Ζέττα Μακρή στα Παραπολιτικά: Η τεχνολογία μπαίνει στις τάξεις με 177.000 σετ ρομποτικής - Είμαι περήφανη για τα παιδιά μου, για τις επιτυχίες και για τις αστοχίες τους
Είμαι μια παραδοσιακή γιαγιά σε όλα της
Καλοντυμένη και πάντα με θετική ενέργεια, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μάς μίλησε για την οικογένειά της, ενώ η συζήτηση πήγε και στα κινητά τηλέφωνα, που δεν επιτρέπονται εντός του σχολικού χώρου
Η Ζέττα Μακρή ανήκει στην κατηγορία των πολιτικών που δεν χρησιμοποιούν ξύλινη γλώσσα.
Καλοντυμένη, ευδιάθετη και πάντα με θετική ενέργεια, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μάς μίλησε για τους γιους της και τα εγγονάκια της. Τέλος, η συζήτηση πήγε στα κινητά τηλέφωνα, που δεν επιτρέπονται εντός του σχολικού χώρου.
Ας ξεκινήσουμε τη συζήτηση από τα δικά σας σχολικά χρόνια.
Τα μαθητικά χρόνια κύλησαν ήρεμα και πολύ προγραμματισμένα. Ημουν, πάντα, πρώτη μαθήτρια και σημαιοφόρος, όχι μόνο γιατί διάβαζα και πρόσεχα στο μάθημα, αλλά και γιατί δεν ήθελα να μου κάνουν παρατηρήσεις οι καθηγητές μου. Είχα μια εύκολη και βατή μαθητική ζωή και, τώρα πια, έχω καταλήξει πως ό,τι είναι εύκολο δεν μπορεί ταυτόχρονα να είναι και πολύ ενδιαφέρον.
Συνεχίζοντας στη σφαίρα της προσωπικής και οικογενειακής ζωής, θα ήθελα να μου μιλήσετε για τους γιους σας…
Νομίζω ότι τα έχουμε ξαναπεί για τον Μιχάλη και τον Κωνσταντίνο, αλλά ως γνήσια Ελληνίδα μάνα εννοείται ότι δεν χορταίνω να μιλάω για τους γιους μου. Δεν είναι τόσο για να πω εγώ τι έχω κάνει ως μητέρα, αλλά γιατί κάθε φορά που μιλάω γι’ αυτούς τους δύο εξαιρετικούς ανθρώπους ανακαλύπτω καινούργια πράγματα που εκείνοι, με τις ιδιαίτερες προσωπικότητές τους και τους ξεχωριστούς χαρακτήρες τους, με κάνουν να νιώθω. Είμαι περήφανη για τα παιδιά μου, για τις επιτυχίες τους, για τις αστοχίες που κατάφεραν να εντοπίσουν και να ξεπεράσουν, για τη στάση που κρατούν στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή, για το δέσιμο που κρατούν με την οικογένειά μας. Μη φανταστείτε ότι δεν έχουμε τις διαφωνίες μας, αλλά τώρα πια ακόμα και αυτή η ασυμφωνία έχει ουσία και, κυρίως, έχει την αλήθεια τους - και αυτό το σέβομαι και το εκτιμώ.
Είστε γιαγιά ενός κοριτσιού και ενός αγοριού, παιδιών του γιου σας Μιχάλη, που έχουν συμπληρώσει την οικογενειακή ευτυχία…
Από την ημέρα που έμαθα ότι έρχεται η Αναστασία, πριν από πέντε χρόνια, ναι, η ζωή μου άλλαξε. Είναι στο άκουσμα αυτού του νέου που συμβαίνει αυτόματα μια μαγική ανατροπή. Γιαγιά! Μάλιστα. Νέος τίτλος, άλλη πίστα! Από εκείνη την ημέρα, λοιπόν, είμαι μια γιαγιά παραδοσιακή σε όλα της. Οταν, δε, ανακοινώθηκε και η άφιξη του Λεωνίδα, πριν από τρία χρόνια, εκεί «έδεσε το γλυκό»! Μια εγγονή και ένας εγγονός που με τρελαίνουν κάθε φορά που κάνουμε βιντεοκλήση, ίσως και κάθε μέρα δηλαδή. Είναι αυτές οι ηλικίες που δεν μπορείς παρά να βρίσκεις μοναδικά έξυπνο, ακαταμάχητα ολόγλυκο και ευφυέστατα αστείο καθετί που θα πουν. Οταν έρχονται στην Ελλάδα, προσπαθώ να δημιουργώ αναμνήσεις στον τόπο μας και γι’ αυτό οι εκδρομές και οι εξορμήσεις είναι πάντοτε μέσα στο πρόγραμμα και μαζί τους ανακαλύπτω κι εγώ ξανά τον κόσμο. Είναι αληθινά μοναδικό το να βλέπεις μέσα από τα μάτια των παιδιών των παιδιών σου.
Και για να περάσουμε στο σήμερα και στις αρμοδιότητές σας ως υφυπουργού Παιδείας, τι σας προβληματίζει περισσότερο στα σχολεία σήμερα;
Είναι μια σκληρή παραδοχή ότι η ένταση και η συχνότητα περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχουν αυξηθεί και αυτό μας προβληματίζει και μας κινητοποιεί προς τη λήψη μέτρων που θα διασφαλίσουν ότι το σχολικό περιβάλλον θα παραμείνει ένα φιλόξενο και ασφαλές περιβάλλον μάθησης, κοινωνικοποίησης, καλλιέργειας δεξιοτήτων, αρχών και αξιών για όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές. H πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την καταγραφή και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον. Μέχρι τις 11 Νοεμβρίου είχαν δημιουργηθεί στον ψηφιακό τόπο για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισμού από γονείς μαθητών Δημοτικού αλλά και από γονείς και μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου 2.211 προφίλ από γονείς και κηδεμόνες και 248 προφίλ από μαθήτριες και μαθητές, ενώ είχαν υποβληθεί 610 αναφορές από γονείς και 59 από μαθητές. Από αυτές, οι 349 αφορούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οι 320 στην Πρωτοβάθμια.
Το «Κινητά στην τσάντα» είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται δύο μήνες τώρα. Τι αποτελέσματα έχει;
Σύμφωνα με το νέο εργαλείο που έχουν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί, βάσει του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, απαγορεύεται, ρητά, η εμφανής κατοχή και η χρήση ακόμα και στο διάλειμμα. Οι κυρώσεις είναι αυστηρές για τους μαθητές που φωτογραφίζουν, μαγνητοφωνούν ή βιντεοσκοπούν συμμαθητές ή καθηγητές τους μέσα στο σχολείο, ξεκινώντας από ημερήσια έως και πενθήμερη αποβολή και καταλήγοντας ακόμα και στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για παιδιά που παραβίασαν τα προσωπικά δεδομένα των συμμαθητών τους. Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε, πολύ ορθά, την αυστηροποίηση στην αντιμετώπιση του φαινομένου της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στο σχολικό περιβάλλον, οπότε προχώρησε αμέσως στην εφαρμογή του μέτρου, το οποίο αποδίδει, καθώς και οι μαθητές έχουν αντιληφθεί την αναγκαιότητά του. Και εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι άλλο κινητά στα σχολεία και άλλο τεχνολογία στην Εκπαίδευση.
Μου δίνετε πάσα για να σας ρωτήσω πώς μπαίνει η τεχνολογία στο σχολείο.
Η τεχνολογία μπαίνει στις τάξεις δυναμικά, με 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4-15 ετών σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, με εμπλουτισμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και με τους σχεδόν 40.000 διαδραστικούς πίνακες σε κάθε τάξη από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και τη Γ’ Λυκείου. Το όφελος της χρήσης των ψηφιακών μέσων στην Εκπαίδευση αναδεικνύεται και με το Ψηφιακό Σχολείο. Στην ψηφιακή ομπρέλα digitalschool.gov.gr, το ψηφιακό φροντιστήριο, οι αυτόνομες τάξεις για τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, η υπηρεσία e-parents και η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr αναδεικνύουν την τεχνολογία ως απαραίτητο εργαλείο και δυνατό πλεονέκτημα για την εκπαιδευτική πράξη και τη σχολική ζωή.
*Δημοσιεύτηκε στα «Παραπολιτικά»
Καλοντυμένη, ευδιάθετη και πάντα με θετική ενέργεια, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μάς μίλησε για τους γιους της και τα εγγονάκια της. Τέλος, η συζήτηση πήγε στα κινητά τηλέφωνα, που δεν επιτρέπονται εντός του σχολικού χώρου.
Ας ξεκινήσουμε τη συζήτηση από τα δικά σας σχολικά χρόνια.
Τα μαθητικά χρόνια κύλησαν ήρεμα και πολύ προγραμματισμένα. Ημουν, πάντα, πρώτη μαθήτρια και σημαιοφόρος, όχι μόνο γιατί διάβαζα και πρόσεχα στο μάθημα, αλλά και γιατί δεν ήθελα να μου κάνουν παρατηρήσεις οι καθηγητές μου. Είχα μια εύκολη και βατή μαθητική ζωή και, τώρα πια, έχω καταλήξει πως ό,τι είναι εύκολο δεν μπορεί ταυτόχρονα να είναι και πολύ ενδιαφέρον.
Συνεχίζοντας στη σφαίρα της προσωπικής και οικογενειακής ζωής, θα ήθελα να μου μιλήσετε για τους γιους σας…
Νομίζω ότι τα έχουμε ξαναπεί για τον Μιχάλη και τον Κωνσταντίνο, αλλά ως γνήσια Ελληνίδα μάνα εννοείται ότι δεν χορταίνω να μιλάω για τους γιους μου. Δεν είναι τόσο για να πω εγώ τι έχω κάνει ως μητέρα, αλλά γιατί κάθε φορά που μιλάω γι’ αυτούς τους δύο εξαιρετικούς ανθρώπους ανακαλύπτω καινούργια πράγματα που εκείνοι, με τις ιδιαίτερες προσωπικότητές τους και τους ξεχωριστούς χαρακτήρες τους, με κάνουν να νιώθω. Είμαι περήφανη για τα παιδιά μου, για τις επιτυχίες τους, για τις αστοχίες που κατάφεραν να εντοπίσουν και να ξεπεράσουν, για τη στάση που κρατούν στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή, για το δέσιμο που κρατούν με την οικογένειά μας. Μη φανταστείτε ότι δεν έχουμε τις διαφωνίες μας, αλλά τώρα πια ακόμα και αυτή η ασυμφωνία έχει ουσία και, κυρίως, έχει την αλήθεια τους - και αυτό το σέβομαι και το εκτιμώ.
Είστε γιαγιά ενός κοριτσιού και ενός αγοριού, παιδιών του γιου σας Μιχάλη, που έχουν συμπληρώσει την οικογενειακή ευτυχία…
Από την ημέρα που έμαθα ότι έρχεται η Αναστασία, πριν από πέντε χρόνια, ναι, η ζωή μου άλλαξε. Είναι στο άκουσμα αυτού του νέου που συμβαίνει αυτόματα μια μαγική ανατροπή. Γιαγιά! Μάλιστα. Νέος τίτλος, άλλη πίστα! Από εκείνη την ημέρα, λοιπόν, είμαι μια γιαγιά παραδοσιακή σε όλα της. Οταν, δε, ανακοινώθηκε και η άφιξη του Λεωνίδα, πριν από τρία χρόνια, εκεί «έδεσε το γλυκό»! Μια εγγονή και ένας εγγονός που με τρελαίνουν κάθε φορά που κάνουμε βιντεοκλήση, ίσως και κάθε μέρα δηλαδή. Είναι αυτές οι ηλικίες που δεν μπορείς παρά να βρίσκεις μοναδικά έξυπνο, ακαταμάχητα ολόγλυκο και ευφυέστατα αστείο καθετί που θα πουν. Οταν έρχονται στην Ελλάδα, προσπαθώ να δημιουργώ αναμνήσεις στον τόπο μας και γι’ αυτό οι εκδρομές και οι εξορμήσεις είναι πάντοτε μέσα στο πρόγραμμα και μαζί τους ανακαλύπτω κι εγώ ξανά τον κόσμο. Είναι αληθινά μοναδικό το να βλέπεις μέσα από τα μάτια των παιδιών των παιδιών σου.
Και για να περάσουμε στο σήμερα και στις αρμοδιότητές σας ως υφυπουργού Παιδείας, τι σας προβληματίζει περισσότερο στα σχολεία σήμερα;
Είναι μια σκληρή παραδοχή ότι η ένταση και η συχνότητα περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχουν αυξηθεί και αυτό μας προβληματίζει και μας κινητοποιεί προς τη λήψη μέτρων που θα διασφαλίσουν ότι το σχολικό περιβάλλον θα παραμείνει ένα φιλόξενο και ασφαλές περιβάλλον μάθησης, κοινωνικοποίησης, καλλιέργειας δεξιοτήτων, αρχών και αξιών για όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές. H πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την καταγραφή και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον. Μέχρι τις 11 Νοεμβρίου είχαν δημιουργηθεί στον ψηφιακό τόπο για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισμού από γονείς μαθητών Δημοτικού αλλά και από γονείς και μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου 2.211 προφίλ από γονείς και κηδεμόνες και 248 προφίλ από μαθήτριες και μαθητές, ενώ είχαν υποβληθεί 610 αναφορές από γονείς και 59 από μαθητές. Από αυτές, οι 349 αφορούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οι 320 στην Πρωτοβάθμια.
Το «Κινητά στην τσάντα» είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται δύο μήνες τώρα. Τι αποτελέσματα έχει;
Σύμφωνα με το νέο εργαλείο που έχουν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί, βάσει του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, απαγορεύεται, ρητά, η εμφανής κατοχή και η χρήση ακόμα και στο διάλειμμα. Οι κυρώσεις είναι αυστηρές για τους μαθητές που φωτογραφίζουν, μαγνητοφωνούν ή βιντεοσκοπούν συμμαθητές ή καθηγητές τους μέσα στο σχολείο, ξεκινώντας από ημερήσια έως και πενθήμερη αποβολή και καταλήγοντας ακόμα και στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για παιδιά που παραβίασαν τα προσωπικά δεδομένα των συμμαθητών τους. Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε, πολύ ορθά, την αυστηροποίηση στην αντιμετώπιση του φαινομένου της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στο σχολικό περιβάλλον, οπότε προχώρησε αμέσως στην εφαρμογή του μέτρου, το οποίο αποδίδει, καθώς και οι μαθητές έχουν αντιληφθεί την αναγκαιότητά του. Και εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι άλλο κινητά στα σχολεία και άλλο τεχνολογία στην Εκπαίδευση.
Μου δίνετε πάσα για να σας ρωτήσω πώς μπαίνει η τεχνολογία στο σχολείο.
Η τεχνολογία μπαίνει στις τάξεις δυναμικά, με 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4-15 ετών σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, με εμπλουτισμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και με τους σχεδόν 40.000 διαδραστικούς πίνακες σε κάθε τάξη από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και τη Γ’ Λυκείου. Το όφελος της χρήσης των ψηφιακών μέσων στην Εκπαίδευση αναδεικνύεται και με το Ψηφιακό Σχολείο. Στην ψηφιακή ομπρέλα digitalschool.gov.gr, το ψηφιακό φροντιστήριο, οι αυτόνομες τάξεις για τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, η υπηρεσία e-parents και η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr αναδεικνύουν την τεχνολογία ως απαραίτητο εργαλείο και δυνατό πλεονέκτημα για την εκπαιδευτική πράξη και τη σχολική ζωή.
*Δημοσιεύτηκε στα «Παραπολιτικά»