Μαρινάκης για ένταση ανοιχτά της Κάσου: Οι δίαυλοι επικοινωνίας λειτούργησαν σε διπλωματικό επίπεδο - Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες του ιταλικού πλοίου
Το σχόλιο του κυβερνητικού εκπροσώπου
«Οι έρευνες του ιταλικού πλοίου ολοκληρώθηκαν στις 4 τα ξημερώματα», σημείωσε ο Παύλος Μαρινάκης
Ολοκληρώθηκαν το βράδυ οι διαδικασίες έρευνας του ιταλικού πλοίου «IEVOLI RELUME» για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο, γεγονός που αποτέλεσε την αφορμή για να κλιμακώσει την ένταση στο Αιγαίο η Τουρκία, με επίκεντρο την περιοχή μεταξύ της Κάσου και της Καρπάθου.
Όπως δήλωσε ο Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open «από την ενημέρωση που είχαμε πριν από λίγο από το υπουργείο Εξωτερικών το ερευνητικό πλοίο το ιταλικό, ολοκλήρωσε τις διαδικασίες έρευνας. Ξεκίνησαν λίγο πριν τις 12 στις 11 η ώρα το βράδυ χθες, Ολοκληρώθηκαν στις 4 τα ξημερώματα οι έρευνες.
«Διήνυσε όλη την απόσταση εντός της ελληνικής ΑΟΖ Από τα 6 ναυτικά μίλια στα όρια της Κάσου, στα 6 ναυτικά μίλια της Καρπάθου. Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και επιστρέφει στο Ηράκλειο για ανεφοδιασμό και αλλαγή πληρώματος, για καύσιμα και αλλαγή πληρώματος. Είχε υποχωρήσει στο ενάμισι ναυτικό μίλι και το τουρκικό πλοίο και αντίστοιχα ήταν εκεί και η παρουσία του ελληνικού πλοίου με το όνομα Αήττητος. Και φαίνεται ότι οι δίαυλοι επικοινωνίας λειτούργησαν σε διπλωματικό επίπεδο».
*Διαβάστε ακόμα: Ένταση με την Άγκυρα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου: Φρεγάτα και κανονιοφόρος απέναντι σε 5 τουρκικά πολεμικά - Ο Ερντογάν προκαλεί
Όπως μετέδωσε ο δημοσιογράφος του ΕΡΤΝews, Πιέρρος Τζανετάκος, από χθες το μεσημέρι είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν οι δίαυλοι επικοινωνίας, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά από την Αθήνα, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις για να ολοκληρωθεί η αποστολή του ερευνητικού χωρίς εμπόδια.
Σημειώνεται πως χθες το απόγευμα η ελληνική Navtex για την πόντιση των καλωδίων από το ιταλικό πλοίο, πήρε παράταση και για σήμερα έως σήμερα αργά το βράδυ 24 Ιουλίου, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο πάντως να λέει ότι το πλοίο τελικά ολοκλήρωσε την αποστολή του.
Να σημειώσουμε ότι το όλο περιστατικό ξεκίνησε καθώς η ιταλική εταιρεία πήρε άδεια, δηλαδή έβγαλε η ελληνική πλευρά Navtex για την περιοχή έρευνας, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας βρίσκεται εντός των 6 ναυτικών μιλίων, εντός δηλαδή των εθνικών χωρικών υδάτων. Ένα μικρό σημείο της έρευνας, περίπου μισό μίλι, ήταν εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, περίπου στα εξίμισι μίλια. Και με αυτή την αφορμή έσπευσε η Άγκυρα να εκδώσει μια δική της Navtex, oυσιαστικά για να δηλώσει επί του πεδίου ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί το εξωτερικό όριο της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι τη ∆ευτέρα καταγράφηκαν και τέσσερις παραβιάσεις του FIR Αθηνών από δύο ελικόπτερα και ένα UAV. Θυµίζουµε ότι το προηγούµενο διάστηµα η Τουρκία είχε εκδώσει µια σειρά από NAVTEX και για το ιταλικό σκάφος «Teliri», το οποίο επίσης εκτελούσε εργασίες για την πόντιση καλωδίων επικοινωνιών. Αµφισβητώντας ευθέως την περιοχή ευθύνης της Αθήνας, έκανε λόγο για ερευνητικές δραστηριότητες στην περιοχή «τουρκικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας» και δήλωνε ότι αυτές θα πρέπει να συντονίζονται από τις αρµόδιες τουρκικές Αρχές. Παρέπεµπαν δε στην επιστολή που είχε στείλει η Άγκυρα στον ΟΗΕ στις 18 Μαρτίου 2020, µε την οποία µονοµερώς και αυθαίρετα δήλωνε τα εξωτερικά όρια της δικής της ΑΟΖ.
Όπως δήλωσε ο Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open «από την ενημέρωση που είχαμε πριν από λίγο από το υπουργείο Εξωτερικών το ερευνητικό πλοίο το ιταλικό, ολοκλήρωσε τις διαδικασίες έρευνας. Ξεκίνησαν λίγο πριν τις 12 στις 11 η ώρα το βράδυ χθες, Ολοκληρώθηκαν στις 4 τα ξημερώματα οι έρευνες.
«Διήνυσε όλη την απόσταση εντός της ελληνικής ΑΟΖ Από τα 6 ναυτικά μίλια στα όρια της Κάσου, στα 6 ναυτικά μίλια της Καρπάθου. Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και επιστρέφει στο Ηράκλειο για ανεφοδιασμό και αλλαγή πληρώματος, για καύσιμα και αλλαγή πληρώματος. Είχε υποχωρήσει στο ενάμισι ναυτικό μίλι και το τουρκικό πλοίο και αντίστοιχα ήταν εκεί και η παρουσία του ελληνικού πλοίου με το όνομα Αήττητος. Και φαίνεται ότι οι δίαυλοι επικοινωνίας λειτούργησαν σε διπλωματικό επίπεδο».
*Διαβάστε ακόμα: Ένταση με την Άγκυρα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου: Φρεγάτα και κανονιοφόρος απέναντι σε 5 τουρκικά πολεμικά - Ο Ερντογάν προκαλεί
Όπως μετέδωσε ο δημοσιογράφος του ΕΡΤΝews, Πιέρρος Τζανετάκος, από χθες το μεσημέρι είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν οι δίαυλοι επικοινωνίας, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά από την Αθήνα, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις για να ολοκληρωθεί η αποστολή του ερευνητικού χωρίς εμπόδια.
Σημειώνεται πως χθες το απόγευμα η ελληνική Navtex για την πόντιση των καλωδίων από το ιταλικό πλοίο, πήρε παράταση και για σήμερα έως σήμερα αργά το βράδυ 24 Ιουλίου, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο πάντως να λέει ότι το πλοίο τελικά ολοκλήρωσε την αποστολή του.
Να σημειώσουμε ότι το όλο περιστατικό ξεκίνησε καθώς η ιταλική εταιρεία πήρε άδεια, δηλαδή έβγαλε η ελληνική πλευρά Navtex για την περιοχή έρευνας, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας βρίσκεται εντός των 6 ναυτικών μιλίων, εντός δηλαδή των εθνικών χωρικών υδάτων. Ένα μικρό σημείο της έρευνας, περίπου μισό μίλι, ήταν εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, περίπου στα εξίμισι μίλια. Και με αυτή την αφορμή έσπευσε η Άγκυρα να εκδώσει μια δική της Navtex, oυσιαστικά για να δηλώσει επί του πεδίου ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί το εξωτερικό όριο της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι τη ∆ευτέρα καταγράφηκαν και τέσσερις παραβιάσεις του FIR Αθηνών από δύο ελικόπτερα και ένα UAV. Θυµίζουµε ότι το προηγούµενο διάστηµα η Τουρκία είχε εκδώσει µια σειρά από NAVTEX και για το ιταλικό σκάφος «Teliri», το οποίο επίσης εκτελούσε εργασίες για την πόντιση καλωδίων επικοινωνιών. Αµφισβητώντας ευθέως την περιοχή ευθύνης της Αθήνας, έκανε λόγο για ερευνητικές δραστηριότητες στην περιοχή «τουρκικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας» και δήλωνε ότι αυτές θα πρέπει να συντονίζονται από τις αρµόδιες τουρκικές Αρχές. Παρέπεµπαν δε στην επιστολή που είχε στείλει η Άγκυρα στον ΟΗΕ στις 18 Μαρτίου 2020, µε την οποία µονοµερώς και αυθαίρετα δήλωνε τα εξωτερικά όρια της δικής της ΑΟΖ.