«Αυτό που δήλωσα βασίζεται στον σχεδιασμό που έχουμε κάνει, στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε καθορίσει και στην υλοποίηση που αρχίσαμε να κάνουμε αυτού του στόχου», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Πρωινές Ιστορίες», με τον δημοσιογράφο Γιάννη Αργυρό, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Βασίλης Οικονόμου, με αφορμή τη δήλωσή του ότι το 2027 δεν θα υπάρχει παλιό λεωφορείο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Και συνέχισε, εξηγώντας: «Δηλαδή τα 250 καινούργια λεωφορεία ήδη είναι στους δρόμους Αθήνας-Θεσσαλονίκης, είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Το επόμενο διάστημα θα δείτε 211 καινούργια λεωφορεία στη Δυτική και την Ανατολική Αττική. Εκτιμώ ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουμε τα περισσότερα λεωφορεία από τα 211. Αύριο θα κάνουμε τις πρώτες ανακοινώσεις με τον κ. Σταϊκούρα».

Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Οικονόμου: Ανανεώνουμε τον στόλο των τρόλεϊ με 200 νέα οχήματα

Επίσης, όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής των εισιτηρίων, ο κ. Οικονόμου σημείωσε: «Εφαρμόζεται πιλοτικά ειδικά στη γραμμή μέχρι το αεροδρόμιο, πιστεύουμε προς μέχρι το τέλος του '24 θα κάνουμε και την επίσημη έναρξη καθολικά σε όλο το δίκτυο, όπου με το κινητό σου, με την κάρτα σου θα μπορείς να πληρώνεις το εισιτήριό σου».

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Βασίλη Οικονόμου στα Παραπολιτικά 90,1:

Με αφορμή τη δήλωσή του ότι το 2027 δεν θα υπάρχει παλιό λεωφορείο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη:

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτό που δήλωσα βασίζεται στον σχεδιασμό που έχουμε κάνει, στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε καθορίσει και στην υλοποίηση που αρχίσαμε να κάνουμε αυτού του στόχου. Δηλαδή τα 250 καινούργια λεωφορεία ήδη είναι στους δρόμους Αθήνας-Θεσσαλονίκης, είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Το επόμενο διάστημα θα δείτε 211 καινούργια λεωφορεία στη Δυτική και την Ανατολική Αττική. Εκτιμώ ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουμε τα περισσότερα λεωφορεία από τα 211. Αυτά είναι καινούργια λεωφορεία τα οποία αντικαθιστούν παλιά προβληματικά λεωφορεία. Αύριο θα κάνουμε τις πρώτες ανακοινώσεις με τον κ. Σταϊκούρα.

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: 300 λεωφορεία φυσικού αερίου θα αρχίσουν σταδιακά κάθε μήνα να μπαίνουν, μέχρι τα μέσα του ’25 θα είναι και τα 300 σε λειτουργία. Θα έχουμε 300 leasing εδώ και 164 στη Θεσσαλονίκη, άρα σταδιακά ο στόλος θα αλλάζει. Έχουμε σε εξέλιξη τον διαγωνισμό των 700 ηλεκτρικών λεωφορείων και 50 έως 100 υδρογόνου που θα έχουμε μέχρι το ’27, οπότε το 2027 θα έχουμε έναν καινούργιο στόλο αξίας 2 δισεκατομμυρίων.

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το 2027 τα πιο παλιά λεωφορεία που θα κυκλοφορούν θα είναι αυτά που βάλαμε τώρα στην κυκλοφορία, τα ηλεκτρικά.

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα αλλάξει, θα ρίξουμε τα όρια ταχύτητας μέσα στην πόλη, από 50 χλμ. θα το πάμε 30 χλμ. Θα ενισχύσουμε τους λεωφορειόδρομους με κάμερες, με αποκλειστική λειτουργία των λεωφορείων στον δρόμο αυτόν. Θα αλλάξουμε πολλά θέματα σε σχέση με το πώς πρέπει να λειτουργία μέσα στην πόλη η κίνηση. Θα δώσουμε τη δυνατότητα λειτουργίας στο ποδήλατο, στο πατίνι, στη μικροκινητικότητα. Είναι μια δέσμη μέτρων τα οποία μέτρα θα μας οδηγήσουν να αφήσουμε το αυτοκίνητο.

Για τον τρόπο πληρωμής των εισιτηρίων:

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εφαρμόζεται πιλοτικά, ειδικά στη γραμμή μέχρι το αεροδρόμιο, πιστεύουμε προς μέχρι το τέλος του ’24 θα κάνουμε και την επίσημη έναρξη καθολικά σε όλο το δίκτυο, όπου με το κινητό σου, με την κάρτα σου θα μπορείς να πληρώνεις το εισιτήριό σου.

Για τον κ. Πολάκη:

Β.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι συμπεριφορές αδιανόητες για να είναι μέσα στο κοινοβούλιο, από εκεί και μετά ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την ευθύνη του. Έκανε μια πρώτη κίνηση ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, δεν την ολοκληρώνει, άρα μένει μετέωρη. Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει οι ίδιοι να τα δούνε, γιατί πολλές φορές το μετέωρο βήμα είναι χειρότερο από το κανένα βήμα.