Ευρωεκλογές 2024: Μητσοτάκης και συσπείρωση οδηγούν τη Νέα Δημοκρατία στην εκλογική μάχη της Κυριακής
Τα δυνατά χαρτιά, η πανστρατιά σε όλη την Επικράτεια και η στρατηγική που δίνει προβάδισμα
Ο μηχανισμός της "γαλάζιας" παράταξης δούλεψε στο φουλ και στην Πειραιώς λίγο πριν ανοίξουν οι κάλπες εκτιμούν πως οι στόχοι θα επιτευχθούν
έχει θέσει, στην Πειραιώς και στο Μέγαρο Μαξίμου προετοιμάζονται για τις αυριανές ευρωεκλογές έχοντας επεξεργαστεί όλα τα πιθανά σενάρια. Ολες οι έρευνες και οι αναλύσεις που έχουν γίνει κατατείνουν ουσιαστικά στο ίδιο συμπέρασμα: Η αυριανή αναμέτρηση θα κριθεί εν πολλοίς
από το πόσοι -και φυσικά ποιοι- θα πάνε τελικά στις κάλπες να ψηφίσουν μια ημέρα που η θερμοκρασία σε πολλές περιοχές της χώρας αναμένεται να ξεπεράσει τους 35 βαθμούς Κελσίου.
Πέρα από το θέλγητρο της παραλίας μια τέτοια ημέρα, αρκετοί πολίτες, όπως επισημαίνει μιλώντας στα «Π» έμπειρο κυβερνητικό στέλεχος, δεν γνωρίζουν παρά ελάχιστα για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και δεν βλέπουν κάποιον σπουδαίο λόγο να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές. Επιπρόσθετα, το 2019 η ευρωκάλπη στήθηκε τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία εκλογική αναμέτρηση, ενώ τον τελευταίο χρόνο οι πολίτες έχουν ψηφίσει τέσσερις φορές, δύο για εθνικές εκλογές και δύο για αυτοδιοικητικές.
Στις τελευταίες εθνικές εκλογές, τον περασμένο Ιούνιο, είχαν προσέλθει στα εκλογικά κέντρα 5.273.699 πολίτες (συμμετοχή 53,74%), ενώ στις τελευταίες ευρωεκλογές, τον Μάιο του 2019, είχαν πάει 5.920.355 ψηφοφόροι (ποσοστό 58,69%). Αύριο το ψυχολογικό και συμβολικό όριο των 5.000.000 ψηφισάντων εκτιμάται ότι θα σπάσει και θα ψηφίσουν περί τους 4,6 εκατομμύρια πολίτες, συν τους 180.000 που το έπραξαν μέσω της επιστολικής ψήφου.
«Όργωσαν τη χώρα»
Τι σημαίνει αυτό; Οτι με αποχή πάνω από 50%, οι όποιες εκτιμήσεις είναι δύσκολο να γίνουν με βεβαιότητα. Αλλά και ότι όποιο κόμμα πετύχει να αυξήσει τη συσπείρωσή του και να κινητοποιήσει τους ψηφοφόρους του θα δει το όφελος στην κάλπη. Στη Νέα Δημοκρατία, πέρα από την ευρεία χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, X, Instagram, TikTok, YouTube), εξαιτίας όλων των προαναφερθέντων, η προεκλογική καμπάνια έγινε κυρίως µε τον παραδοσιακό τρόπο:
Από πόλη σε πόλη και από χωριό σε χωριό. Υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραµµατείς, βουλευτές, στελέχη του κόµµατος «όργωσαν» µε τρόπο µεθοδικό όλη την επικράτεια, επιδιώκοντας τη µεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την τελευταία του περιοδεία στη Θεσσαλονίκη την περασµένη Τετάρτη, ο Ακης Σκέρτσος βρισκόταν στον Εβρο, ο Νίκος ∆ένδιας στον Εύοσµο Θεσσαλονίκης, ο Κώστας Κυρανάκης στην Κοζάνη και άλλοι κυβερνητικοί και κοµµατικοί παράγοντες σε γειτονικές περιοχές, καλύπτοντας δηλαδή την ίδια
µέρα όλη σχεδόν τη Βόρεια Ελλάδα.
Σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν, όπως εξηγεί «γαλάζιο» κοµµατικό στέλεχος, οι µισοί θα ήταν µε τον πρόεδρο της Ν.∆. στη Θεσσαλονίκη και οι άλλοι µισοί στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, πέρα από τις αναρτήσεις και τα βίντεο στα social media, χρησιµοποιήθηκε ενεργά και η πιο παραδοσιακή επικοινωνία µέσω
e-mail. Τα 400.000 µέλη της Νέας ∆ηµοκρατίας λάµβαναν τακτικά ενηµερώσεις από την Πειραιώς και υπήρξε µια συντονισµένη προσπάθεια κινητοποίησής τους για να προσέλθουν στις κάλπες.
Εμπιστοσύνη
Ολη αυτή η δραστηριότη τα αποδεικνύει ότι η συσπείρωση και η συµµετοχή είναι το µεγάλο όπλο της Ν.∆., που προσπαθεί µε κάθε τρόπο να το ενεργοποιήσει ενόψει της κρίσιµης αυριανής µάχης. Το δε δυνατό της «χαρτί», όπως δείχνουν όλες οι ποιοτικές µετρήσεις και τα focus groups που έχουν πραγµατοποιηθεί, είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Γι’ αυτό άλλωστε και ο ίδιος πήρε πάνω του την προεκλογική καµπάνια εξαρχής και είχε το τελευταίο διάστηµα τουλάχιστον µία οµιλία και µία τηλεοπτική ή ραδιοφωνική συνέντευξη κάθε µέρα.
Αυτό που, σύµφωνα µε πληροφορίες, έχει «µετρηθεί» στην κοινή γνώµη σε σχέση µε τον πρωθυπουργό είναι πως είναι ο µόνος από τους πολιτικούς αρχηγούς που εµπιστεύονται για να κυβερνήσει τη χώρα, πως έχει αποδείξει ότι µπορεί να τα βγάλει πέρα σε δύσκολες συνθήκες (παραδείγµατα η κρίση στον Εβρο το 2020 και η πανδηµία του κορονοϊού), ενώ ψηλά αποτιµάται και η καλή εικόνα που έχει στο εξωτερικό, καθώς και οι διεθνείς επαφές που έχει χτίσει. Γύρω από αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήµατα έχει χτιστεί κι ένα µεγάλο µέρος της προεκλογικής εκστρατείας της Ν.∆. καιαποµένουν λίγες πλέον ώρες για να φανούν τα αποτελέσµατά της.
* Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 8/6