ΚΥΣΕΑ: Κλείδωσε η προμήθεια των F-35 και των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων S100
Στο Μέγαρο Μαξίμου
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
Συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, όπως τονίζει σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε ενημέρωση από τους αρμόδιους υπουργούς για τα θέματα της εξωτερικής πολιτικής, της άμυνας, για την εικόνα των μεταναστευτικών ροών καθώς και για τη διαχείριση της αντιπυρικής περιόδου. Τέλος, έγινε παρουσίαση των βασικών προτεραιοτήτων της νεοσυσταθείσας Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας από τον Διοικητή της, Μιχάλη Μπλέτσα.
Τα F-35 είναι μαχητικά αεροσκάφη που ενσωματώνουν τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, περνώντας απαρατήρητα από τα Ραντάρ. Ο σχεδιασμός τους δίνει έμφαση στο να είναι όσο γίνεται πιο αόρατα αξιοποιώντας ένα συνδυασμό προηγμένων υλικών και τεχνικών απόκρυψης.
Μπορούν να πετάξουν με ταχύτητα 1.960,1 χιλιόμετρα την ώρα (1,6 Mach), φέροντας τον ισχυρότερο κινητήρα μαχητικών στον κόσμο. Κατά αυτόν τρόπο τα ικανά και κομψά αεροσκάφη μπορούν να φτάνουν σε ασύλληπτες ταχύτητες, ενώ μεταφέρουν βαρύ οπλισμό.
Το μονοκινητήριο μαχητικό 5ης γενιάς μπορεί να φέρει μια ευρεία γκάμα όπλων. Υποστηρίζει περιστροφικά πεντάκαννα πυροβόλα των 25 mm. Το τυπικό ωφέλιμο φορτίο όπλων του περιλαμβάνει δύο πυραύλους αέρος-αέρος AIM-120C/D και δύο κατευθυνόμενες βόμβες GBU-32 JDAM 453,6 κιλών (1.000 λίβρες). Γεγονός, που επιτρέπει στα F-35 να εμπλέκονται τόσο σε αερομεταφερόμενους, όσο και σε επίγειους στόχους.
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των F-35 δεν είναι η δύναμη πυρός τους, αλλά η υπολογιστική τους ισχύς. Μάλιστα, σημειώνεται και μεγάλη διαφοροποίηση στον εσωτερικό σχεδιασμό του πιλοτηρίου σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς.
Εμπεριέχουν μεγάλες οθόνες αφής, αλλά και ένα σύστημα προβολής με κράνος, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το κράνος δίνει ακόμα τη δυνατότητα στον πιλότο να βλέπει απευθείας έξω από το αεροσκάφος, χάρη στο σύστημα κατανεμημένου διαφράγματος (DAS) του F-35 και στις έξι κάμερες που είναι τοποθετημένες στρατηγικά γύρω από το μαχητικό.
Το S-100 μπορεί να λειτουργεί μέρα και νύχτα, ακόμα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, με εμβέλεια έως 200 χιλιόμετρα, τόσο πάνω από την ξηρά όσο και στη θάλασσα. Παράλληλα, μπορεί να μεταδίδει στον σταθμό ελέγχου εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο.
Ο αρχικός πελάτης για τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα S 100 ήταν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το 2006 – και εξακολουθεί να είναι και ο μεγαλύτερος. Έκτοτε, 40 χώρες το επέλεξαν, για να το θέσουν κυρίως σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις τους. Ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης είναι οι ΗΠΑ. Το σύστημα προμηθεύτηκε επίσης και η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Καναδάς, Νορβηγία και αρκετές χώρες εκτός ΝΑΤΟ.
Ωστόσο, το σύστημα δεν προορίζεται μόνον για στρατιωτική χρήση, καθώς η σχεδιαστική του φιλοσοφία προέβλεπε τη δυνατότητα ανάληψης αποστολών όπως η παρακολούθηση των ρύπων που εκπέμπουν εμπορικά πλοία, η επιτήρηση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η λεπτομερής εναέρια χαρτογράφηση αλλά και η πυρόσβεση!
Στη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε ενημέρωση από τους αρμόδιους υπουργούς για τα θέματα της εξωτερικής πολιτικής, της άμυνας, για την εικόνα των μεταναστευτικών ροών καθώς και για τη διαχείριση της αντιπυρικής περιόδου. Τέλος, έγινε παρουσίαση των βασικών προτεραιοτήτων της νεοσυσταθείσας Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας από τον Διοικητή της, Μιχάλη Μπλέτσα.
Κλείδωσε προμήθεια των F-35 και των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων S-100
Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ κλείδωσε η προμήθεια των F-35 και των S-100, των μη επανδρωμένων που διαλειτουργούν με τις φρεγάτες FDI, καθώς και άλλα εξοπλιστικά προγράμματα, μικρότερα ή μεγαλύτεραΤα F-35 είναι μαχητικά αεροσκάφη που ενσωματώνουν τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, περνώντας απαρατήρητα από τα Ραντάρ. Ο σχεδιασμός τους δίνει έμφαση στο να είναι όσο γίνεται πιο αόρατα αξιοποιώντας ένα συνδυασμό προηγμένων υλικών και τεχνικών απόκρυψης.
Μπορούν να πετάξουν με ταχύτητα 1.960,1 χιλιόμετρα την ώρα (1,6 Mach), φέροντας τον ισχυρότερο κινητήρα μαχητικών στον κόσμο. Κατά αυτόν τρόπο τα ικανά και κομψά αεροσκάφη μπορούν να φτάνουν σε ασύλληπτες ταχύτητες, ενώ μεταφέρουν βαρύ οπλισμό.
Το μονοκινητήριο μαχητικό 5ης γενιάς μπορεί να φέρει μια ευρεία γκάμα όπλων. Υποστηρίζει περιστροφικά πεντάκαννα πυροβόλα των 25 mm. Το τυπικό ωφέλιμο φορτίο όπλων του περιλαμβάνει δύο πυραύλους αέρος-αέρος AIM-120C/D και δύο κατευθυνόμενες βόμβες GBU-32 JDAM 453,6 κιλών (1.000 λίβρες). Γεγονός, που επιτρέπει στα F-35 να εμπλέκονται τόσο σε αερομεταφερόμενους, όσο και σε επίγειους στόχους.
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των F-35 δεν είναι η δύναμη πυρός τους, αλλά η υπολογιστική τους ισχύς. Μάλιστα, σημειώνεται και μεγάλη διαφοροποίηση στον εσωτερικό σχεδιασμό του πιλοτηρίου σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς.
Εμπεριέχουν μεγάλες οθόνες αφής, αλλά και ένα σύστημα προβολής με κράνος, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το κράνος δίνει ακόμα τη δυνατότητα στον πιλότο να βλέπει απευθείας έξω από το αεροσκάφος, χάρη στο σύστημα κατανεμημένου διαφράγματος (DAS) του F-35 και στις έξι κάμερες που είναι τοποθετημένες στρατηγικά γύρω από το μαχητικό.
Τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα S 100
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο S-100 της αυστριακής εταιρείας Schiebel, που αναμένεται να φέρουν οι ελληνικές φρεγάτες FDI, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα, που το καθιστά «πολυεργαλείο» κατάλληλο για στρατιωτικές όσο και πολιτικές χρήσεις.Το S-100 μπορεί να λειτουργεί μέρα και νύχτα, ακόμα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, με εμβέλεια έως 200 χιλιόμετρα, τόσο πάνω από την ξηρά όσο και στη θάλασσα. Παράλληλα, μπορεί να μεταδίδει στον σταθμό ελέγχου εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο.
Ο αρχικός πελάτης για τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα S 100 ήταν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το 2006 – και εξακολουθεί να είναι και ο μεγαλύτερος. Έκτοτε, 40 χώρες το επέλεξαν, για να το θέσουν κυρίως σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις τους. Ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης είναι οι ΗΠΑ. Το σύστημα προμηθεύτηκε επίσης και η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Καναδάς, Νορβηγία και αρκετές χώρες εκτός ΝΑΤΟ.
Ωστόσο, το σύστημα δεν προορίζεται μόνον για στρατιωτική χρήση, καθώς η σχεδιαστική του φιλοσοφία προέβλεπε τη δυνατότητα ανάληψης αποστολών όπως η παρακολούθηση των ρύπων που εκπέμπουν εμπορικά πλοία, η επιτήρηση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η λεπτομερής εναέρια χαρτογράφηση αλλά και η πυρόσβεση!