Μητσοτάκης: 16 εκατ. ευρώ στην κοινωνία για μείωση των διοδίων - Από τον σταθμό της Πελασγίας Φθιώτιδας μέχρι τον σταθμό στο Κλειδί
Οι ανακοινώσεις
Με μετρημένες δημοσιονομικά και ρεαλιστικές στην υλοποίησή τους ανακοινώσεις ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη ΔΕΘ
Με μετρημένες δημοσιονομικά και ρεαλιστικές στην υλοποίησή τους ανακοινώσεις ετοιμάζεται να ανέβει την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και να τις παρουσιάσει στη συνέχεια το Σάββατο στην ομιλία του μετά τα εγκαίνια της ΔΕΘ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προτάσσει διαρκώς τις «μικρές νίκες» κατά της ακρίβειας, με σημειακές και άλλες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες με τις οποίες επιχειρεί η κυβέρνηση να ελαφρύνει τον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.
*Διαβάστε ακόμα: 5+1 παρεµβάσεις από την κυβέρνηση για το στεγαστικό πρόβληµα: Εισηγήσεις στον Μητσοτάκη για "φρένο" στα Airbnb
Έτσι, χθες, ανακοίνωσε τη μείωση των διοδίων σε ένα κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, ενώ την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου, είχε κάνει γνωστό ότι στη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού «θα υπάρχει και χειροπιαστό όφελος για τους πολίτες, καθώς από τις 6 Οκτωβρίου τα διόδια στην Αττική Οδό θα μειωθούν από 2,8 ευρώ στα 2,5 ευρώ». Την επομένη δε είχε παρουσιάσει την έναρξη του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου, ενός, όπως το χαρακτήρισε, πολύ χρήσιμου εργαλείου «και για τους συμπολίτες μας οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια».
Χθες, από το Κιλελέρ, ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι «προέκυψε ένα όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακός - Κλειδί. Επειδή έπεσαν τα επιτόκια -το λέω με πολύ απλά λόγια- βρεθήκαμε με ένα όφελος περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, τι θα κάνουμε τα χρήματα αυτά, ένας τρόπος θα ήταν να τα ρίξουμε στον κρατικό προϋπολογισμό ως έκτακτα έσοδα. Αποφασίσαμε όμως με τον υπουργό Υποδομών ότι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιστρέψουμε αυτά τα χρήματα στην τοπική κοινωνία. Και τι σημαίνει να τα επιστρέψουμε στην τοπική κοινωνία; Σημαίνει ότι από την 1η Οκτωβρίου έως τα τέλη του 2025 θα μειώσουμε τα διόδια, από τον σταθμό της Πελασγίας μέχρι τον σταθμό στο Κλειδί, περίπου 17% για τα αυτοκίνητα, ένα συνολικό όφελος από 2,8 έως 3 ευρώ για όλη αυτή τη διαδρομή».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d3vyj4r8h1gx)
Στη Θεσσαλία εξάλλου ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στα έργα αποκατάστασης από την καταστροφή που άφησε πέρυσι τέτοιες μέρες πίσω της η κακοκαιρία Ντάνιελ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «πρέπει να ξέρετε γι’ αυτή τη δαπάνη ότι -το λέω και ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης που θα μιλήσουμε για τον οικονομικό μας προγραμματισμό για τον επόμενο χρόνο- δεν υπάρχουν ατελείωτοι πόροι. Αυτοί οι πόροι ανακατανεμήθηκαν και αν η ελληνική οικονομία δεν είχε την ανθεκτικότητα που έχει επιδείξει τα τελευταία χρόνια, θα είχαμε μεγάλη δυσκολία να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε χωρίς δημοσιονομικές συνέπειες για τη χώρα».
Σήμερα είναι χαρακτηριστικό πως ο πρωθυπουργός έχει «αδειάσει» το πρόγραμμά του προκειμένου να έχει στο Μέγαρο Μαξίμου τις τελικές συσκέψεις που θα οριστικοποιήσουν το πακέτο των μέτρων και πρωτοβουλιών που θα ανακοινωθούν από τον ίδιο στο βήμα της ΔΕΘ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προτάσσει διαρκώς τις «μικρές νίκες» κατά της ακρίβειας, με σημειακές και άλλες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες με τις οποίες επιχειρεί η κυβέρνηση να ελαφρύνει τον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.
*Διαβάστε ακόμα: 5+1 παρεµβάσεις από την κυβέρνηση για το στεγαστικό πρόβληµα: Εισηγήσεις στον Μητσοτάκη για "φρένο" στα Airbnb
Μητσοτάκης: 16 εκατ. ευρώ στην κοινωνία για μείωση των διοδίων
Έτσι, χθες, ανακοίνωσε τη μείωση των διοδίων σε ένα κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, ενώ την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου, είχε κάνει γνωστό ότι στη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού «θα υπάρχει και χειροπιαστό όφελος για τους πολίτες, καθώς από τις 6 Οκτωβρίου τα διόδια στην Αττική Οδό θα μειωθούν από 2,8 ευρώ στα 2,5 ευρώ». Την επομένη δε είχε παρουσιάσει την έναρξη του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου, ενός, όπως το χαρακτήρισε, πολύ χρήσιμου εργαλείου «και για τους συμπολίτες μας οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια».Χθες, από το Κιλελέρ, ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι «προέκυψε ένα όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακός - Κλειδί. Επειδή έπεσαν τα επιτόκια -το λέω με πολύ απλά λόγια- βρεθήκαμε με ένα όφελος περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, τι θα κάνουμε τα χρήματα αυτά, ένας τρόπος θα ήταν να τα ρίξουμε στον κρατικό προϋπολογισμό ως έκτακτα έσοδα. Αποφασίσαμε όμως με τον υπουργό Υποδομών ότι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιστρέψουμε αυτά τα χρήματα στην τοπική κοινωνία. Και τι σημαίνει να τα επιστρέψουμε στην τοπική κοινωνία; Σημαίνει ότι από την 1η Οκτωβρίου έως τα τέλη του 2025 θα μειώσουμε τα διόδια, από τον σταθμό της Πελασγίας μέχρι τον σταθμό στο Κλειδί, περίπου 17% για τα αυτοκίνητα, ένα συνολικό όφελος από 2,8 έως 3 ευρώ για όλη αυτή τη διαδρομή».
Κωστής Χατζηδάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Ισορροπία μεταξύ δημοσιονομικής υπευθυνότητας και κοινωνικής ευαισθησίας
Τον τόνο για τις ρεαλιστικές παρεμβάσεις, με σεβασμό στις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας, έδωσε χθες ο Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας επισήμανε σε σχέση με τη ΔΕΘ ότι «δεν πάμε με τη λογική να δώσουμε δώρα και δωράκια, πάμε με τη λογική της επικαιροποίησης της πολιτικής μας», υπογραμμίζοντας πως «πρέπει να ισορροπούμε πάντοτε μεταξύ δημοσιονομικής υπευθυνότητας και κοινωνικής ευαισθησίας».Στη Θεσσαλία εξάλλου ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στα έργα αποκατάστασης από την καταστροφή που άφησε πέρυσι τέτοιες μέρες πίσω της η κακοκαιρία Ντάνιελ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «πρέπει να ξέρετε γι’ αυτή τη δαπάνη ότι -το λέω και ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης που θα μιλήσουμε για τον οικονομικό μας προγραμματισμό για τον επόμενο χρόνο- δεν υπάρχουν ατελείωτοι πόροι. Αυτοί οι πόροι ανακατανεμήθηκαν και αν η ελληνική οικονομία δεν είχε την ανθεκτικότητα που έχει επιδείξει τα τελευταία χρόνια, θα είχαμε μεγάλη δυσκολία να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε χωρίς δημοσιονομικές συνέπειες για τη χώρα».
Σήμερα είναι χαρακτηριστικό πως ο πρωθυπουργός έχει «αδειάσει» το πρόγραμμά του προκειμένου να έχει στο Μέγαρο Μαξίμου τις τελικές συσκέψεις που θα οριστικοποιήσουν το πακέτο των μέτρων και πρωτοβουλιών που θα ανακοινωθούν από τον ίδιο στο βήμα της ΔΕΘ.