«Να περιμένουμε να ακούσουμε την ομιλία του πρωθυπουργού αλλά αναγνωρίζουμε αυτή την ανάγκη» απάντησε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κυριάκος Πιερρακάκης στα Παραπολιτικά 90,1 ερωτηθείς αν επιβεβαιώνει ότι ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει ένα μεγάλο πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών συγκροτημάτων, όπως αναφέρει ρεπορτάζ των «Παραπολιτικών».

«Είναι σαφές ότι προκύπτει μια ανάγκη στην οποία δεν μπορούμε να μείνουμε απλοί παρατηρητές» υπογράμμισε και συνέχισε: «Για παράδειγμα εμείς εγκαθιστούμε τώρα διαδραστικούς πίνακες σε κάθε σχολείο, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν μπει σε όλες τις τάξεις από Ε δημοτικού και πάνω, και πολύ συχνά ακούμε την παρατήρηση ότι έχεις ένα διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα έχεις καμιά φορά ένα σοβά που πέφτει. Αυτό είναι αντίφαση και αυτό ακριβώς είναι που πρέπει να λυθεί και για αυτό το λόγο θα περιμένουμε να ακούσουμε και ποιες θα είναι οι ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού απόψε».

Ερωτηθείς αν επιβεβαιώνει ότι δεσμεύονται 500 εκατομμύρια τα οποία θα αφορούν βελτιωτικές παρεμβάσεις σε 8.000 σχολεία είπε: «Θα περιμένουμε τις ανακοινώσεις. Είδα το ρεπορτάζ σας νομίζω ότι η εφημερίδα πάντα έχει πολύ καλό ρεπορτάζ». 

deth_parapolitika_periptero__3_


Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Κυριάκου Πιερρακάκη στα Παραπολιτικά 90,1

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κος Κυριάκος Πιερρακάκης, μίλησε στους δημοσιογράφους Χριστίνα Κοραή και Θανάση Φουσκίδη στο πλαίσιο της παρουσίας των Παραπολιτικών 90,1 στην 88η ΔΕΘ.

Ερωτηθείς αν επιβεβαιώνει ότι ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει ένα μεγάλο πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών συγκροτημάτων

Να περιμένουμε να ακούσουμε την ομιλία του πρωθυπουργού αλλά αναγνωρίζουμε αυτή την ανάγκη. Τυπικά τα σχολικά κτήρια ανήκουν στους δήμους. Έχουμε 332 δήμους στη χώρα, τα σχολικά κτήρια είναι 12.812 είναι σαφές ότι προκύπτει μια ανάγκη στην οποία δεν μπορούμε να μείνουμε απλοί παρατηρητές. Για παράδειγμα εμείς εγκαθιστούμε τώρα διαδραστικούς πίνακες σε κάθε σχολείο, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν μπει σε όλες τις τάξεις από Ε δημοτικού και πάνω, και πολύ συχνά ακούμε την παρατήρηση ότι έχεις ένα διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα έχεις καμιά φορά ένα σοβά που πέφτει. Αυτό είναι αντίφαση και αυτό ακριβώς είναι που πρέπει να λυθεί και για αυτό το λόγο θα περιμένουμε να ακούσουμε και ποιες θα είναι οι ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού απόψε.

Ερωτηθείς αν επιβεβαιώνει ότι δεσμεύονται 500 εκατομμύρια τα οποία θα αφορούν βελτιωτικές παρεμβάσεις σε 8.000 σχολεία

Θα περιμένουμε τις ανακοινώσεις. Είδα το ρεπορτάζ σας νομίζω ότι η εφημερίδα πάντα έχει πολύ καλό ρεπορτάζ.

Για το ψηφιακό σχολείο

Ξεκινήσαμε τη φετινή χρονιά με έντεκα αλλαγές, υπάρχουν και άλλες αλλαγές δρομολογημένες για του χρόνου. Κάποια στοιχεία είναι ψηφιακά. Στις 16 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει το ψηφιακό φροντιστήριο το οποίο είναι μια μεγάλη καινοτομία. Αυτό σπάει στα δύο, υπάρχει το για την Γ. Λυκείου και θα υπάρξει και για όλες τις υπόλοιπες τάξεις όπου φτιάχνουμε βίντεο. Ψηφιοποιούμε όλο το υλικό του σχολείου. Ήδη στο .. υπάρχει η Γλώσσα και τα Μαθηματικά για την Α-Β και Γ Γυμνασίου. Έχει μεγάλη επισκεψιμότητα.

Για το σχολείο στη Γαύδο

Ο κ.Κασσελάκης είπε κάτι που είχε ήδη δρομολογηθεί και μάλιστα αυτό που έχει δρομολογηθεί ειναι πολύ καλύτερο από αυτό που ζήτησε ο κ. Κασσελάκης. Εμείς δεν θα κάνουμε σκέτο ψηφιακό σχολείο στη Γαύδο, κάνουμε τις λεγόμενες αυτόνομες τάξεις δηλαδή στέλνουμε τρεις εκπαιδευτικούς να είναι εκεί. Την άλλη εβδομάδα θα είναι τρεις εκπαιδευτικοί στη Γαύδο- διαλέγουμε συγκεκριμένα σημεία εθνικού ενδιαφέροντος- θα είναι τρεις εκπαιδευτικοί και όλο το υπόλοιπο πρόγραμμα θα καλυφθεί ψηφιακά.

Φέτος έχουμε 10.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση. 4.500 βγήκαν στη σύνταξη πήραμε 10.000 γιατί; Γιατί έχουμε τεράστιο ποσοστό αναπληρωτών φτάσαμε σε σημείο να έχουμε 23-24% του συστήματος να είναι αναπληρωτές. Αυτό συνέβαινε γιατί δεν γινόντουσαν διορισμοί άρα πρέπει να μειώσεις αυτό τον αριθμό υπέρ των μόνιμων διορισμών γιατί κάνει καλό να υπάρχει ένας καθηγητής με θεμελιωμένη θέση στο σχολείο. Αν υπάρχει μια θεμελιωμένη σχέση δεν διαπιστώνεις κενό, καλύπτεται κάτι οργανικά και συστηματικά. Δεύτερη παρατήρηση, κάθε χρόνο θα γίνεται το ίδιο, θα βλέπετε να μειώνονται αναπληρωτές, να αυξάνονται οι μόνοι εκπαιδευτικοί.

Πάντα σε οποιαδήποτε οργάνωση θα υπάρχουν κενά το θέμα είναι να υπάρχουν τα λιγότερα δυνατά και να κρίνεσαι στο πόσο γρήγορα τα καλύπτεις. Αυτό είναι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε.