«Μαγικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα δεν υπάρχουν» απάντησε για το πρόβλημα στο κυκλοφοριακό στην Αττική με αφορμή την έρευνα που πραγματοποίησαν τα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες νωρίς» με τους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.

*Διαβάστε ακόμα: Πληγές το κυκλοφοριακό και η στάθμευση στην Αθήνα - Σημαντικά στοιχεία από την έρευνα της GPO για τα "Παραπολιτικά 90,1"


Ακούστε όλη τη συνέντευξη του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στα Παραπολιτικά 90,1


Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στα Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό: Υπάρχουν διάφορες σκέψεις οι οποίες είναι μακροπρόθεσμες

Όπως σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης: «Το 1985 είχαμε στην Αττική 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα, τώρα έχουμε 5,5 εκατομμύρια άρα δεν μπορούν να χωρέσουν στις ίδιες υποδομές τριπλάσια αυτοκίνητα. Εκ των πραγμάτων υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις οι οποίες είναι μακροπρόθεσμες. Στον Κηφισό υπάρχουν επιχειρήσεις, υπάρχει οικονομική δραστηριότητα, υπάρχει τροφοδοσία είναι δύσκολο κανείς να πάρει αποφάσεις οι οποίες για να ληφθούν υπάρχουν πάρα πολλές παράμετροι άρα δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις».

«Μια λύση, υποθέτω, θα ήταν ένας εγκάρσιως δρόμος ο οποίος θα σκάει ανάμεσα Περιστέρι και Χαϊδάρι και επίσης θα βγαίνει σε κάποιο σημείο της εθνικής οδού. Δηλαδή να παρακάμπτεται όλη αυτή η διαδρομή από την Μαλακάσα μέχρι τον Πειραιά. Αν έφευγαν η Αγορά του Ρέντη, τα ΚΤΕΛ και οι μεταφορικές εταιρείες αυτομάτως ο δρόμος θα ήταν πολύ καλύτερα όμως όλα αυτά χρειάζονται πάρα πολύ χρόνο για να γίνουν. Υπάρχουν κάποια σχέδια τα ΚΤΕΛ και η Αγορά να φύγουν προς τη Φυλή» εξήγησε ο κ. Χρυσοχοΐδης, επισημαίνοντας πως δεν χωράνε τα αυτοκίνητα στη χωρητικότητα που έχει ο Κηφισός.

«Αυτό που πρέπει να γίνεται και γίνεται είναι να υπάρχει μια βοήθεια από την Τροχαία η οποία όμως είναι πολύ οριακή» συνέχισε.

«Όταν θα γίνει και ο άλλος ο δρόμος στο Σχιστό, στη διασταύρωση, ούτως ώστε ένα κομμάτι θα μπορεί να πηγαίνει από την πίσω πλευρά του Χαϊδαρίου και να ενώνεται με την Λεωφ. Αθηνών ένα έργο που ήδη ξεκίνησε, νομίζω ότι αυτή είναι μια υπόθεση που θα δημιουργήσει μια ελάφρυνση» τόνισε.



«Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει περίπου 1.000 κάμερες για την κυκλοφορία»

Για το θέμα των καμερών ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι «έχουμε ένα πολύ απλό και επιτυχημένο παράδειγμα, τους αυτοκινητόδρομους» και παρατήρησε πως «δεν υπάρχουν κάμερες σήμερα στην Αθήνα, είναι ελάχιστες. Ειναι λίγες οι κάμερες και ανήκουν κυρίως στην Περιφέρεια, οι περισσότερες δεν δουλεύουν. Είναι από τους Ολυμπιακούς αγώνες, εγκαταλειμμένες για αυτό χρειάζεται ένα καινούργιο δίκτυο».

«Ήδη η κυβέρνηση έχει αποφασίσει, θα υπάρξουν ανακοινώσεις τις επόμενες μέρες, περίπου 1000 κάμερες για την κυκλοφορία και έξυπνες κάμερες που θα λειτουργούν με βάση τη νέα τεχνολογία. Με βάση μια κάρτα SIM που θα έχει η κάθε κάμερα θα μπορεί να στέλνει την παράβαση στον παραβάτη. Υπάρχουν επίσης κάποιες εκατοντάδες κάμερες που ανήκουν την Περιφέρεια, η σύμβαση υπογράφεται αυτές τις μέρες, όπου οι κάμερες αυτές θα είναι τοποθετημένες σε φανάρια και θα βεβαιώνουν παραβάσεις κυρίως που έχουν σχέση με την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη. Άρα ξεκινάει ένας διαγωνισμός για 1.000 κάμερες στην Αττική και ένας διαγωνισμός της Περιφέρειας ο οποίος ολοκληρώθηκε και θα προχωρήσει σε υλοποίηση υποθέτω από το 2025 για να τοποθετηθούν αυτές οι κάμερες».


«Χρειάζονται αποφάσεις πολύ μεγάλες, όπως νέες υποδομές και τα μονά-ζυγά»

«Μέσα στην Αθήνα έχουμε πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα σε δρόμους οι οποίοι ειναι από το 2000 τουλάχιστον δηλαδή δεν έχει αλλάξει καθόλου το οδικό τοπίο μέσα στην Αθήνα. Η χωρητικότητα των δρόμων παραμένει ίδια με τετραπλάσια αυτοκίνητα. Αυτό θέλει αποφάσεις πολύ μεγάλες οι οποίες συνίστανται σε δημιουργία νέων υποδομών, σε λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με την κυκλοφορία όπως τα μονά -ζυγά».

Ερωτηθείς αν έχει εισηγηθεί λύσεις για το κυκλοφοριακό, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο: «Για να κάνεις μια παρέμβαση σε κάτι πρέπει να έχεις στα χέρια σου μια μελέτη από τους ειδικούς και στη συνέχεια να υπάρξουν εισηγήσεις. Δεν έχω αυτή τη στιγμή καμία μελέτη στα χέρια μου, υπάρχουν διάφορες προτάσεις που ακούγονται κατά καιρούς αλλά δεν θα ήταν υπεύθυνο για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα να κάνει κανείς προτάσεις εκ του προχείρου».

Θα έπρεπε, όμως, να αλλάξει το μέτρο του δακτυλίου; «Ένα πράγμα που αφορά την καθημερινότητα των ανθρώπων για να το αλλάξεις και να το διαχειριστείς με έναν διαφορετικό τρόπο χρειάζεται να έχεις στα χέρια σου μελέτες και αυτή τη στιγμή για το κυκλοφοριακό συνολικά δεν υπάρχουν μελέτες» επεσήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Αναφορικά με τη δράση της Τροχαίας, τόνισε ότι: «Μέχρι χθες από τη διεύθυνση Τροχαίας Αθηνών έχει 109.500 παραβάσεις, πέρυσι όλη τη χρονιά ήταν 54.647 παραβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι η Τροχαία έχει διπλασιάσει την δραστηριότητά της παρόλα αυτά συνεχίζουμε να έχουμε προβλήματα και θα έχουμε προβλήματα γιατί πρέπει να πάρουμε απόφαση να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας».


«Έχουμε ενισχύσει την Αττική με πάνω από 1.000 αστυνομικούς»

«Η κοινωνική αστυνόμεση για μένα είναι η μεγάλη προτεραιότητα, για θέματα που έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη ζωή» συνέχισε και πρόσθεσε: «Πρέπει να πάρουμε απόφαση να αλλάξουμε και τη συμπεριφορά μας, όπως με το πάρκινγκ. Πώς θα συμβιώσουμε στην πόλη; Υπάρχει στη Δημοκρατία το κοινωνικό συμβόλαιο».

«Τώρα πια δεν είναι υποστελεχωμένη η Τροχαία» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης: «Στις 26 Οκτωβρίου βγήκαν άλλα 100 άτομα και άλλα 100 άτομα βγήκαν τη μέρα που παρουσιάστηκα στο υπουργείο. 200 άτομα έχουμε προσθέσει στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ περισσότεροι γιατί στη Θεσσαλονίκη με αφορμή το Flyover έχουμε προσθέσει πάρα πολλούς, η Θεσσαλονίκη πάει πάρα που καλά. Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια αυτή τη στιγμή έχουμε ενισχύσει την Αττική με πάνω από 1.000 αστυνομικούς έτσι ώστε να υπάρχει παρουσία. Νομίζω ότι τα πράγματα είναι καλύτερα αλλά για να γίνουν πολύ καλά θέλουμε πολλή δουλειά».


«Το επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί ο νέος ΚΟΚ - Οι έλεγχοι θα ενταθούν» 

Για τη χρήση των πατινιών ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε: «Με τον νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας,ο οποίος πρόκειται να ισχύσει από το προσεχές διάστημα, θα ρυθμιστεί και αυτό το θέμα. Όπως επίσης το θέμα της προσοχής που πρέπει να δείχνουμε στους ποδηλάτες, οι οποίοι είναι γενναίοι που τολμούν και κυκλοφορούν στους δρόμους με το ποδήλατο».

Αναφερθείς στη χρήση κράνους τόνισε: «Αλλάζει και η νομοθεσία με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πέρα από την αφαίρεση του διπλώματος και της άδειας οδήγησης υπάρχει και πρόστιμο στη μη χρήση κράνους. Υπάρχει ένα συνολικότερο ζήτημα με τον τρόπο που οδηγούν οι Έλληνες μοτοσικλετιστές με τις προσπεράσεις που κάνουν είτε από αριστερά είτε από δεξιά, όλα αυτά ρυθμίζονται με τον νέο κώδικα».

«Τρία πράγματα είναι πολύ σημαντικά το κόκκινο, το αλκοόλ και το κράνος και από εκεί και πέρα η χρήση του κινητού» συνέχισε και εξήγησε: «Τώρα πια τα τροχαία ατυχήματα δεν γίνονται στις εθνικές οδούς και στους αυτοκινητόδρομους, γίνονται μέσα στις πόλεις και κυρίως έχουμε παρασύρσεις. Δηλαδή οι οδηγοί παρασύρουν πεζούς διότι δεν έχουν την προσοχή τους στην οδήγηση αλλά στο κινητό».

Όπως επεσήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης: «Από 01/01/24 μέχρι σήμερα έχουμε το δήμο Αθηναίων 25.700 ελέγχους αλκοτέστ και έχουμε 4.564 θετικά. 1 στους 5 οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ. Τα Σαββατοκύριακα το ποσοστό ανεβαίνει 1 στους 3. Οι έλεγχοι θα ενταθούν. Σας δίνω αυτά τα μεγέθη για να καταλάβουμε ότι υπάρχει ένα θέμα συμπεριφοράς συνολικά. Πρέπει ο καθένας να αναδείξει την ατομική του ευθύνη, πρέπει να σεβόμαστε τα δικαιώματα, τις ελευθερίες και την ασφάλεια και τη ζωή του άλλου και τη δική μας».



«Υποδομές, συμπεριφορά και Τροχαία τα τρία θέματα του κυκλοφοριακού»

Αναφορικά με το κυκλοφοριακό ζήτημα του Λεκανοπεδίου ο κ. Χρυσοχοΐδης στάθηκε σε τρία θέματα υπάρχουν: «Οι υποδομές είναι παλιές, ανεπίκαιρες και είναι ακατάλληλες για να χωρέσουν τις ανάγκες που έχει σήμερα η πόλη και οι κάτοικοί της. Δεύτερο είναι το θέμα της συμπεριφοράς μας. Η συμπεριφορά μας πρέπει να γίνει πιο υπεύθυνη και τρίτον υπάρχει το θέμα της Τροχαίας η οποία πρέπει να γίνει ακόμα πιο ενεργή, να προχωρήσει σε περισσότερους ελέγχους και να είναι παρούσα σε σημεία και παραβάσεις οι οποίες δημιουργούν τεράστια προβλήματα και θανάτους».