Χρήστος Σταϊκούρας για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Όλα είναι έτοιμα, ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες
Λίγα εικοσιτετράωρα πριν τα εγκαίνια
«Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας για το Μετρο Θεσσαλονίκης
«Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας λίγα εικοσιτετράωρα πριν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης μιλώντας για την εντατική προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο προκειμένου το έργο να παραδοθεί στους πολίτες προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου.
*Διαβάστε ακόμα: Σκυλακάκης για ρεύμα: ''Έρχεται επιδότηση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις'' - Τι είπε για τις αλλαγές στο νυχτερινό ρεύμα
«Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε», είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός στον 102 FM της ΕΡΤ3 και σημείωσε ότι εξαιτίας όλων των καθυστερήσεων ο συνολικός προϋπολογισμός μαζί με την επέκταση, τους τόκους και τα δάνεια, θα ανέλθει σε 3 δις ευρώ.
«Πέρασαν δέκα πρωθυπουργοί και αντίστοιχοι υπουργοί. Είναι ένα έργο που εξαιτίας παλινδρομιών, καθυστερήσεων, εκτάκτων γεγονότων, στοίχισε πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό. Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι για λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια οι μετακινήσεις των πολιτών θα είναι δωρεάν.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό στο αεροδρόμιο και τη δυτική Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο σχεδιάσει και δεν έχουμε αποφασίσει πώς θα κινηθούμε ώστε να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Το θέμα είναι να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να χρηματοδοτηθούν».
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των συμβάσεων των οδηγών του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025 και διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ που εμπλουτίζει την αποστολή στον έλεγχο του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και την κατανομή των πόρων από την είσπραξη των κομίστρων.
Για το έργο κατασκευής του fly over τόνισε ότι κινείται εντός των χρονοδιαγραμμάτων αν και, όπως πρόσθεσε, υπάρχουν συλλογικότητες που επιχειρούν να βάλουν εμπόδια. Σε ότι αφορά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι «έχουμε ένα χρέος να προχωρήσει το πόρισμα που ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2025».
*Διαβάστε ακόμα: Σκυλακάκης για ρεύμα: ''Έρχεται επιδότηση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις'' - Τι είπε για τις αλλαγές στο νυχτερινό ρεύμα
Χρήστος Σταϊκούρας για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπήρχαν πολλές δυσκολίες, ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε
«Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε», είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός στον 102 FM της ΕΡΤ3 και σημείωσε ότι εξαιτίας όλων των καθυστερήσεων ο συνολικός προϋπολογισμός μαζί με την επέκταση, τους τόκους και τα δάνεια, θα ανέλθει σε 3 δις ευρώ.«Πέρασαν δέκα πρωθυπουργοί και αντίστοιχοι υπουργοί. Είναι ένα έργο που εξαιτίας παλινδρομιών, καθυστερήσεων, εκτάκτων γεγονότων, στοίχισε πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό. Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι για λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια οι μετακινήσεις των πολιτών θα είναι δωρεάν.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό στο αεροδρόμιο και τη δυτική Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο σχεδιάσει και δεν έχουμε αποφασίσει πώς θα κινηθούμε ώστε να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Το θέμα είναι να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να χρηματοδοτηθούν».
«Εντός χρονοδιαγραμμάτων το flyover»
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των συμβάσεων των οδηγών του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025 και διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ που εμπλουτίζει την αποστολή στον έλεγχο του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και την κατανομή των πόρων από την είσπραξη των κομίστρων. Για το έργο κατασκευής του fly over τόνισε ότι κινείται εντός των χρονοδιαγραμμάτων αν και, όπως πρόσθεσε, υπάρχουν συλλογικότητες που επιχειρούν να βάλουν εμπόδια. Σε ότι αφορά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι «έχουμε ένα χρέος να προχωρήσει το πόρισμα που ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2025».