Νίκος Ταχιάος στα Παραπολιτικά 90,1: Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο - Οι κατασκευαστικές εργασίες σε ποσοστό 99% έχουν ολοκληρωθεί, οι σταθμοί είναι έτοιμοι
Οι καινοτομίες και η επέκταση
“Αυτή τη στιγμή γίνονται οι δοκιμές των συστημάτων και των τρένων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος θα μπει με ασφάλεια σε ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης”, ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Για τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη και τα μελλοντικά σχέδια για την επέκτασή του στην Καλαμαριά, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Κάθε μέρα μαζί» με τη δημοσιογράφο Πένυ Αβραμίδη, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Αναφορικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση, με το 99% των κατασκευαστικών εργασιών να έχει ολοκληρωθεί. Οι σταθμοί είναι έτοιμοι, ενώ εκκρεμότητες υπάρχουν μόνο στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, όπου οι απαλλοτριώσεις έχουν πλέον επιλυθεί και οι εργασίες στα επίπεδα οδού ξεκινούν άμεσα.
«Υπάρχει η εκκρεμότητα της Βενιζέλου, εκεί ο σταθμός θα είναι έτοιμος το πολύ στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αυτή τη στιγμή γίνονται οι δοκιμές των συστημάτων και των τρένων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος θα μπει με ασφάλεια σε ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης», ανέφερε ο υφυπουργός.
Καινοτομίες στο Μετρό
Ο κ. Ταχιάος τόνισε δύο σημαντικές καινοτομίες του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρώτον, οι συρμοί δεν θα έχουν οδηγούς, κάτι που επίσης θα εφαρμοστεί στη γραμμή 4 της Αθήνας. Δεύτερον, οι αποβάθρες θα διαθέτουν πόρτες που θα ανοίγουν αυτόματα με την άφιξη του μετρό, εξασφαλίζοντας απόλυτη ασφάλεια για τους επιβάτες.
Επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά
Σχετικά με την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος παραδέχτηκε ότι η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη λόγω των πολλαπλών συμβάσεων που απαιτούν συντονισμό. Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 6-8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής για να ολοκληρωθεί το έργο στην Καλαμαριά.
«Εκεί είναι πιο περίπλοκη κατάσταση γιατί μιλάμε για πολλαπλές συμβάσεις οι οποίες πρέπει να συντονιστούν μεταξύ τους, αυτό θέλει το χρόνο του», εξήγησε.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης
Ν.ΤΑΧΙΑΟΣ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο. Οι κατασκευαστικές εργασίες σε ποσοστό 99% έχουν ολοκληρωθεί, οι σταθμοί είναι έτοιμοι. Υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες μόνο σε ότι αφορά τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία αλλά ήδη χθες βγήκαν οι δικαστικές αποφάσεις για τις τελευταίες απαλλοτριώσεις που έπρεπε να γίνουν εκεί, αυτό σημαίνει ότι ξεκινούν αμέσως οι εργασίες στα επίπεδα οδού που υπήρχαν κάποιες εκκρεμότητες. Υπάρχει η εκκρεμότητα της Βενιζέλου, εκεί ο σταθμός θα είναι έτοιμος το πολύ στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αυτή τη στιγμή γίνονται οι δοκιμές των συστημάτων και οι δοκιμές των τρένων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος θα μπει με ασφάλεια σε ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
Ν.ΤΑΧΙΑΟΣ: Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης όπως και στο μέλλον οι συρμοί της γραμμής 4 της Αθήνας, δεν θα έχουν οδηγούς. Αυτή είναι η μια καινοτομία, η δεύτερη καινοτομία είναι ότι στις αποβάθρες υπάρχουν πόρτες. Δηλαδή δεν έχει κανείς επαφή με τις γραμμές έχει μπροστά του μια κλειστή πόρτα η οποία ανοίγει αυτόματα μόλις φτάσει το μετρό. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει απόλυτη ασφάλεια.
Για το ζήτημα της επέκτασης του μετρό της Καλαμαριάς
Ν.ΤΑΧΙΑΟΣ: Εκεί είναι πιο περίπλοκη κατάσταση γιατί μιλάμε για πολλαπλές συμβάσεις οι οποίες πρέπει να συντονισμούς μεταξύ τους, αυτό θέλει το χρόνο του. Θα χρειαστεί ένας χρόνος που υπολογίζουμε ότι θα είναι 6-8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής για να ολοκληρωθεί και το μετρό της Καλαμαριάς.