«Η πρωτοβουλία μας να σταματήσουμε όλο αυτό το κίνημα, το κινητό έξω από την τάξη, έξω από το σχολείο, πέρα από τα μαθησιακά κίνητρα, (…) είχε και κάτι πολύ βασικό, το κομμάτι της αντιμετώπισης της μεγάλης κοινωνικής μάστιγας του μπούλινγκ» δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας, Ιωάννα Λυτρίβη στην εκπομπή του ΕΡΤNews, «NewsRoom».

Η Υφυπουργός Παιδείας μίλησε για το μέτρο της κυβέρνησης «το κινητό στην τσάντα», το Ψηφιακό Φροντιστήριο αλλά και την επαγγλεματική κατάρτιση. 

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «η πρωτοβουλία μας να σταματήσουμε όλο αυτό το κίνημα, το κινητό έξω από την τάξη, έξω από το σχολείο, πέρα από τα μαθησιακά κίνητρα, (…) είχε και κάτι πολύ βασικό, το κομμάτι της αντιμετώπισης της μεγάλης κοινωνικής μάστιγας του μπούλινγκ που παγκοσμίως βλέπουμε μια μεγάλη έξαρση» διευκρίνισε η κα Λυτρίβη.

Με το κινητό στη τσάντα, αντιμετωπίζεται το «κομμάτι το μαθησιακό, το καθαρά μαθησιακό, του αποπροσανατολισμού από τη μαθησιακή διαδικασία, που το βλέπουμε και εμείς οι μεγάλοι όταν έχουμε να επιτελέσουμε ένα έργο και έχουμε το κινητό μας δίπλα και χτυπήσει, είτε μας στείλει κάποιος μήνυμα, αποσπάται η προσοχή μας».

Ιωάννα Λυτρίβη: Το σοβαρότατο ζήτημα της κοινωνικοποίησης

(…) Τίθεται και το σοβαρότατο ζήτημα της κοινωνικοποίησης. Μιλάμε για soft skills, για τις ήπιες δεξιότητες που ευαγγελιζόμαστε όλοι και λέμε ότι οι μεγάλες εταιρείες θέλουν soft skills, είναι το ζητούμενο της εκπαίδευσης το 2024 με τις τόσες ραγδαίες αλλαγές και τελικά αυτά τα soft skills θα έρθουν κάπως από τον ουρανό. Δηλαδή, αυθαίρετα. Είναι η κοινωνικοποίηση, το να συζητήσουν τα παιδιά μεταξύ τους και να μπορέσουν να να έρθουν κοντά, να συζητήσουν, να επικοινωνήσουν. Ακόμα και αυτό καταστρατηγείται με το να έχουμε το κινητό. Εμείς δεν είχαμε κινητό».

Σχετικά με το αν το μέτρο αυτό έχει αποδοχή, καθώς ήδη έχουν δοθεί αποβολές, η κα Λυτρίβη ανέφερε: «Τα στοιχεία δείχνουν ότι έχουν αποδοχή. Πολλοί γονείς οι οποίοι μας πιάνουν στον δρόμο ή τέλος πάντων συναναστρεφόμαστε μέσα στο Σαββατοκύριακο, (…) να είναι πολύ πολύ θετικά διακείμενοι σε αυτό. Τα παιδιά αντιδρούν λιγάκι αλλά λογικό γιατί με αυτό έχουν μάθει έτσι».

«Όλες οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται χρόνο για να εμπεδωθούν και πολύ περισσότερο οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση» υπογράμμισε στη συνέχεια η Υφυπουργός Παιδείας, ενώ εξήγησε ότι η εφαρμοφή των lockers στα σχολεία είναι «υπό εξέταση».

Αναφορικά με την έναρξη του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, η κα Λυτρίβη δήλωσε «υπερήφανη για αυτό το νέο ψηφιακό εργαλείο, που βάλαμε κι αυτό υποστηρικτικά μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του σχολείου και της βελτίωσης της μαθησιακής διαδικασίας».

Κανένα ψηφιακό εργαλείο δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία

Επιμένω και θέλω να το πω εισαγωγικά αυτό. Κανένα ψηφιακό εργαλείο δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία. Η ουσία της εκπαίδευσης είναι στη σχέση μαθητή και δασκάλου και στο μαθησιακό υλικό το οποίο θα δοθεί. Όμως όλα αυτά τα υλικά, όπως και οι διαδραστικοί πίνακες που μέχρι το τέλος του ’24 θα έχουμε πάνω από 36.000 διαδραστικούς πίνακες σε όλη τη χώρα».

Η κα Λυτρίβη σημείωσε ότι μόνο την πρώτη μέρα, το Ψηφιακό Φροντιστήριο είχε 4.000 συμμετοχές, ενώ ανέφερε ότι το εντυπωσιακό είναι πως «κάθε μέρα, σε κάθε μάθημα μιλάμε για 4000 περίπου συμμετοχές, Αυτό σημαίνει ότι το αγκαλιάζει η κοινότητα».

«Ο μαθητής παρακολουθεί ένα συμπλήρωμα του πρωινού μαθήματος. Παρακολουθεί το φροντιστηριακό μάθημα, θα έλεγα δηλαδή το υποστηρικτικό μάθημα προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί καλύτερα στις εξετάσεις» διευκρίνισε.

«Το δικό μου χαρτοφυλάκιο αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση και αυτό είναι μια στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης τα τελευταία πέντε χρόνια να δώσει έμφαση σε αυτό που λέμε επαγγελματική κατάρτιση. Να δώσει έμφαση σε αυτό που λέμε ένας άλλος δρόμος μετά τη Γ’ Λυκείου. Ο ένας δρόμος είναι το πανεπιστήμιο.

Τα παιδιά μπορούν να σπουδάσουν σε 130 νέες ειδικότητες

Είναι αυτός ο δρόμος που ξέρουμε πάντα, η πεπατημένη, που τον ενισχύουμε πάντα. Αλλά υπάρχει και ένα άλλο κομμάτι που αφορά στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που είναι ουσιαστικά μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, που μπορούν τα παιδιά να σπουδάσουν σε 130 νέες ειδικότητες που έχουμε σε όλη τη χώρα, που προσφέρονται στις δημόσιες σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης.

Και εδώ αξίζει να πω ότι είναι η πρώτη φορά που μετά από 50 χρόνια αυτοί οι οδηγοί κατάρτισης, ουσιαστικά τα προγράμματα σπουδών, επικαιροποιούνται στο σύνολό τους και προστίθενται και νέες ειδικότητες για όλη τη χώρα. Ενισχύουμε αυτό τον δρόμο, τον δείχνουμε, τον κάνουμε ορατό και τον κάνουμε ισότιμο όσο το δυνατόν περισσότερο.
Προσθέσαμε τη δυνατότητα εξ αποστάσεως κατάρτισης».

Ειδική αναφορά έκανε και στην ενίσχυση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. «Και όταν το παιδί επιλέξει τελικά να ακολουθήσει το δρόμο της επαγγελματικής κατάρτισης, πλέον θα έχουμε τα γραφεία Σταδιοδρομίας που καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών αυτών των δύο ετών που θα μπορεί το παιδί να κάνει την επαγγελματική του κατάρτιση μετά το Λύκειο σε συγκεκριμένες ειδικότητες, θα μπορεί να απευθύνεται σε αυτά τα γραφεία Σταδιοδρομίας όπου θα παρέχεται συμβουλευτική σταδιοδρομίας, για τη σύνδεση με την αγορά εργασίας».