Με αφορμή την έρευνα των Παραπολιτικών 90,1 για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, μίλησε στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη, ο δήμαρχος της Αθήνας, Χάρης Δούκας.

*Διαβάστε ακόμα: Χρυσοχοΐδης στα Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό: Μαγικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα δεν υπάρχουν

«Η λύση για το πρόβλημα της κυκλοφορίας είναι στο κέντρο της Αθήνας να ενισχύσουμε -όπως και γίνεται σε συνεργασία με την κυβέρνηση- τα ΜΜΜ, να προχωρήσει γρήγορα και το μετρό, για να μην χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα, παρά μόνο πολύ περιορισμένα. Και δεύτερον, όταν φτιαχτούνε οι σταθμοί του μετρό, με δημοτική συγκοινωνία, να διασυνδέουμε όλους τους σταθμούς του Μετρό με όλες τις γειτονιές, ώστε ούτε και εκεί να χρειάζεται η χρήση του αυτοκινήτου. Ανθρωποκεντρική πόλη και όχι αυτοκινητοκεντρική», σημείωσε ο κ. Δούκας.


Χάρης Δούκας: Ο στόχος είναι να φύγουν τα αμάξια από τις πόλεις και δη από το κέντρο της Αθήνας

«Η Αθήνα είναι αυτοκινητοκεντρική και θα πρέπει να γίνει ανθρωποκεντρική. Έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων ανά κάτοικο σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Περίπου στα 1.000 άτομα αντιστοιχούν πάνω από 850 οχήματα. Είμαστε στην 29η θέση όσον αφορά το θέμα της συμφόρησης. Ο στόχος είναι να φύγουν τα αμάξια από τις πόλεις και δη από το κέντρο της πόλης. Αυτό γίνεται σε όλη την Ευρώπη, αυτό πρέπει να κάνουμε και εμείς. Πρέπει να μπορέσουμε να περιορίσουμε τη χρήση οχημάτων στο κέντρο χρησιμοποιώντας ΜΜΜ», πρόσθεσε.

Όσον αφορά στα λεωφορεία, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε: «Είχαμε έναν απαρχαιωμένο στόλο, ήδη 140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν μπει στην λειτουργία από το τέλος Αυγούστου. Ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε και άλλα 100 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου από τα οποία τα 25 θα μπούνε άμεσα τις επόμενες εβδομάδες και τα υπόλοιπα 75 μέχρι το τέλος Απριλίου. Αυτά ακόμα δεν επαρκούν και θα υπάρξει μια προσπάθεια με το υπουργείο και τον ΟΑΣΑ να υπάρξει μια νέα σύμβαση για άλλα 200. Αυτό πιστεύω ότι θα μας καταστήσει αρκετά ανταγωνιστικούς όσον αφορά τις συγκοινωνίες».

Αναφορικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση την Κυψέλη, σημείωσε: «Η Κυψέλη είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή στην Αθήνα και από τις πιο πυκνοκατοικημένες στην Ευρώπη. Εδώ το πρόβλημα είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί εκτός από τα διπλοκαρκαρισμένα είναι πάρα πολύ στενοί οι δρόμοι».


«Η Δημοτική Αστυνομία είναι κοντά στα 400 άτομα»

Για την Δημοτική Αστυνομία, είπε: «Η Δημοτική Αστυνομία είναι κοντά στα 400 άτομα, περισσότερα από 200 άτομα είναι έξω στους δρόμους. Είναι λίγοι, για παράδειγμα στην Κυψέλη έχουμε 2 ή 3 περιπολίες για να καλύψουν το 24ωρο αυτό πρέπει να αυξηθεί. Τρέχουν όλες οι διαδικασίες και περίπου ένα χρόνο θα βάλουμε στην ομάδα και άλλους 140 με 150 δημοτικούς αστυνομικούς που θα είναι πολύ μεγάλη ανάσα».

Σχετικά με το μετρό, ανέφερε: «Η γραμμή 4 θα δώσει μεγάλη ανάσα για παράδειγμα στην Κυψέλη είναι δύο σταθμοί οι οποίοι θα βοηθήσουν πάρα πολύ. Το μετρό είναι ένα έργο που σε όποιο σημείο του πλανήτη και αν γίνεται έχει πάρα πολύ μεγάλη ταλαιπωρία εδώ όμως υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα· κλείνουμε μεγάλες πλατείες ή και πάρκα και δεν ξέρει κανείς πότε θα ανοίξουν. Πιέζουμε να εφαρμοστεί μια τεχνική που εφαρμόστηκε και σε άλλες πόλεις στον πλανήτη, δεν περιμένεις να είναι έτοιμος ο σταθμός και να είναι όλα στην εντέλεια για να παραδόσεις την πλατεία άρα κάνεις ό,τι δουλειές χρειάζονται και μετά παραδίδεις την πλατεία, αν χρειαστεί το κλείνεις πάλι για μικρό χρονικό διάσημα. Αυτό δεν γίνεται για λόγους κόστους, είναι πολύ πιο ακριβό αυτό που προτείνουμε γιατί ο ανάδοχος θα χρειάζεται να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα για να παραδώσει την πλατεία. Αυτό πρέπει να αλλάξει».

Ερωτηθείς αν θα ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγας, απάντησε: «Η τελευταία πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι θα ολοκληρωθεί η πεζοδρόμηση και ο δρόμος ήπιας κυκλοφορίας τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο της επόμενης χρονιάς. Έχει πάει πάρα πολύ πίσω και ο λόγος είναι ότι εκεί έχουν βρεθεί αρχαία. Τα σχέδια που έχουμε δει είναι ότι θα φτιαχτεί ένας πεζόδρομος που θα έχει στο κέντρο του και έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας».

Για τα θέματα βιώσιμης κινητικότητας, είπε: «Δυστυχώς στην Αθήνα τα αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγαλύτερο δικαίωμα στο δημόσιο χώρο από εμάς τους ανθρώπους και από τους ποδηλάτες. Για να το αλλάξουμε αυτό πρώτα όλα ενισχύσουμε τα ΜΜΜ και προχωρούμε σε νέες πεζοδρομήσεις-έχουμε ξεκινήσει αρκετές από αυτές- και σε αρκετές περιοχές προσπαθούμε να έχουμε και τη δυνατότητα για ποδηλατόδρομους. Ο δήμος προχωρά στο έργο της διπλής ανάπλασης που είναι στο 1,5 χιλιόμετρο από την Ομόνοια όπου έχουμε πει ότι σε εκείνη την περιοχή θα υπάρχουν πάρα πολλοί ποδηλατόδρομοι,και ταυτόχρονα για να προσεγγίσει κανείς αυτό το μεγάλο νέο πολύ μεγάλο πάρκο που φτιάχνεται εκεί πέρα από τις αθλητικές κτηριακές εγκαταστάσεις θα υπάρχει και στην Ιερά Οδό και σε άλλες περιοχές σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις ποδηλατόδρομοι. Αυτά όλα πρέπει να ειναι μέσα στο Ταμείο Ανάκαμψης που σημαίνει 2026».

Αναφορικά με τις ελλείψεις στις θέσεις parking στην Αθήνα, επισήμανε: «Η προσέγγιση «πολύ περισσότερα parking» ειδικά στο κέντρο της πόλης είναι λάθος κατεύθυνση γιατί είναι σαν μαγνήτης για επιπλέον αμάξια. Έχουμε βρει δύο συγκεκριμένους χώρους προς απαλλοτρίωση στην Βαρβάκειο και στην Κλαυθμώνος και προσπαθούμε να τις ολοκληρώσουμε για να έχουμε κάποιες επιπλέον θέσεις».

Για τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, είπε: «Υπάρχουν πάρα πολλά οχήματα τα οποία είναι παρατημένα και με μια νόμιμη διαδικασία τα μαζεύουμε και έχουμε να διαχειριστούμε στο εξής πρόβλημα· ψάχνουμε να βρούμε χώρο ώστε να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε δημόσιο χώρο. Υπάρχει ένας διαγωνισμός σε εξέλιξη για να μπορέσουμε να τα βάλουμε σε αποθήκες».

Τέλος, όσον αφορά στα πεζοδρόμια, σημείωσε: «Προχωράμε στις αναπλάσεις, δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση να φτιάξουμε σε κάποιες διαδρομές όπου να μπορούν να είναι διαδρομές και για άτομα για αναπηρία για αμαξίδια, για οικογένειες και ταυτόχρονα όπου μπορούμε προχωράμε τις μελέτες για να υπάρξουν και μικροί ποδηλατόδρομοι».