ΒΟΑΚ: Αυτοψία στα υπό κατασκευή τμήματα από τον Σταϊκούρα (Δείτε Εικόνες)
''Το υπουργείο υλοποιεί πλειάδα έργων στην Κρήτη, αξίας 4 δισ. ευρώ''
''Υπάρχει πρόοδος και αυτό προφανώς μας ικανοποιεί'', τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που βρέθηκε σε εργοτάξια του ΒΟΑΚ
«Υπάρχει πρόοδος και αυτό προφανώς μας ικανοποιεί. Υπάρχουν και εκταμιεύσεις πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που βρέθηκε σε εργοτάξια του ΒΟΑΚ, σημειώνοντας ότι αυτή η εξέλιξη στο εμβληματικό έργο για την Κρήτη «οφείλεται εν πολλοίς στη βούληση των αναδόχων εταιρειών, οι οποίες έχουν φτάσει μέχρι το σημείο να ενοικιάζουν χώρους, προκειμένου να υπάρξουν τα μέτωπα».
Ο κ. Σταϊκούρας βρέθηκε σε σημεία που εκτελούνται εργασίες τόσο για το τμήμα του δημοσίου έργου, όσο και το έργο ΣΔΙΤ, σημειώνοντας πως το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει και επιταχύνονται τα έργα «δεν μπορεί παρά να μας κάνει να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά όλοι μαζί, ώστε να καλύψουμε δυσκολίες και προβλήματα, να προχωρήσουμε απαλλοτριώσεις, να δούμε μια σειρά από ζητήματα που εγείρονται ευλόγως και από τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε να ανοίξουν ακόμη περισσότερα μέτωπα τους επόμενους μήνες και να υλοποιηθεί το έργο πολύ πιο σύντομα από τις τελευταίες εκτιμήσεις».
Ο κ. Σταϊκούρας, που συνοδεύεται από στελέχη του υπουργείου, τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμο Σενετάκη και τοπικά στελέχη του κόμματος, ενημερώθηκε για τα έργα από εκπροσώπους των αναδόχων, ενώ σε δηλώσεις του ανέφερε πως και το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθεί στην Κρήτη ενόψει και της συμβασιοποίησης του τρίτου τμήματος Χανιά-Ηράκλειο, όπως και της προαίρεσης της Κισσάμου.
«Για την Κρήτη ο ΒΟΑΚ είναι εμβληματικό έργο, στο οποίο θα πρέπει να είμαστε όλοι συνεπείς», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών, αλλά και την συνεργασία με το υπουργείο και τις εταιρείες.
«Εξαιτίας της συνεργασίας, έχουμε την αισιοδοξία ότι μπορεί το έργο να ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης, προσθέτοντας ότι «αυτό το οποίο θέλουμε τώρα είναι να υπογραφεί η σύμβαση και Κίσσαμος- Ηράκλειο, ούτως ώστε τον επόμενο χρόνο να είναι σε εξέλιξη όλα τα έργα του ΒΟΑΚ. Εκτιμώ ότι μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να πετύχουμε πολλά».
Tα εργοτάξια των υπό κατασκευή τμημάτων "Χερσόνησος – Νεάπολη" και "Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Λασιθίου" του ΒΟΑΚ, τα οποία έχουν ξεκινήσει στο πλαίσιο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου του νησιού, ήταν ο δεύτερος σταθμός της σημερινής επίσκεψης του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα στην Κρήτη.
Ο υπουργός πραγματοποίησε αυτοψία στα υπό κατασκευή τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπλαση του αυτοκινητόδρομου που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης, με τον ίδιο να έχει ήδη ανακοινώσει πως πρόκειται να υπογραφεί σύντομα η σύμβαση και για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ θα πραγματοποιηθεί και μία σειρά παρεμβάσεων για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Σε ό,τι αφορά τα τμήματα "Χερσόνησος - Νεάπολη" και "Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος", στα οποία έκανε σήμερα αυτοψία ο υπουργός, το πρώτο κομμάτι κατασκευάζεται με σύμπραξη Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και έχει προϋπολογισμό 390 εκατομμύρια ευρώ και το δεύτερο είναι δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 190 εκατομμυρίων ευρώ.
Στη συνέχεια ο κ. Σταϊκούρας μετέβη στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου Καστελίου, ενώ στη 1:30 το μεσημέρι θα συναντηθεί με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.
Βάσει του προγράμματος του υπουργού, στις 4:30 το απόγευμα να επισκεφθεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπου θα δει από κοντά τις συνθήκες που επικρατούν στον αερολιμένα, σε μια ακόμα δύσκολη χρόνια για τις παλαιές και υπερκορεσμένες υποδομές του. Να σημειωθεί ότι φέτος καταγράφεται νέο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων τουριστών στο "Νίκος Καζαντζάκης" περίπου 5%.
Νωρίτερα, ο κ. Σταϊκούρας επισκέφτηκε τον Δήμο Ηρακλείου, πραγματοποιώντας συνάντηση με τον δήμαρχο Αλέξη Καλοκαιρινό με τον οποίο συζήτησαν φλέγοντα ζητήματα του Ηρακλείου που αφορούν στο υπουργείο, όπως αυτό του αεροδρομίου στη Νέα Αλικαρνασσό, αλλά και του ΒΟΑΚ.
Υπενθυμίζεται ότι στο επίκεντρο της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που έφτασε χθες Τρίτη το απόγευμα στην Κρήτη, βρίσκονται τα μεγάλα έργα του ΒΟΑΚ και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι αλλά και τα προβλήματα του αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην “ΚΡΗΤΗ ΤV” ο κ. Σταϊκούρας μίλησε για όλα τα κρίσιμα θέματα του υπουργείου που αφορούν την Κρήτη, σημειώνοντας ότι το αεροδρόμιο Καστελίου θα παραδοθεί κανονικά το 2027, ενώ αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, αποκάλυψε ότι τους επόμενους μήνες θα υπογραφεί η σύμβαση για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ θα πραγματοποιηθούν μία σειρά παρεμβάσεων για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Αναφορικά, με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου υπάρχει ανησυχία για καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του έργου, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στην “KΡΗΤΗ TV” ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. Η σκέψη αυτή προκύπτει εύλογα και συνδυάζεται με τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε βελτιωτικές κινήσεις στο ήδη υπάρχον αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”.
Τα έργα στο κτήριο και στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου είναι αναγκαία και θα έπρεπε να έχουν γίνει αρκετά χρόνια πριν, ωστόσο ο προβληματισμός των φορέων αφορά το κατά πόσο συνδέεται η αναβάθμιση στο “Νίκος Καζαντζάκης” με τις καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο Καστελίου.
Πάντως, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”, σύμφωνα με τις κριτικές των ξένων επισκεπτών, θεωρείται το χειρότερο της Ευρώπης, με μέση βαθμολογία μόλις 2,6 σε ένα δείγμα 21.000 κριτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας που είδαν το φως της δημοσιότητας. Η κατάσταση αυτή είναι σε γνώση της ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών. Η εικόνα του αεροδρομίου στο Ηράκλειο είναι πολύ άσχημη, κάτι που δεν αφήνει πολλά περιθώρια ώστε να μη γίνουν βελτιωτικές κινήσεις.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας χθες Τρίτη το απόγευμα συμμετείχε σε εκδήλωση-συζήτηση που διοργάνωσε η Eurobank με θέμα “Η Κρήτη και τα μεγάλα έργα”.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραχώρησε εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην “ΚΡΗΤΗ TV” και στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” με τη Νικολέτα Σφακιανάκη, μιλώντας για όλα τα επίμαχα ζητήματα του υπουργείου που αφορούν το νησί.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου Ηρακλείου και στην αντιπαράθεση με τον Δήμο Ηρακλείου, στις παρεμβάσεις που αναμένεται να γίνουν στον ΒΟΑΚ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον ΒΟΑΚ και όσα πρόκειται να πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, ενώ αποκάλυψε ότι τα χρονοδιαγράμματα για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι τηρούνται κανονικά, με το έργο να αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2027.
Ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας μία συνολική αποτίμηση των έργων που είναι σε εξέλιξη στην Κρήτη, είπε τα εξής: «Το υπουργείο υλοποιεί μία πλειάδα έργων στην Κρήτη, όπως ο ΒΟΑΚ και ο νέος αερολιμένας, αλλά ανάμεσα σε αυτά κάνουμε και μία σειρά παρεμβάσεων που αφορούν τα νέα αρδευτικά έργα, τα σχολεία, τα δικαστήρια κ.λπ. Σε περιοχή της Ελλάδας δεν υλοποιούνται ταυτόχρονα τόσα πολλά έργα. Το συνολικό κόστος υπολογίζουμε να αγγίξει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.
Όσον αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα σε όσα δηλώνει ο Δήμος Ηρακλείου και σε όσα υποστηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος είναι να ικανοποιηθούν όλες οι πλευρές και το αεροδρόμιο να αξιοποιηθεί με τον βέλτιστο τρόπο, κάτι που συζητήθηκε προ ημερών μεταξύ του υπουργού και του δημάρχου Ηρακλείου.
«Προ ημερών είχαμε μία συζήτηση με τον δήμαρχο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Το ΤΑΙΠΕΔ απευθύνθηκε στον δήμαρχο, προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα για να δούμε σε ποιον ανήκει τι. Υπάρχει διάσταση μεταξύ Δήμου Ηρακλείου και ΤΑΙΠΕΔ ως προς τα δικαιώματα στο ιδιοκτησιακό. Σε ό,τι μας αφορά δεν είναι δουλειά μας να αξιολογήσουμε το ιδιοκτησιακό. Αυτό που θέλουμε είναι η αξιοποίηση του αεροδρομίου με τον βέλτιστο τρόπο».
Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι θα υπογραφούν τους επόμενους μήνες τα συμβατικά έγγραφα ανάμεσα στον δικαιούχο και τις τράπεζες για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Στο μεσοδιάστημα θα γίνουν αρκετές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, ως απαραίτητα μέτρα πρόληψης για τα τροχαία ατυχήματα.
«Τους επόμενους μήνες θα έχουμε την υπογραφή των συμβατικών εγγράφων για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”. Το συνολικό κόστος θα ανέλθει στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Σχετικά με τις παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ για την αποφυγή τροχαίων θα ακολουθηθεί το μοντέλο “Πάτρα-Πύργος”. Οι παρεμβάσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο Χρήστος Σταϊκούρας έκανε ειδική αναφορά στη σήραγγα που πρόκειται να επικοινωνεί με το αεροδρόμιο, λέγοντας ότι ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση και όλα θα εξαρτηθούν από το αν βρεθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Επίσης, μέχρι τώρα δεν έχει παρατηρηθεί καμία καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα, όποτε το έργο αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2027, σύμφωνα με τις αρχικές δεσμεύσεις.
«Όσον αφορά στη σήραγγα, λέω ξανά ότι κάθε αίτημα που ακούγεται θα πρέπει να συνοδεύεται από την εξεύρεση των αναγκαίων χρηματοδοτικών εργαλείων. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει φτάσει στο 40% της υλοποίησής του. Για να φτάσουμε σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης, θα πρέπει να υπολογιστούν και μία σειρά νέων παρεμβάσεων που ανεβάζουν το κόστος και αφορούν την ηλεκτροδότηση, την προσβασιμότητα κ.ά. Λειτουργικό αεροδρόμιο θα έχουμε το 2027, μέχρι τώρα δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη προβλήματα που ίσως μας πάνε πίσω στα χρονοδιαγράμματα», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Παρακολουθήστε ολόκληρη τη συνέντευξη:
Σήμερα Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα πραγματοποιήσει τις εξής διαδοχικές επισκέψεις και συναντήσεις εργασίας:
Απαντήσεις από τον Χρήστο Σταϊκούρα σε καίρια ζητήματα ζητάει ο Χάρης Μαμουλάκης
Τέσσερα συν ένα κομβικά ερωτήματα θέτει ο τομεάρχης Οικονομικών και Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, ενόψει της επίσκεψης του τελευταίου στο Ηράκλειο:
Πρώτον, για τον ΒΟΑΚ, που, όπως μας έλεγε ο πρωθυπουργός με τον τέως υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή από τα Χανιά τον Μάιο του 2021, θα είχε σε εξέλιξη εργοτάξια το 2022 και θα ήταν σε πλήρη ανάπτυξη από τις αρχές του 2024. Αλλά μέχρι και σήμερα παραμένει βαλτωμένο, με πολλές εκκρεμότητες και τον κίνδυνο απώλειας χρηματοδοτήσεων να είναι κάτι περισσότερο από ορατός.
Δεύτερον, για τον σχεδιασμό αξιοποίησης του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” και τη θέση της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου Ηρακλείου, που είναι και συνδικαιούχος της έκτασης, σε αυτόν τον σχεδιασμό.
Τρίτον, για το αεροδρόμιο Καστελίου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, που ολοένα και απομακρύνεται, αλλά και για τα πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που επιπροσθέτως δίνονται στην ανάδοχο εταιρεία από το κρατικό ταμείο. Τελευταίο παράδειγμα, αυτό για την οδική σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, με πρόσθετη κρατική δαπάνη 90.000.000 ευρώ.
Τέταρτον, για το πότε θα προχωρήσουν οι χρηματοδοτήσεις αναγκαίων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τις οποίες περιμένουν εναγωνίως η Περιφέρεια και οι Δήμοι Κρήτης. Χρηματοδοτήσεις απαραίτητες για την πρόοδο μιας σειράς κομβικών έργων υποδομών και ανάπτυξης.
Και, πέμπτον, για το αν ισχύουν οι πληροφορίες των τελευταίων ημερών για την παραχώρηση και την, επί της ουσίας, ιδιωτικοποίηση και του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” για τα τελευταία χρόνια λειτουργίας του.
Πηγή: neakriti.gr
Ο κ. Σταϊκούρας βρέθηκε σε σημεία που εκτελούνται εργασίες τόσο για το τμήμα του δημοσίου έργου, όσο και το έργο ΣΔΙΤ, σημειώνοντας πως το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει και επιταχύνονται τα έργα «δεν μπορεί παρά να μας κάνει να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά όλοι μαζί, ώστε να καλύψουμε δυσκολίες και προβλήματα, να προχωρήσουμε απαλλοτριώσεις, να δούμε μια σειρά από ζητήματα που εγείρονται ευλόγως και από τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε να ανοίξουν ακόμη περισσότερα μέτωπα τους επόμενους μήνες και να υλοποιηθεί το έργο πολύ πιο σύντομα από τις τελευταίες εκτιμήσεις».
Ο κ. Σταϊκούρας, που συνοδεύεται από στελέχη του υπουργείου, τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμο Σενετάκη και τοπικά στελέχη του κόμματος, ενημερώθηκε για τα έργα από εκπροσώπους των αναδόχων, ενώ σε δηλώσεις του ανέφερε πως και το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθεί στην Κρήτη ενόψει και της συμβασιοποίησης του τρίτου τμήματος Χανιά-Ηράκλειο, όπως και της προαίρεσης της Κισσάμου.
«Για την Κρήτη ο ΒΟΑΚ είναι εμβληματικό έργο, στο οποίο θα πρέπει να είμαστε όλοι συνεπείς», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών, αλλά και την συνεργασία με το υπουργείο και τις εταιρείες.
«Εξαιτίας της συνεργασίας, έχουμε την αισιοδοξία ότι μπορεί το έργο να ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης, προσθέτοντας ότι «αυτό το οποίο θέλουμε τώρα είναι να υπογραφεί η σύμβαση και Κίσσαμος- Ηράκλειο, ούτως ώστε τον επόμενο χρόνο να είναι σε εξέλιξη όλα τα έργα του ΒΟΑΚ. Εκτιμώ ότι μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να πετύχουμε πολλά».
Στα εργοτάξια του ΒΟΑΚ
Tα εργοτάξια των υπό κατασκευή τμημάτων "Χερσόνησος – Νεάπολη" και "Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Λασιθίου" του ΒΟΑΚ, τα οποία έχουν ξεκινήσει στο πλαίσιο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου του νησιού, ήταν ο δεύτερος σταθμός της σημερινής επίσκεψης του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα στην Κρήτη. Ο υπουργός πραγματοποίησε αυτοψία στα υπό κατασκευή τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπλαση του αυτοκινητόδρομου που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης, με τον ίδιο να έχει ήδη ανακοινώσει πως πρόκειται να υπογραφεί σύντομα η σύμβαση και για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ θα πραγματοποιηθεί και μία σειρά παρεμβάσεων για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Σε ό,τι αφορά τα τμήματα "Χερσόνησος - Νεάπολη" και "Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος", στα οποία έκανε σήμερα αυτοψία ο υπουργός, το πρώτο κομμάτι κατασκευάζεται με σύμπραξη Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και έχει προϋπολογισμό 390 εκατομμύρια ευρώ και το δεύτερο είναι δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 190 εκατομμυρίων ευρώ.
Στη συνέχεια ο κ. Σταϊκούρας μετέβη στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου Καστελίου, ενώ στη 1:30 το μεσημέρι θα συναντηθεί με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.
Βάσει του προγράμματος του υπουργού, στις 4:30 το απόγευμα να επισκεφθεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπου θα δει από κοντά τις συνθήκες που επικρατούν στον αερολιμένα, σε μια ακόμα δύσκολη χρόνια για τις παλαιές και υπερκορεσμένες υποδομές του. Να σημειωθεί ότι φέτος καταγράφεται νέο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων τουριστών στο "Νίκος Καζαντζάκης" περίπου 5%.
Στον Δήμο Ηρακλείου
Νωρίτερα, ο κ. Σταϊκούρας επισκέφτηκε τον Δήμο Ηρακλείου, πραγματοποιώντας συνάντηση με τον δήμαρχο Αλέξη Καλοκαιρινό με τον οποίο συζήτησαν φλέγοντα ζητήματα του Ηρακλείου που αφορούν στο υπουργείο, όπως αυτό του αεροδρομίου στη Νέα Αλικαρνασσό, αλλά και του ΒΟΑΚ. Υπενθυμίζεται ότι στο επίκεντρο της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που έφτασε χθες Τρίτη το απόγευμα στην Κρήτη, βρίσκονται τα μεγάλα έργα του ΒΟΑΚ και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι αλλά και τα προβλήματα του αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο.
Τι είπε για ΒΟΑΚ και για αεροδρόμια
Ο κ. Σταϊκούρας φιλοξενήθηκε χθες το απόγευμα στο στούντιο της εκπομπής «Κρήτη Σήμερα», όπου παραχώρησε συνέντευξη στη δημοσιογράφο Νικολέτα Σφακιανάκη.Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην “ΚΡΗΤΗ ΤV” ο κ. Σταϊκούρας μίλησε για όλα τα κρίσιμα θέματα του υπουργείου που αφορούν την Κρήτη, σημειώνοντας ότι το αεροδρόμιο Καστελίου θα παραδοθεί κανονικά το 2027, ενώ αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, αποκάλυψε ότι τους επόμενους μήνες θα υπογραφεί η σύμβαση για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ θα πραγματοποιηθούν μία σειρά παρεμβάσεων για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Αναφορικά, με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου υπάρχει ανησυχία για καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του έργου, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στην “KΡΗΤΗ TV” ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. Η σκέψη αυτή προκύπτει εύλογα και συνδυάζεται με τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε βελτιωτικές κινήσεις στο ήδη υπάρχον αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”.
Τα έργα στο κτήριο και στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου είναι αναγκαία και θα έπρεπε να έχουν γίνει αρκετά χρόνια πριν, ωστόσο ο προβληματισμός των φορέων αφορά το κατά πόσο συνδέεται η αναβάθμιση στο “Νίκος Καζαντζάκης” με τις καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο Καστελίου.
Πάντως, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”, σύμφωνα με τις κριτικές των ξένων επισκεπτών, θεωρείται το χειρότερο της Ευρώπης, με μέση βαθμολογία μόλις 2,6 σε ένα δείγμα 21.000 κριτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας που είδαν το φως της δημοσιότητας. Η κατάσταση αυτή είναι σε γνώση της ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών. Η εικόνα του αεροδρομίου στο Ηράκλειο είναι πολύ άσχημη, κάτι που δεν αφήνει πολλά περιθώρια ώστε να μη γίνουν βελτιωτικές κινήσεις.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας χθες Τρίτη το απόγευμα συμμετείχε σε εκδήλωση-συζήτηση που διοργάνωσε η Eurobank με θέμα “Η Κρήτη και τα μεγάλα έργα”.
«Το υπουργείο υλοποιεί πλειάδα έργων στην Κρήτη, αξίας 4 δισ. ευρώ»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραχώρησε εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην “ΚΡΗΤΗ TV” και στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” με τη Νικολέτα Σφακιανάκη, μιλώντας για όλα τα επίμαχα ζητήματα του υπουργείου που αφορούν το νησί. Μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου Ηρακλείου και στην αντιπαράθεση με τον Δήμο Ηρακλείου, στις παρεμβάσεις που αναμένεται να γίνουν στον ΒΟΑΚ, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον ΒΟΑΚ και όσα πρόκειται να πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, ενώ αποκάλυψε ότι τα χρονοδιαγράμματα για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι τηρούνται κανονικά, με το έργο να αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2027.
Ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας μία συνολική αποτίμηση των έργων που είναι σε εξέλιξη στην Κρήτη, είπε τα εξής: «Το υπουργείο υλοποιεί μία πλειάδα έργων στην Κρήτη, όπως ο ΒΟΑΚ και ο νέος αερολιμένας, αλλά ανάμεσα σε αυτά κάνουμε και μία σειρά παρεμβάσεων που αφορούν τα νέα αρδευτικά έργα, τα σχολεία, τα δικαστήρια κ.λπ. Σε περιοχή της Ελλάδας δεν υλοποιούνται ταυτόχρονα τόσα πολλά έργα. Το συνολικό κόστος υπολογίζουμε να αγγίξει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.
Όσον αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα σε όσα δηλώνει ο Δήμος Ηρακλείου και σε όσα υποστηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος είναι να ικανοποιηθούν όλες οι πλευρές και το αεροδρόμιο να αξιοποιηθεί με τον βέλτιστο τρόπο, κάτι που συζητήθηκε προ ημερών μεταξύ του υπουργού και του δημάρχου Ηρακλείου.
«Προ ημερών είχαμε μία συζήτηση με τον δήμαρχο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Το ΤΑΙΠΕΔ απευθύνθηκε στον δήμαρχο, προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα για να δούμε σε ποιον ανήκει τι. Υπάρχει διάσταση μεταξύ Δήμου Ηρακλείου και ΤΑΙΠΕΔ ως προς τα δικαιώματα στο ιδιοκτησιακό. Σε ό,τι μας αφορά δεν είναι δουλειά μας να αξιολογήσουμε το ιδιοκτησιακό. Αυτό που θέλουμε είναι η αξιοποίηση του αεροδρομίου με τον βέλτιστο τρόπο».
Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι θα υπογραφούν τους επόμενους μήνες τα συμβατικά έγγραφα ανάμεσα στον δικαιούχο και τις τράπεζες για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”, ενώ το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Στο μεσοδιάστημα θα γίνουν αρκετές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, ως απαραίτητα μέτρα πρόληψης για τα τροχαία ατυχήματα.
«Τους επόμενους μήνες θα έχουμε την υπογραφή των συμβατικών εγγράφων για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”. Το συνολικό κόστος θα ανέλθει στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Σχετικά με τις παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ για την αποφυγή τροχαίων θα ακολουθηθεί το μοντέλο “Πάτρα-Πύργος”. Οι παρεμβάσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο Χρήστος Σταϊκούρας έκανε ειδική αναφορά στη σήραγγα που πρόκειται να επικοινωνεί με το αεροδρόμιο, λέγοντας ότι ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση και όλα θα εξαρτηθούν από το αν βρεθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Επίσης, μέχρι τώρα δεν έχει παρατηρηθεί καμία καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα, όποτε το έργο αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2027, σύμφωνα με τις αρχικές δεσμεύσεις.
«Όσον αφορά στη σήραγγα, λέω ξανά ότι κάθε αίτημα που ακούγεται θα πρέπει να συνοδεύεται από την εξεύρεση των αναγκαίων χρηματοδοτικών εργαλείων. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει φτάσει στο 40% της υλοποίησής του. Για να φτάσουμε σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης, θα πρέπει να υπολογιστούν και μία σειρά νέων παρεμβάσεων που ανεβάζουν το κόστος και αφορούν την ηλεκτροδότηση, την προσβασιμότητα κ.ά. Λειτουργικό αεροδρόμιο θα έχουμε το 2027, μέχρι τώρα δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη προβλήματα που ίσως μας πάνε πίσω στα χρονοδιαγράμματα», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Παρακολουθήστε ολόκληρη τη συνέντευξη:
Το πρόγραμμα του υπουργού στην Κρήτη
Σήμερα Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα πραγματοποιήσει τις εξής διαδοχικές επισκέψεις και συναντήσεις εργασίας: - Δημαρχείο Ηρακλείου (8 π.μ.).
- Εργοτάξια του υπό κατασκευή τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ (8:30 π.μ.).
- Εργοτάξια του υπό κατασκευή τμήματος “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του ΒΟΑΚ (9:30 π.μ.).
- Εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου Καστελίου (11 π.μ.).
- Περιφέρεια Κρήτης (1:30 μ.μ.).
- Διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” (4:30 μ.μ.).
Απαντήσεις από τον Χρήστο Σταϊκούρα σε καίρια ζητήματα ζητάει ο Χάρης Μαμουλάκης
Τέσσερα συν ένα κομβικά ερωτήματα θέτει ο τομεάρχης Οικονομικών και Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, ενόψει της επίσκεψης του τελευταίου στο Ηράκλειο:
Πρώτον, για τον ΒΟΑΚ, που, όπως μας έλεγε ο πρωθυπουργός με τον τέως υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή από τα Χανιά τον Μάιο του 2021, θα είχε σε εξέλιξη εργοτάξια το 2022 και θα ήταν σε πλήρη ανάπτυξη από τις αρχές του 2024. Αλλά μέχρι και σήμερα παραμένει βαλτωμένο, με πολλές εκκρεμότητες και τον κίνδυνο απώλειας χρηματοδοτήσεων να είναι κάτι περισσότερο από ορατός.
Δεύτερον, για τον σχεδιασμό αξιοποίησης του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” και τη θέση της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου Ηρακλείου, που είναι και συνδικαιούχος της έκτασης, σε αυτόν τον σχεδιασμό.
Τρίτον, για το αεροδρόμιο Καστελίου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, που ολοένα και απομακρύνεται, αλλά και για τα πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που επιπροσθέτως δίνονται στην ανάδοχο εταιρεία από το κρατικό ταμείο. Τελευταίο παράδειγμα, αυτό για την οδική σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, με πρόσθετη κρατική δαπάνη 90.000.000 ευρώ.
Τέταρτον, για το πότε θα προχωρήσουν οι χρηματοδοτήσεις αναγκαίων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τις οποίες περιμένουν εναγωνίως η Περιφέρεια και οι Δήμοι Κρήτης. Χρηματοδοτήσεις απαραίτητες για την πρόοδο μιας σειράς κομβικών έργων υποδομών και ανάπτυξης.
Και, πέμπτον, για το αν ισχύουν οι πληροφορίες των τελευταίων ημερών για την παραχώρηση και την, επί της ουσίας, ιδιωτικοποίηση και του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” για τα τελευταία χρόνια λειτουργίας του.
Πηγή: neakriti.gr