Γκιουλέκας: "Οι Θεσσαλονικείς δεν το πιστεύουν - Το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη"
Μιλώντας στο ERT News
"Ήταν ένα γιοφύρι της Άρτας αλλά επειδή είμαστε στην παραμονή των εγκαινίων, γι’ αυτό αξίζει τον κόπο να αφήσουμε πίσω την περίοδο της ταλαιπωρίας και της μιζέριας και να πάμε μπροστά", είπε ο Κώστας Γκιουλέκας
Ο υφυπουργός Εσωτερικών Κώστας Γκιουλέκας μίλησε για το Μετρό Θεσσαλονίκης, δύο μόλις ημέρες, προτού εγκαινιαστεί και παραδοθεί στους πολίτες το μεγάλο αυτό έργο.
Αρχικά ο κ. Γκιουλέκας είπε: «Κυριολεκτικά οι Θεσσαλονικείς δεν το… πιστεύουν, ότι η Θεσσαλονίκη απέκτησε επιτέλους ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής, απαραίτητο για να μπορέσει η πόλη, που αγγίζει το 1,5 εκατ. να έχει τις υποδομές, που χρειάζεται για να είναι πιο λειτουργική, πιο φιλική προς τους πολίτες. Εμείς οι Θεσσαλονικείς επειδή δυστυχώς είχαμε ζήσει αναβολές, καθυστερήσεις, αν θέλετε ακόμα και εμπαιγμό, όλα αυτά ήταν κάτι, που μας πρόσβαλε».
Για να προσθέσει στη συνέχεια: «Ήταν ένα γιοφύρι της Άρτας αλλά επειδή είμαστε στην παραμονή των εγκαινίων, γι’ αυτό αξίζει τον κόπο να αφήσουμε πίσω την περίοδο της ταλαιπωρίας και της μιζέριας και να πάμε μπροστά. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, από τα πιο σύγχρονα μετρό του κόσμου. Στην Ευρώπη υπάρχουν 2-3 αντίστοιχα, το ένα είναι στην Κοπεγχάγη», σημείωσε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας πως καθημερινά θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 240.000 επιβάτες, με τον κάθε συρμός των τεσσάρων βαγονιών να μεταφέρει περίπου 450 άτομα.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5xx54i3bpv5)
«Είναι ένα υπερσύγχρονο μετρό χωρίς οδηγό, η κάθε κατεύθυνση βρίσκεται σε διαφορετική σήραγγα. Η νέα σήραγγα, που θα δοθεί μέσα στο 2025, θα προσθέσει άλλους πέντε σταθμούς προς την Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα. Οι εργασίες εκεί είναι σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένες. Άρα λοιπόν η Θεσσαλονίκη, τώρα αποκτά τη βασική γραμμή του μετρό, μέσα στο ’25 αποκτά τη γραμμή προς Καλαμαριά, από όπου, επίγεια πια, με προαστιακό σιδηρόδρομο από την τελευταία στάση της Καλαμαριάς, θα πηγαίνει κανείς προς το αεροδρόμιο Μακεδονία και αντίστοιχα ξεκινούν οι εργασίες προς τη δυτική πλευρά της πόλης», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, ο Κ.Γκιουλέκας ανέφερε πως πρόκειται για ένα παγκόσμια μοναδικό φαινόμενο καθώς για να πάρει κανείς το μετρό από τον σταθμό Βενιζέλου, θα περνάει από την αρχαία Θεσσαλονίκη, χαρακτηρίζοντάς τον «σταθμό-μουσείο». «Το σημαντικό είναι ότι μέσα από τις ανασκαφές για την κατασκευή του μετρό ήρθαν στην επιφάνεια περίπου 300.000 αρχαιότητες, οι οποίες θα φιλοξενηθούν σε δύο μουσεία, είναι ένα παράλληλο κέρδος, που αποκτά η πόλη και ολόκληρη η Ελλάδα», σημείωσε ο υφυπουργός.
Επίσης, αναφέρθηκε στη νέα εφαρμογή, που ανακοινώθηκε σήμερα και θα βοηθάει τους πολίτες να βλέπουν σε ζωντανό χρόνο την κυκλοφοριακή κίνηση στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης αλλά και στα νέα πάρκινγκ, που δημιουργούνται.
Τέλος, σχολίασε την καταγγελία του κ.Ταχιάου για απειλητικό μήνυμα από παράγοντα ΠΑΕ της Θεσσαλονίκης σχετικά με τα εγκαίνια του μετρό. Ο Κ.Γκιουλέκας τόνισε ότι η ποινή, που είχε επιβληθεί στην ομάδα του Άρη ανεστάλη κι έτσι το θέμα έχει λήξει ομαλά.
Αρχικά ο κ. Γκιουλέκας είπε: «Κυριολεκτικά οι Θεσσαλονικείς δεν το… πιστεύουν, ότι η Θεσσαλονίκη απέκτησε επιτέλους ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής, απαραίτητο για να μπορέσει η πόλη, που αγγίζει το 1,5 εκατ. να έχει τις υποδομές, που χρειάζεται για να είναι πιο λειτουργική, πιο φιλική προς τους πολίτες. Εμείς οι Θεσσαλονικείς επειδή δυστυχώς είχαμε ζήσει αναβολές, καθυστερήσεις, αν θέλετε ακόμα και εμπαιγμό, όλα αυτά ήταν κάτι, που μας πρόσβαλε».
Για να προσθέσει στη συνέχεια: «Ήταν ένα γιοφύρι της Άρτας αλλά επειδή είμαστε στην παραμονή των εγκαινίων, γι’ αυτό αξίζει τον κόπο να αφήσουμε πίσω την περίοδο της ταλαιπωρίας και της μιζέριας και να πάμε μπροστά. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, από τα πιο σύγχρονα μετρό του κόσμου. Στην Ευρώπη υπάρχουν 2-3 αντίστοιχα, το ένα είναι στην Κοπεγχάγη», σημείωσε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας πως καθημερινά θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 240.000 επιβάτες, με τον κάθε συρμός των τεσσάρων βαγονιών να μεταφέρει περίπου 450 άτομα.
«Είναι ένα υπερσύγχρονο μετρό χωρίς οδηγό, η κάθε κατεύθυνση βρίσκεται σε διαφορετική σήραγγα. Η νέα σήραγγα, που θα δοθεί μέσα στο 2025, θα προσθέσει άλλους πέντε σταθμούς προς την Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα. Οι εργασίες εκεί είναι σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένες. Άρα λοιπόν η Θεσσαλονίκη, τώρα αποκτά τη βασική γραμμή του μετρό, μέσα στο ’25 αποκτά τη γραμμή προς Καλαμαριά, από όπου, επίγεια πια, με προαστιακό σιδηρόδρομο από την τελευταία στάση της Καλαμαριάς, θα πηγαίνει κανείς προς το αεροδρόμιο Μακεδονία και αντίστοιχα ξεκινούν οι εργασίες προς τη δυτική πλευρά της πόλης», τόνισε χαρακτηριστικά.
Γκιουλέκας για τον σταθμό Βενιζέλου: Ήρθαν στην επιφάνεια περίπου 300.000 αρχαιότητες, οι οποίες θα φιλοξενηθούν σε δύο μουσεία
Σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, ο Κ.Γκιουλέκας ανέφερε πως πρόκειται για ένα παγκόσμια μοναδικό φαινόμενο καθώς για να πάρει κανείς το μετρό από τον σταθμό Βενιζέλου, θα περνάει από την αρχαία Θεσσαλονίκη, χαρακτηρίζοντάς τον «σταθμό-μουσείο». «Το σημαντικό είναι ότι μέσα από τις ανασκαφές για την κατασκευή του μετρό ήρθαν στην επιφάνεια περίπου 300.000 αρχαιότητες, οι οποίες θα φιλοξενηθούν σε δύο μουσεία, είναι ένα παράλληλο κέρδος, που αποκτά η πόλη και ολόκληρη η Ελλάδα», σημείωσε ο υφυπουργός.Επίσης, αναφέρθηκε στη νέα εφαρμογή, που ανακοινώθηκε σήμερα και θα βοηθάει τους πολίτες να βλέπουν σε ζωντανό χρόνο την κυκλοφοριακή κίνηση στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης αλλά και στα νέα πάρκινγκ, που δημιουργούνται.
Τέλος, σχολίασε την καταγγελία του κ.Ταχιάου για απειλητικό μήνυμα από παράγοντα ΠΑΕ της Θεσσαλονίκης σχετικά με τα εγκαίνια του μετρό. Ο Κ.Γκιουλέκας τόνισε ότι η ποινή, που είχε επιβληθεί στην ομάδα του Άρη ανεστάλη κι έτσι το θέμα έχει λήξει ομαλά.