Απήχηση έχουν τα µέτρα για την αντιµετώπιση του bullying και την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, σύµφωνα µε τα αποκαλυπτικά στοιχεία που δίνει στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή. Η κ. Μακρή γνωστοποιεί την αύξηση των ψυχολόγων στα σχολεία, που από 360, το 2020, πλέον ανέρχονται σε 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο θα προσλαµβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Αλλάζει επίσης το θεσµικό πλαίσιο για τις σχολικές εκδροµές.

Ζέττα Μακρή: "Το πρόβληµα είναι µπροστά µας, αλλά µπροστά µας είναι και οι λύσεις!"

1. «Η εθνική στρατηγική της κυβέρνησης για την ενηµέρωση, την ευαισθητοποίηση, την αποκάλυψη, τη διαχείριση και την αντιµετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού είναι ένας ολοκληρωµένος σχεδιασµός».

2. «Η πλατφόρµα stop-bullying.gov. gr ξεκίνησε τη λειτουργία της από την προηγούµενη σχολική χρονιά και από τον Απρίλιο του 2024 έως τις 19 Νοεµβρίου 2024 έχουν δηµιουργηθεί 2.271 προφίλ από γονείς και κηδεµόνες και 254 προφίλ από µαθήτριες και µαθητές, ενώ είχαν υποβληθεί 635 αναφορές από γονείς και 60 από µαθητές, από τις οποίες οι 362 αφορούν τη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση και οι 333 την Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση. Καµία καταγγελία δεν θα χαθεί, κανένα παιδί δεν θα αισθανθεί ότι εµπιστεύτηκε την πολιτεία και δεν βρήκε ανταπόκριση σε µια τόσο δύσκολη προσωπική στιγµή, όπως είναι η καταγγελία ενός περιστατικού βίας και εκφοβισµού, όπως είχε διαβεβαιώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον διάλογό του µε µαθητές, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέµηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισµού. Η συχνότητα και η ένταση της αγριότητας του φαινοµένου µάς προβληµατίζει, µας κινητοποιεί και µας ωθεί στη λήψη νέων µέτρων και στην επικαιροποίηση των ήδη υπαρχόντων, µε την αυστηροποίησή τους ως προς τις συνέπειες και την κλιµάκωσή τους. Το πρόβληµα είναι µπροστά µας, αλλά µπροστά µας είναι και οι λύσεις!».

3. «Η αύξηση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία αποτελεί ένα σηµαντικό βήµα για την υποστήριξη µαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον. Από τους σχεδόν 360 το 2020, πριν από την έναρξη των διορισµών, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο θα προσλαµβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, έχουν προσληφθεί 1.607 του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων και 1.198 του κλάδου ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών».

4. «Ενα πρόσθετο ψηφιακό εργαλείο που συµπληρώνει τις δράσεις της εθνικής µας στρατηγικής για την προστασία κάθε παιδιού, τόσο εντός όσο και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, είναι η εφαρµογή SafeYOUth, µια πρωτοβουλία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνοµίας».

5. «Για να περάσουµε και στο ‘‘συγκοινωνούν δοχείο’’ του µέτρου της απαγόρευσης της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, µιας συνήθειας που συνδέεται σε πολλές περιπτώσεις και µε εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας και εκφοβισµού. Ο αγώνας µας κατά του bullying είναι διαρκής και αδιαπραγµάτευτος και θα εφαρµόσουµε απαρέγκλιτα όλα τα απαραίτητα µέτρα για την προστασία της σχολικής κοινότητας, µε το πιο πρόσφατο µέτρο να είναι η αυστηροποίηση στην αντιµετώπιση του φαινοµένου της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στο σχολικό περιβάλλον. Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε την επιβολή
συνεπειών, µια και η απαγόρευση χρήσης των κινητών ίσχυε, ήδη, χωρίς όµως επιπτώσεις, και το ΥΠΑΙΘΑ όφειλε να δώσει τα σωστά εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για την οµαλή λειτουργία των σχολείων».

6. «Σύµφωνα µε τον νέο κανονισµό λειτουργίας των σχολείων, απαγορεύεται ρητά η εµφανής κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων ακόµη και στο διάλειµµα και οι κυρώσεις είναι αυστηρές για τους µαθητές που φωτογραφίζουν, µαγνητοφωνούν ή βιντεοσκοπούν συµµαθητές ή καθηγητές τους µέσα στο σχολείο, ξεκινώντας από ηµερήσια έως και πενθήµερη αποβολή και θα καταλήγουν ακόµα και στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για παιδιά που παραβίασαν τα προσωπικά δεδοµένα των συµµαθητών τους. Tο µέτρο αυτό ήταν απαραίτητο, αποτελεί µέρος ενός καθορισµένου και δοµηµένου πλαισίου κλιµακούµενων συνεπειών, εφαρµόζεται στα σχολεία και αποδίδει, καθώς και τα ίδια τα παιδιά έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητά του. Το σχολικό περιβάλλον πρέπει να είναι ένα φιλόξενο και ασφαλές περιβάλλον µάθησης, κοινωνικοποίησης, καλλιέργειας δεξιοτήτων, αρχών και αξιών. Η βία δεν έχει καµία θέση στα σχολεία µας και αυτό δεν είναι µια απλή διαπίστωση, αλλά µια κάθετη δήλωση που απαιτεί δραστική πρόληψη και συστηµατική αντιµετώπιση όλων των παραγόντων που επηρεάζουν το φαινόµενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισµού».

7. «Για τις σχολικές εκδροµές, το µόνο που µπορώ να σας πω αυτή τη στιγµή είναι ότι βρισκόµαστε στη φάση της διαβούλευσης µε τους εκπαιδευτικούς, ώστε να καταλήξουµε στο τελικό πλαίσιο. Ο σχεδιασµός θα προβλέπει και θα οριοθετεί την ευθύνη των εκπαιδευτικών αλλά και των µαθητών και γονέων και κηδεµόνων απέναντι στον θεσµό των σχολικών εκδροµών και στην οµαλή πραγµατοποίησή τους, ώστε όλοι οι συµµετέχοντες να απολαµβάνουν τα οφέλη των εκπαιδευτικών εκδροµών και να µένουν σε όλους οι καλύτερες αναµνήσεις από ένα τόσο σηµαντικό κεφάλαιο της σχολικής ζωής».

Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή