Αιγαίο: Τουρκικά drones πάνω από το ιταλικό πλοίο - Παρακολουθούσε από μακριά η Άγκυρα, αλλά δεν τόλμησε να δημιουργήσει "Κάσο Νο 2"
Αυτή τη φορά οι Τούρκοι απέφυγαν τους γνωστούς λεονταρισμούς
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της "Απογευματινής", το τουρκικό πολεμικό βρισκόταν σε απόσταση 25 ν.μ. από το ιταλικό ερευνητικό και φυσικά έπλεε σε διεθνή ύδατα
Ολοκληρώθηκε χθες μια ακόμα φάση των ερευνών του ιταλικού πλοίου Ιevoli Relume, με στόχο την πόντιση καλωδίων. Εν αντιθέσει με την προηγούμενη φορά που είχε πραγματοποιήσει έρευνες το πλοίο, τον Ιούλιο, αυτή τη φορά οι Τούρκοι απέφυγαν τους γνωστούς λεονταρισμούς. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε να κάνουν αλλιώς, αφού το πλοίο έπλεε στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
*Διαβάστε εδώ: Ραντεβού σε ''ναρκοθετημένα νερά'': Συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν τον Σεπτέμβριο στον ΟΗΕ - Βαρύ κλίμα μετά το επεισόδιο στην Κάσο και τις προκλήσεις στην Κύπρο
Έτσι, η τουρκική φρεγάτα που στις αρχές τις εβδομάδας ξεμύτισε, όταν δημοσιοποιήθηκε η ελληνική NAVTEX για το πλοίο, δεν δοκίμασε τα διπλωματικά και (κυρίως) τα επιχειρησιακά αντανακλαστικά της ελληνικής πλευράς.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Απογευματινής», το τουρκικό πολεμικό βρισκόταν σε απόσταση 25 ν.μ. από το ιταλικό ερευνητικό και φυσικά έπλεε σε διεθνή ύδατα.
Μάλιστα, αρμόδιες πηγές ξεκαθάριζαν ότι αργότερα η τουρκική φρεγάτα απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο, στα 40 ν.μ.
Όσο για το ιταλικό πλοίο, αν έμπαινε κάποιος χθες βράδυ στην εφαμοργή Marine Traffic, θα διαπίστωνε ότι το στίγμα του «Ιevoli Relume» μαρτυρούσε ότι το πλοίο έχει επιστρέψει στο λιμάνι του Ηρακλείου. Άρα, προς το παρόν αποφεύχθηκε μια «Κάσος νούμερο δύο». Πάντως, αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, το τελευταίο δεκαήμερο τουρκικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) έκαναν κάθε μέρα από μια έως και δυο παραβάσεις στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Δηλαδή, πετούσαν πάνω από την περιοχή όπου έπλεε το ιταλικό πλοίο, ώστε να παρακολουθούν τη διαδρομή και τις εργασίες του.
Το θέμα είναι ότι οι έρευνες του πλοίου θα συνεχιστούν, και μάλιστα εν μέσω μιας κρίσιμης χρονικής περιόδου για τα ελληνοτουρκικά. Χθες έληξε η NAVTEX που αφορούσε τις έρευνες του Αυγούστου, σύμφωνα όμως με πληροφορίες, η Ελλάδα θα εκδώσει νέα NAVTEX από Σεπτέμβρη, ώστε να συνεχιστεί η αποστολή του ιταλικού πλοίου. Άρα, το πλοίο θα ξαναβγεί για έρευνες τον ερχόμενο μήνα. Το ερώτημα λοιπόν είναι: η Τουρκία θα προκαλέσει θέλοντας να προσπαθήσει να νομιμοποιήσει το τουρκολιβυκό μνημόνιο, όπως έκανε τον περασμένο μήνα; Διότι, αν το κάνει, διακυβεύονται πολλά.
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο θα γίνει κι η συνάντηση των δυο ηγετών στη Νέα Υόρκη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντήσει τον Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου του ΟΗΕ. Ήδη, το παρ’ ολίγον επεισόδιο στην Κάσο και τα παρατράγουδα στα κατεχόμενα ανήμερα του «Αττίλα», έχουν ρίξει βαριά σκιά πάνω από το προγραμματισμένο ραντεβού. Αν μεσολαβήσει κι άλλη κρίση, το τετ α τετ θα βρεθεί πια στον αέρα. Το ίδιο και το καλό κλίμα που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να διατηρήσουν οι δυο πλευρές, εδώ κι έναν χρόνο.
*Διαβάστε εδώ: Ραντεβού σε ''ναρκοθετημένα νερά'': Συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν τον Σεπτέμβριο στον ΟΗΕ - Βαρύ κλίμα μετά το επεισόδιο στην Κάσο και τις προκλήσεις στην Κύπρο
Έτσι, η τουρκική φρεγάτα που στις αρχές τις εβδομάδας ξεμύτισε, όταν δημοσιοποιήθηκε η ελληνική NAVTEX για το πλοίο, δεν δοκίμασε τα διπλωματικά και (κυρίως) τα επιχειρησιακά αντανακλαστικά της ελληνικής πλευράς.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Απογευματινής», το τουρκικό πολεμικό βρισκόταν σε απόσταση 25 ν.μ. από το ιταλικό ερευνητικό και φυσικά έπλεε σε διεθνή ύδατα.
Μάλιστα, αρμόδιες πηγές ξεκαθάριζαν ότι αργότερα η τουρκική φρεγάτα απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο, στα 40 ν.μ.
Προς το παρόν αποφεύχθηκε μια «Κάσος Νο 2»
Όσο για το ιταλικό πλοίο, αν έμπαινε κάποιος χθες βράδυ στην εφαμοργή Marine Traffic, θα διαπίστωνε ότι το στίγμα του «Ιevoli Relume» μαρτυρούσε ότι το πλοίο έχει επιστρέψει στο λιμάνι του Ηρακλείου. Άρα, προς το παρόν αποφεύχθηκε μια «Κάσος νούμερο δύο». Πάντως, αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, το τελευταίο δεκαήμερο τουρκικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) έκαναν κάθε μέρα από μια έως και δυο παραβάσεις στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Δηλαδή, πετούσαν πάνω από την περιοχή όπου έπλεε το ιταλικό πλοίο, ώστε να παρακολουθούν τη διαδρομή και τις εργασίες του.Το θέμα είναι ότι οι έρευνες του πλοίου θα συνεχιστούν, και μάλιστα εν μέσω μιας κρίσιμης χρονικής περιόδου για τα ελληνοτουρκικά. Χθες έληξε η NAVTEX που αφορούσε τις έρευνες του Αυγούστου, σύμφωνα όμως με πληροφορίες, η Ελλάδα θα εκδώσει νέα NAVTEX από Σεπτέμβρη, ώστε να συνεχιστεί η αποστολή του ιταλικού πλοίου. Άρα, το πλοίο θα ξαναβγεί για έρευνες τον ερχόμενο μήνα. Το ερώτημα λοιπόν είναι: η Τουρκία θα προκαλέσει θέλοντας να προσπαθήσει να νομιμοποιήσει το τουρκολιβυκό μνημόνιο, όπως έκανε τον περασμένο μήνα; Διότι, αν το κάνει, διακυβεύονται πολλά.
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο θα γίνει κι η συνάντηση των δυο ηγετών στη Νέα Υόρκη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντήσει τον Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου του ΟΗΕ. Ήδη, το παρ’ ολίγον επεισόδιο στην Κάσο και τα παρατράγουδα στα κατεχόμενα ανήμερα του «Αττίλα», έχουν ρίξει βαριά σκιά πάνω από το προγραμματισμένο ραντεβού. Αν μεσολαβήσει κι άλλη κρίση, το τετ α τετ θα βρεθεί πια στον αέρα. Το ίδιο και το καλό κλίμα που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να διατηρήσουν οι δυο πλευρές, εδώ κι έναν χρόνο.