στο Εµπορικό Επιµελητήριο της Σανγκάης, όπου και του παρουσίασαν ένα ευρύ πεδίο συνεργειών, ιδίως στους τοµείς των νέων τεχνολογιών, της Τεχνητής Νοηµοσύνης, των «έξυπνων» πόλων κ.λπ.

Στη «φαρέτρα» Χαρδαλιά µπαίνει επίσης και το εργαλείο του πολύτιµου πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος της Αττικής: ένας δυναµικός συνδυασµός, που µπορεί να αποφέρει τα µέγιστα θετικά αποτελέσµατα στην τοπική οικονοµία.

Βάσει επίσηµων ερευνών, η συντριπτική µερίδα των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα έλκονται από τα αρχαιολογικά µνηµεία, ενώ οι διαπολιτισµικές ανταλλαγές αποτελούν τη βάση της πολιτικής εξωστρέφειας του κινεζικού κράτους προς τη ∆ύση. Η Αττική, µε τα δεκάδες µνηµεία παγκόσµιας πολιτιστικής κληρονοµιάς, τα κοσµοπολίτικα νησιά του Αργοσαρωνικού και την Αθηναϊκή Ριβιέρα, αλλά και τους υπερσύγχρονους χώρους τέχνης, µπορεί άνετα να αποτελέσει τον κορυφαίο προορισµό για την κινεζική αγορά, ένα πλεονέκτηµα που ο Νίκος Χαρδαλιάς φαίνεται να το έχει αντιληφθεί πάρα πολύ καλά.
Σε αυτό το πλαίσιο σκέφτεται να αποτελέσει η Κίνα το πρώτο τιµώµενο κράτος στο ∆ιεθνές Φεστιβάλ Πολιτισµού της Περιφέρειας, ένας νέος θεσµός που θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2026, µε στόχο την ανάδειξη της παγκόσµιας εµβέλειας της πνευµατικής και καλλιτεχνικής δηµιουργίας της Αττικής. Είναι µάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο δήµαρχος της Σανγκάης υποδέχθηκε θερµά αυτή την πρόταση, ζητώντας µάλιστα την ενίσχυση των ανταλλαγών σε οµάδες καλλιτεχνών και νεολαίας ανάµεσα στις δύο περιφέρειες.

Απευθείας πτήσεις από Κίνα

Εξίσου αισιόδοξα είναι τα µηνύµατα για τον τουρισµό, καθώς πλέον η Σανγκάη συνδέεται απευθείας µε την Αθήνα τρεις φορές την εβδοµάδα, µε την κίνηση των επιβατών να βρίσκεται ήδη σε ικανοποιητικά επίπεδα. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το πρώτο επίσηµο ραντεβού Χαρδαλιά στη Σανγκάη ήταν µε τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας Juneyao, η οποία εγκαινίασε στις 2 Απριλίου τις απευθείας πτήσεις, µε τη συζήτηση να επικεντρώνεται στο ενδεχόµενο πύκνωσης των δροµολογίων, αλλά και σε κοινές δράσεις στο πλαίσιο της τουριστικής καµπάνιας της Αττικής. Επίσης, στο πλαίσιο της ITB, o περιφερειάρχης συναντήθηκε µε τη διευθύντρια Μάρκετινγκ της Ctrip, Diana Makisheva, της δεύτερης µεγαλύτερης τουριστικής εταιρείας στην Κίνα, η οποία εξέφρασε έντονο ενδιαφέρον για τη συµπερίληψη της Αττικής στους πλέον δηµοφιλείς προορισµούς που καλύπτει ο ταξιδιωτικός κολοσσός.

*Δημοσιεύθηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»