Φλωρίδης: Διεθνή πρωτοβουλία για τα social media και την προστασία των παιδιών αναλαμβάνει η Ελλάδα - Ενημέρωση γονέων για τον "κόφτη" στα κινητά
Οι στόχοι της κυβέρνησης
«Μπορεί να έχουμε και 2.000 αποβολές για τα κινητά, είναι μικρή μειοψηφία» είπε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης
Σε μια αποκάλυψη για τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου σχετικά με την αντιμετώπιση της βίας ανηλίκων προχώρησε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης. «Στο προχθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο αποφασίστηκε και κάτι άλλο, που δεν δημοσιοποιήθηκε ακόμη. Ο Πρωθυπουργός στον ΟΗΕ μίλησε για τον μεγάλο κίνδυνο που δημιουργείται παγκοσμίως για τους νέους, από τις πλατφόρμες και απο τα βίντεο που ανεβαίνουν σε αυτές και ζήτησε να ληφθούν μέτρα. Ο κ. Χρυσοχοϊδης μίλησε με τον ευρωπαίο υπεύθυνο αυτής της πλατφόρμας που ανέβηκαν αυτά τα βίντεο από το περιστατικό της Γλυφάδας και τα κατέβασε τα βίντεο. Ο κ. Παπαστεργίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι σε όλα τα κινητά υπάρχει και ο “κόφτης” και η κυβέρνηση θα αναλάβει πρωτοβουλία να ενημερώσει τους γονείς για το πως μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τα κινητά τους, με τον “κόφτη”» αποκάλυψε ο κ. Φλωρίδης στον ΑΝΤ1.
Όπως είπε ο κ. Φλωρίδης, η Ελλάδα και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναλάβουν και διεθνή πρωτοβουλία για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, για τα βίντεο με βία ανηλίκων και για την προστασία των παιδιών.
Ο κ. Φλωρίδης επεσήμανε ότι «πάμε σε πλήρη αφοπλισμό των πάντων, αυτή ήταν η εισήγηση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Η κατοχή όπλου ήταν πλημμέλημα, τώρα είναι κακούργημα και τιμωρείται αυστηρά. Μέχρι τώρα υπήρχαν διαφοροποιήσεις στην ποινική μεταχείριση της κατοχής μαχαιριού, ανάλογα με το είδος του. Πλέον, το κάθε είδος μαχαιριού θεωρείται όπλο, η οπλοφορία τιμωρείται αυστηρά και η ποινή για αυτήν δεν συγχωνεύεται με καμία άλλη».
*Διαβάστε ακόμα: Ανοίγουν τα στόµατα για τον σχολικό εκφοβισµό: Πάνω από 400 καταγγελίες γονιών και ανηλίκων - Σχεδόν οι µισές αφορούν µαθητές δηµοτικού, το 77% αφορά ψυχολογικό bullying
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d4l2iu473635)
Σε ό,τι αφορά την απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου από μαθητές στα σχολεία, ο Γιώργος Φλωρίδης είπε ότι «Τα μέτρα δεν υποκαθιστούν το σχολείο ή την οικογένεια. Το Υπουργείο Παιδείας πήρε μια σειρά από μέτρα. Πολλοί έμειναν στο τεχνικό ζήτημα του τι σημαίνει "το κινητό τηλέφωνο στην τσάντα". Το παιδί πάει στο σχολείο για να μάθει γράμματα. Για να μάθει, πρέπει να είναι προσηλωμένο στον καθηγητή και στην διαδικασία του μαθήματος, αν είναι προσηλωμένο στο κινητό, τότε δεν μπορεί να μάθει».
Προσέθεσε ότι «Η δεύτερη αποστολή του σχολείου είναι να κοινωνικοποιήσει το παιδί, να μάθει να επικοινωνεί με ανθρώπους, να συνομιλεί, να συνεργάζεται. Όταν το παιδί στο διάλειμμα δεν έχει το κινητό, θα κοινωνικοποιηθεί πιο καλά. Η έλλειψη του κινητού στην τσάντα δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή - στον δάσκαλο να ξαναπάρει τον έλεγχο της τάξης και της μαθησιακής διαδικασίας».
Σε ότι αφορά τις ποινές, ανέφερε ότι «αποβολές μπορεί να έχουμε και 1.000 και 1.200 και 2.000, αυτό όμως σημαίνει ότι είναι μία μικρή μειοψηφία μαθητών και γονιών που αντιστέκεται, αν σκεφθείτε ότι έχουμε 1.000.000 μαθητές».
Συμπλήρωσε ότι «δεν είναι θέμα του παιδιού η αυστηροποίηση των ποινών για τους γονείς, αλλά των γονιών ότι πρέπει να δείξουν μεγαλύτερη επιμέλεια. Στόχος δεν είναι να πάνε φυλακή τα παιδιά ή οι γονείς, αλλά να λειτουργήσει αποτρεπτικά το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει. Από την άνοιξη υπάρχουν τρία αναμορφωτικά μέτρα για τα παραβατικά παιδιά και ο δικαστής μπορεί να τα οδηγήσει σε δράσεις πολιτιστικές, αθλητικές ή σε κοινωφελείς εργασίες, πχ. ένα παιδί 13 ή 15 ετών μπορεί να κάνει εργασίες σε έναν κήπο. Σε σύσκεψη προ ημερών, ήρθαν μεγάλες ομάδες όπως ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός για να «αγκαλιάσουν» τέτοια παιδιά. Δεν είναι στόχος να οδηγήσουμε τα παιδιά στις φυλακές, όπως λένε κάποιοι ανόητοι, στόχος είναι να οδηγήσουμε αυτά τα παιδιά σε δράσεις, ώστε να επανέλθουν στον σωστό δρόμο».
Ο Γιώργος Φλωρίδης ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουμε μείωση της παραβατικότητας κατά 25%, αλλά έχουν αυξηθεί οι συλλήψεις, γιατί έχουμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από την Αστυνομία. Όσοι έχουν μιλήσει για κατασταλτικά μέτρα είναι λάθος, στόχος είναι να μην πάμε σε αυτήν την διάλυση, γιατί οδηγηθήκαμε σε μπάχαλο. Η κυβέρνηση προσπαθεί να θέσει κανόνες που ορίζουν συμπεριφορές, οι οποίες διασφαλίζουν την ελευθερία του άλλου».
«Εμείς έχουμε μεγαλώσει σε πάρα πολύ φτωχές οικογένειες, υπήρχαν μέρες που δεν είχαμε να φάμε, όμως παρά την φτώχεια οι γονείς μας δεν μας είχαν παραμελήσει, το αντίθετο. Μας έλεγαν ότι για να ξεφύγουμε από την φτώχεια, έπρεπε να μάθουμε γράμματα. Αν ο δάσκαλος με χτυπούσε, ο πατέρας μου μου έριχνες άλλες δέκα, γιατί έλεγε πως για να με χτυπήσει ο δάσκαλος, κάτι κακό θα είχα κάνει», είπε ο κ. Φλωρίδης, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.
Όπως είπε ο κ. Φλωρίδης, η Ελλάδα και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναλάβουν και διεθνή πρωτοβουλία για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, για τα βίντεο με βία ανηλίκων και για την προστασία των παιδιών.
Ο κ. Φλωρίδης επεσήμανε ότι «πάμε σε πλήρη αφοπλισμό των πάντων, αυτή ήταν η εισήγηση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Η κατοχή όπλου ήταν πλημμέλημα, τώρα είναι κακούργημα και τιμωρείται αυστηρά. Μέχρι τώρα υπήρχαν διαφοροποιήσεις στην ποινική μεταχείριση της κατοχής μαχαιριού, ανάλογα με το είδος του. Πλέον, το κάθε είδος μαχαιριού θεωρείται όπλο, η οπλοφορία τιμωρείται αυστηρά και η ποινή για αυτήν δεν συγχωνεύεται με καμία άλλη».
*Διαβάστε ακόμα: Ανοίγουν τα στόµατα για τον σχολικό εκφοβισµό: Πάνω από 400 καταγγελίες γονιών και ανηλίκων - Σχεδόν οι µισές αφορούν µαθητές δηµοτικού, το 77% αφορά ψυχολογικό bullying
Φλωρίδης: Μπορεί να έχουμε και 2.000 αποβολές, είναι μικρή μειοψηφία
«Ένα φαινόμενο που έρχεται στο φως, προφανώς δεν έχει την ρίζα του στο τώρα, έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες επί χρόνια. Κατ’ εμέ, έχει τις ρίζες του στο πως διαμορφώθηκε το σχολείο τις τελευταίες δεκαετίες και στην αντίληψη ότι είχαμε μια αυταρχική εκπαίδευση και έπρεπε να πάμε σε μια μη αυταρχική εκπαίδευση και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο δάσκαλος να χάσει τον έλεγχο της τάξης και τον σεβασμό των παιδιών», υποστήριξε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, συμπληρώνοντας ότι «παιδιά που μεγαλώνουν με τον εν λόγω τρόπο, δεν θα γίνουν καλοί γονείς ή όσα γίνουν δάσκαλοι δεν θα γίνουν καλοί δάσκαλοι».Σε ό,τι αφορά την απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου από μαθητές στα σχολεία, ο Γιώργος Φλωρίδης είπε ότι «Τα μέτρα δεν υποκαθιστούν το σχολείο ή την οικογένεια. Το Υπουργείο Παιδείας πήρε μια σειρά από μέτρα. Πολλοί έμειναν στο τεχνικό ζήτημα του τι σημαίνει "το κινητό τηλέφωνο στην τσάντα". Το παιδί πάει στο σχολείο για να μάθει γράμματα. Για να μάθει, πρέπει να είναι προσηλωμένο στον καθηγητή και στην διαδικασία του μαθήματος, αν είναι προσηλωμένο στο κινητό, τότε δεν μπορεί να μάθει».
Προσέθεσε ότι «Η δεύτερη αποστολή του σχολείου είναι να κοινωνικοποιήσει το παιδί, να μάθει να επικοινωνεί με ανθρώπους, να συνομιλεί, να συνεργάζεται. Όταν το παιδί στο διάλειμμα δεν έχει το κινητό, θα κοινωνικοποιηθεί πιο καλά. Η έλλειψη του κινητού στην τσάντα δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή - στον δάσκαλο να ξαναπάρει τον έλεγχο της τάξης και της μαθησιακής διαδικασίας».
Σε ότι αφορά τις ποινές, ανέφερε ότι «αποβολές μπορεί να έχουμε και 1.000 και 1.200 και 2.000, αυτό όμως σημαίνει ότι είναι μία μικρή μειοψηφία μαθητών και γονιών που αντιστέκεται, αν σκεφθείτε ότι έχουμε 1.000.000 μαθητές».
«Στόχος να οδηγήσουμε τα παιδιά σε δράσεις, να επανέλθουν στον σωστό δρόμο»
Αναφορικά με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για αυστηροποίηση των ποινών για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων, ο Γιώργος Φλωρίδης σημείωσε ότι «δεν μπορεί να γίνει ανεκτή μια κατάσταση που το παιδί ζητά να συνομιλήσει μαζί σου και επειδή βαριέσαι του λες “πάρε το τάμπλετ”. Του λέμε “πρέπει να ασκήσεις την επιμέλεια που πρέπει, έχεις αναλάβει μια σοβαρή ευθύνη, φέρνοντας παιδιά στον κόσμο. Αν το αμελήσεις, μπορεί να πας στην φυλακή μέχρι και έναν χρόνο, ποινή που ειναι εκτιτέα"».Συμπλήρωσε ότι «δεν είναι θέμα του παιδιού η αυστηροποίηση των ποινών για τους γονείς, αλλά των γονιών ότι πρέπει να δείξουν μεγαλύτερη επιμέλεια. Στόχος δεν είναι να πάνε φυλακή τα παιδιά ή οι γονείς, αλλά να λειτουργήσει αποτρεπτικά το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει. Από την άνοιξη υπάρχουν τρία αναμορφωτικά μέτρα για τα παραβατικά παιδιά και ο δικαστής μπορεί να τα οδηγήσει σε δράσεις πολιτιστικές, αθλητικές ή σε κοινωφελείς εργασίες, πχ. ένα παιδί 13 ή 15 ετών μπορεί να κάνει εργασίες σε έναν κήπο. Σε σύσκεψη προ ημερών, ήρθαν μεγάλες ομάδες όπως ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός για να «αγκαλιάσουν» τέτοια παιδιά. Δεν είναι στόχος να οδηγήσουμε τα παιδιά στις φυλακές, όπως λένε κάποιοι ανόητοι, στόχος είναι να οδηγήσουμε αυτά τα παιδιά σε δράσεις, ώστε να επανέλθουν στον σωστό δρόμο».
Ο Γιώργος Φλωρίδης ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουμε μείωση της παραβατικότητας κατά 25%, αλλά έχουν αυξηθεί οι συλλήψεις, γιατί έχουμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από την Αστυνομία. Όσοι έχουν μιλήσει για κατασταλτικά μέτρα είναι λάθος, στόχος είναι να μην πάμε σε αυτήν την διάλυση, γιατί οδηγηθήκαμε σε μπάχαλο. Η κυβέρνηση προσπαθεί να θέσει κανόνες που ορίζουν συμπεριφορές, οι οποίες διασφαλίζουν την ελευθερία του άλλου».
«Εμείς έχουμε μεγαλώσει σε πάρα πολύ φτωχές οικογένειες, υπήρχαν μέρες που δεν είχαμε να φάμε, όμως παρά την φτώχεια οι γονείς μας δεν μας είχαν παραμελήσει, το αντίθετο. Μας έλεγαν ότι για να ξεφύγουμε από την φτώχεια, έπρεπε να μάθουμε γράμματα. Αν ο δάσκαλος με χτυπούσε, ο πατέρας μου μου έριχνες άλλες δέκα, γιατί έλεγε πως για να με χτυπήσει ο δάσκαλος, κάτι κακό θα είχα κάνει», είπε ο κ. Φλωρίδης, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.