Πιερρακάκης: "Οι πανελλήνιες δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή της διαδρομής"
Τι αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας
"Το σημαντικότερο στη ζωή είναι ο αγώνας, είναι το να μπορεί κανείς να συνεχίζει, να σηκώνει τον πήχη, να προσπαθεί και να πραγματώνει τα όνειρα του" τονίζει
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά τα οποία έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Ολομέλειας, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για το ψηφιακό σχολείο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αργά το απόγευμα.
«Συγχαρητήρια τόσο σε εκείνα τα παιδιά που χαμογελούν λίγο περισσότερο μετά τις ανακοινώσεις των βάσεων χθες, όσο και σε εκείνα που δεν είδαν το όνομα τους δίπλα από την σχολή που περίμεναν. Αυτές δεν είναι το τέλος μια διαδρομής αλλά η αρχή της. Και το σημαντικότερο στη ζωή είναι ο αγώνας, είναι το να μπορεί κανείς να συνεχίζει, να σηκώνει τον πήχη, να προσπαθεί και να πραγματώνει τα όνειρα του.
Εύχομαι καλή δύναμη και χαμόγελο σε όλα τα παιδιά για την πραγματικά σπουδαία προσπάθεια που κατέβαλαν», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας. Παράλληλα ευχήθηκε καλή επιτυχία και στην Εθνική Ολυμπιακή μας Ομάδα στο Παρίσι.
Ο κ. Πιερρακάκης υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές», επισημαίνοντας ότι «μετά από 50 χρόνια δημοκρατίας στην οποία η παιδεία υπήρξε ο κυρίαρχος ιμάντας κοινωνικής κινητικότηταςτης χώρας, το στοίχημά μας είναι αν τα επόμενα 50 χρόνια καταφέρουμε να κάνουμε την υπέρβαση ώστε σε κάποια στοιχειώδη πράγματα να καταφέρουμε να συνεννοηθούμε».
«Θα είναι επίσης μεγάλη κατάκτηση αν καταφέρουμε να σπάσουμε κάποια ταμπού, για κάποια πράγματα τα οποία κάνουμε ότι δεν υπάρχουν», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, θέτοντας ως ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα για την κυβέρνηση της ΝΔ, τα κρατικά πανεπιστήμια.
Όπως επεσήμανε ο κ. Πιερρακάκης, «τηρήσαμε την δέσμευση να φέρουμε το άρθρο 32 που μιλά για την αναγνώριση από διεθνείς οργανισμούς των μεταπτυχιακών τους, όπως αυτά υλοποιούνται στη χώρα, το οποίο απαιτεί και έλεγχο της ΕΘΑΑΕ».
Παράλληλα, καταλόγισε «στρουθοκαμιλισμό στα κόμματα που κυβέρνησαν», καθώς, όπως είπε, «στη χώρα μας υπάρχουν κολλέγια που παράγουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ μπορεί να διοριστεί στο Δημόσιο κάποιος με το πτυχίο κολλεγίου».
«Αυτό έχει προκύψει από ευρωπαϊκές θεσμικές αποφάσεις. Καμία κυβέρνηση οποιουδήποτε χρώματος ή προσήμου δεν το αναίρεσε αυτό, γιατί είναι ειλημμένες αποφάσεις και εμείς με την δικιά μας νομοθετική πρωτοβουλία κάναμε μια άσκηση ανάκτησης κυριαρχίας. Είπαμε ότι το πρόσθετο ακαδημαϊκό δικαίωμα παράγεται μόνο αν οι αρμόδιες αρχές το κρίνουν ότι αυτό μπορεί να γίνει. Άρα η οποιαδήποτε σχολή αναφέρεται σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας θα μπορούσε κάλλιστα να ιδρυθεί.
Στην πραγματικότητα ήταν ήδη δρομολογημένο και είχαν ιδρυθεί άλλες 30. Το ότι εσείς στρίβατε την πλάτη και δεν τις βλέπατε, δεν πάει να πει ότι αυτές δεν υπήρχαν. Υπήρχαν ερήμην της Πολιτείας μας, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Το κράτος λοιπόν έρχεται με τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία να ανακτήσει επί της ουσίας την χαμένη κυριαρχία με κριτήρια ποιότητας», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας.
«Ένα άλλο ταμπού» όπως είπε, «ήταν το ψηφιακό φροντιστήριο για το οποίο οι νέες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι ευεργετικές, προς τη σωστή κατεύθυνση» ενώ χαρακτήρισε «λανθασμένη τη κριτική ότι έρχεται να υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση», τονίζοντας ότι «το μέτρο έχει κοινωνικό πρόσημο και έρχεται να ενδυναμώσει την εκπαίδευση, να παρέχει ψυχολογική στήριξη στους μαθητές και να αφαιρέσει οικονομικά βάρη των οικογενειακών προϋπολογισμών».
«Με τους 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών που κάνουμε στην εκπαίδευση, είναι αυταπόδεικτο ότι θέλουμε να ενισχύσουμε την δια ζώσης εκπαίδευση, χωρίς όμως να αρνηθούμε το θετικό ρόλο στον οποίο συμβάλει η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας ιδιαίτερα για τις απομακρυσμένες περιοχές», ανέφερε, ενώ επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Θυμάμαι τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τον κ. Κασσελάκη, να πηγαίνει στη Γαύδο και να μας ψέγει ότι δεν έχουμε ξεκινήσει πλήρως ψηφιακό μάθημα. Ο νόμος αυτός δεν έρχεται να κάνει καν αυτό. Θα υπάρχουν τρεις εκπαιδευτικοί με φυσική παρουσία συν ψηφιακό μάθημα. Θεωρώ λοιπόν αυτονόητο ότι θα ψηφίσετε τη διάταξη που είναι πιο λάϊτ από την εκτεταμένη λύση».
«Ένα κομμάτι της μεταρρύθμισης του σχολείου αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, ένα άλλο την ανώτατη και πώς μπορούμε να την διεθνοποιήσουμε και να κάνουμε την Ελλάδα περιφερειακό Κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει περίπτωση να εγκλωβιστούμε στην ακινησία. Θα γίνουν αλλαγές στα πάντα σε όλα τα σημεία που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, από το βιβλίο, που θα γίνει πολλαπλό, μέχρι και τα κτίρια. Θα παρέμβουμε σε όλες τις πτυχές για να διαφυλάξουμε την κοινωνική κινητικότητα και να κατακτήσουμε ό,τι καλύτερο για τη χώρα μας», κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.
Από την πλευρά τους, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης άσκησαν έντονη κριτική στη κυβέρνηση για την πολιτική που ακολουθεί, κατηγορώντας την για σκόπιμη αποδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης και παράδοσής της στα ιδιωτικά συμφέροντα. Χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο αποσπασματικό και χωρίς ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν επί της αρχής.
Η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει ταξικό πρόσημο και δεν περιέχει καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση. Ο γενικός εισηγητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης, το χαρακτήρισε αποσπασματικό χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Για «ψηφιακά φούμαρα», έκανε λόγο ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, προσθέτοντας ότι «κάθε άρθρο του έρχεται να υπηρετήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική».
Από την πλευρά της η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Σοφία Χάϊδω μίλησε για ρεσιτάλ εξυπηρετήσεων, ενώ η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη, ανέφερε ότι είναι ένα νομοσχέδιο χωρίς επαφή με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο ειδικός αγορητής της ΝΙΚΗΣ, Σπύρος Τσιρώνης, υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η εξοικονόμηση πόρων, ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Σπύρος Μπιμπίλας μίλησε για δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων και ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών», Θανάσης Χαλκιάς, έκανε λόγο για αοριστίες και ασάφειες.
«Συγχαρητήρια τόσο σε εκείνα τα παιδιά που χαμογελούν λίγο περισσότερο μετά τις ανακοινώσεις των βάσεων χθες, όσο και σε εκείνα που δεν είδαν το όνομα τους δίπλα από την σχολή που περίμεναν. Αυτές δεν είναι το τέλος μια διαδρομής αλλά η αρχή της. Και το σημαντικότερο στη ζωή είναι ο αγώνας, είναι το να μπορεί κανείς να συνεχίζει, να σηκώνει τον πήχη, να προσπαθεί και να πραγματώνει τα όνειρα του.
Εύχομαι καλή δύναμη και χαμόγελο σε όλα τα παιδιά για την πραγματικά σπουδαία προσπάθεια που κατέβαλαν», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας. Παράλληλα ευχήθηκε καλή επιτυχία και στην Εθνική Ολυμπιακή μας Ομάδα στο Παρίσι.
Ο κ. Πιερρακάκης υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές», επισημαίνοντας ότι «μετά από 50 χρόνια δημοκρατίας στην οποία η παιδεία υπήρξε ο κυρίαρχος ιμάντας κοινωνικής κινητικότηταςτης χώρας, το στοίχημά μας είναι αν τα επόμενα 50 χρόνια καταφέρουμε να κάνουμε την υπέρβαση ώστε σε κάποια στοιχειώδη πράγματα να καταφέρουμε να συνεννοηθούμε».
«Θα είναι επίσης μεγάλη κατάκτηση αν καταφέρουμε να σπάσουμε κάποια ταμπού, για κάποια πράγματα τα οποία κάνουμε ότι δεν υπάρχουν», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, θέτοντας ως ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα για την κυβέρνηση της ΝΔ, τα κρατικά πανεπιστήμια.
Όπως επεσήμανε ο κ. Πιερρακάκης, «τηρήσαμε την δέσμευση να φέρουμε το άρθρο 32 που μιλά για την αναγνώριση από διεθνείς οργανισμούς των μεταπτυχιακών τους, όπως αυτά υλοποιούνται στη χώρα, το οποίο απαιτεί και έλεγχο της ΕΘΑΑΕ».
Παράλληλα, καταλόγισε «στρουθοκαμιλισμό στα κόμματα που κυβέρνησαν», καθώς, όπως είπε, «στη χώρα μας υπάρχουν κολλέγια που παράγουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ μπορεί να διοριστεί στο Δημόσιο κάποιος με το πτυχίο κολλεγίου».
«Αυτό έχει προκύψει από ευρωπαϊκές θεσμικές αποφάσεις. Καμία κυβέρνηση οποιουδήποτε χρώματος ή προσήμου δεν το αναίρεσε αυτό, γιατί είναι ειλημμένες αποφάσεις και εμείς με την δικιά μας νομοθετική πρωτοβουλία κάναμε μια άσκηση ανάκτησης κυριαρχίας. Είπαμε ότι το πρόσθετο ακαδημαϊκό δικαίωμα παράγεται μόνο αν οι αρμόδιες αρχές το κρίνουν ότι αυτό μπορεί να γίνει. Άρα η οποιαδήποτε σχολή αναφέρεται σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας θα μπορούσε κάλλιστα να ιδρυθεί.
Στην πραγματικότητα ήταν ήδη δρομολογημένο και είχαν ιδρυθεί άλλες 30. Το ότι εσείς στρίβατε την πλάτη και δεν τις βλέπατε, δεν πάει να πει ότι αυτές δεν υπήρχαν. Υπήρχαν ερήμην της Πολιτείας μας, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Το κράτος λοιπόν έρχεται με τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία να ανακτήσει επί της ουσίας την χαμένη κυριαρχία με κριτήρια ποιότητας», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας.
«Ένα άλλο ταμπού» όπως είπε, «ήταν το ψηφιακό φροντιστήριο για το οποίο οι νέες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι ευεργετικές, προς τη σωστή κατεύθυνση» ενώ χαρακτήρισε «λανθασμένη τη κριτική ότι έρχεται να υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση», τονίζοντας ότι «το μέτρο έχει κοινωνικό πρόσημο και έρχεται να ενδυναμώσει την εκπαίδευση, να παρέχει ψυχολογική στήριξη στους μαθητές και να αφαιρέσει οικονομικά βάρη των οικογενειακών προϋπολογισμών».
«Με τους 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών που κάνουμε στην εκπαίδευση, είναι αυταπόδεικτο ότι θέλουμε να ενισχύσουμε την δια ζώσης εκπαίδευση, χωρίς όμως να αρνηθούμε το θετικό ρόλο στον οποίο συμβάλει η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας ιδιαίτερα για τις απομακρυσμένες περιοχές», ανέφερε, ενώ επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Θυμάμαι τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τον κ. Κασσελάκη, να πηγαίνει στη Γαύδο και να μας ψέγει ότι δεν έχουμε ξεκινήσει πλήρως ψηφιακό μάθημα. Ο νόμος αυτός δεν έρχεται να κάνει καν αυτό. Θα υπάρχουν τρεις εκπαιδευτικοί με φυσική παρουσία συν ψηφιακό μάθημα. Θεωρώ λοιπόν αυτονόητο ότι θα ψηφίσετε τη διάταξη που είναι πιο λάϊτ από την εκτεταμένη λύση».
«Ένα κομμάτι της μεταρρύθμισης του σχολείου αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, ένα άλλο την ανώτατη και πώς μπορούμε να την διεθνοποιήσουμε και να κάνουμε την Ελλάδα περιφερειακό Κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει περίπτωση να εγκλωβιστούμε στην ακινησία. Θα γίνουν αλλαγές στα πάντα σε όλα τα σημεία που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, από το βιβλίο, που θα γίνει πολλαπλό, μέχρι και τα κτίρια. Θα παρέμβουμε σε όλες τις πτυχές για να διαφυλάξουμε την κοινωνική κινητικότητα και να κατακτήσουμε ό,τι καλύτερο για τη χώρα μας», κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.
Από την πλευρά τους, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης άσκησαν έντονη κριτική στη κυβέρνηση για την πολιτική που ακολουθεί, κατηγορώντας την για σκόπιμη αποδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης και παράδοσής της στα ιδιωτικά συμφέροντα. Χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο αποσπασματικό και χωρίς ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν επί της αρχής.
Η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει ταξικό πρόσημο και δεν περιέχει καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση. Ο γενικός εισηγητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης, το χαρακτήρισε αποσπασματικό χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Για «ψηφιακά φούμαρα», έκανε λόγο ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, προσθέτοντας ότι «κάθε άρθρο του έρχεται να υπηρετήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική».
Από την πλευρά της η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Σοφία Χάϊδω μίλησε για ρεσιτάλ εξυπηρετήσεων, ενώ η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη, ανέφερε ότι είναι ένα νομοσχέδιο χωρίς επαφή με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο ειδικός αγορητής της ΝΙΚΗΣ, Σπύρος Τσιρώνης, υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η εξοικονόμηση πόρων, ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Σπύρος Μπιμπίλας μίλησε για δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων και ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών», Θανάσης Χαλκιάς, έκανε λόγο για αοριστίες και ασάφειες.