Για το μέτρο που ελήφθη όσον αφορά την απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία μίλησε, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον αέρα», με τη δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη.

*Διαβάστε εδώ: Άνοιγμα σχολείων: Συμβουλές για την ομαλή επιστροφή των παιδιών στα θρανία

«Η απαγόρευση αυτή υπήρχε με εγκύκλιο, χωρίς όμως να συνεπάγεται και συνέπειες σε εκείνους οι οποίοι δεν την τηρούσαν. Ο εκπαιδευτικός κόσμος, ο οποίος αντιλαμβάνεται και λόγω λειτουργήματος το οποίο ασκεί, την ανάγκη να μην υπάρχει χρήση κινητού, ζήτησε να υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο και χορηγούμε. Απαγορεύεται η εμφανής κατοχή κινητού και η χρήση του. Οι συνέπειες είναι συγκεκριμένες ανάλογα με τη χρήση που γίνεται και ξεκινούν από μια ημέρα αποβολής και φτάνουν μέχρι και αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος του μαθητή», ανέφερε αρχικά.

«Εκτιμώ ότι είναι κάτι το οποίο είναι ώριμο να εφαρμοστεί πια, γιατί όλοι έχουν αντιληφθεί πόσο βλαπτικό είναι. Πιστεύουμε ότι η ορθή εφαρμογή απ' όλους, επιτρέψτε μου να έχω αυτή την αισιοδοξία και την εμπιστοσύνη και στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς όταν διαπιστώνουν μια παραβατική συμπεριφορά του παιδιού, πιστεύουμε ότι θα αποδώσει», πρόσθεσε.

«Κάποια παιδιά χρειάζονται το κινητό τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος για λόγους ιατρικούς, εννοείται ότι σε αυτά θα υπάρχει εξαίρεση», σημείωσε.


Για το ψηφιακό φροντιστήριο

Για το ψηφιακό φροντιστήριο είπε: «Το ψηφιακό φροντιστήριο έχει δύο κατηγοριοποιήσεις, η μία είναι από την Ε’ μέχρι και τη Β’ Λυκείου, που υπάρχει υλικό ψηφιακής υποστήριξης για τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται στο σχολείο στο οποίο μπορεί να ανατρέχει το παιδί όποτε νιώθει την ανάγκη να έχει μια υποστήριξη μιας συμπληρωματικής ενημέρωσης. Είναι ήδη έτοιμα για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα είναι για όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία. Στην Γ’ Λυκείου είναι διαφορετικό το φροντιστήριο, θα γίνεται τις απογευματινές ώρες από 98 εκπαιδευτικούς, που έχουν επιλεγεί από το υπουργείο με πολύ αυστηρά και ποιοτικά κριτήρια σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και θα είναι σύγχρονη η φροντιστηριακή εκπαίδευση. Θα αρχίσει στις 16 Σεπτεμβρίου και πέραν της οικονομικής ανακούφισης, δίνει και μια βεβαιότητα στους γονείς ότι η φροντιστηριακή εκπαίδευση αυτή θα έχει και ποιότητα και εγκυρότητα».

Όσον αφορά στις συγχωνεύσεις τμημάτων, επισήμανε: «Είναι μια διαδικασία που κάθε χρόνο κάνει ο αρμόδιος ειδικός γραμματέας, εκπαιδευτικός ο ίδιος, με τους συνάδελφους διευθυντές, συγχωνεύονται 1,6 επί του αριθμού των τμημάτων, είναι μια διαδικασία εξορθολογισμού. Τα τμήματα είναι πάνω από 16.000».

Στην ερώτηση πόσα τμήματα κόβονται, απάντησε: «Μπορεί να αντιστοιχεί σε 1.000 τμήματα, αλλά δεν κόβονται, είναι τμήματα που λόγω και της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού έχουν μικρό αριθμό μαθητών και όταν δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναστάτωση στη ζωή των παιδιών, κρίνεται από τους εκπαιδευτικούς και από τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και τους περιφερειακούς διευθυντές και τα τμήματα αυτά συγχωνεύονται».

Για τον αριθμό των παιδιών στα σχολικά τμήματα, είπε: «Είμαστε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο προς τα κάτω. Αυτό ίσχυε πάντοτε και δεν δημιουργεί κολλήματα, αντίθετα εκπαιδευτικά θεωρείται ότι δημιουργείται μια υγιής άμιλλα και ένας ανταγωνισμός μεταξύ των παιδιών. Υπάρχει ειδική νομοθεσία που επιτρέπει σε περίπτωση που υπάρχουν παιδιά με παράλληλη στήριξη, με ειδικές ανάγκες εκπαιδευτικές και να παρεκκλίνουμε από τις αριθμητικές προδιαγραφές».

Για τα νέα σχολική χρονιά, υπογράμμισε: «Τα βιβλία έχουν πάει από τις αρχές του καλοκαιριού κι αυτό είναι κάτι το οποίο είναι πια κεκτημένο για το υπουργείο μας. Οι εκπαιδευτικοί επίσης έχουν αναλάβει, μπορούν να αναλάβουν και ψηφιακά, το ίδιο και οι αναπληρωτές. Έχει γίνει η προετοιμασία να είναι όλοι στις θέσεις τους».