Σταϊκούρας στα Παραπολιτικά 90,1: Σε έναν χρόνο από σήμερα το μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 18 σταθμούς - Πρώτη προτεραιότητα ένας νέος ΟΣΕ
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
"Στόχος είναι η επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο και στα δυτικά", σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας
«Σε έναν χρόνο από σήμερα το μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 18 σταθμούς», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τον Θανάση Φουσκίδη και τη Στέλλα Γκαντώνα.
*Διαβάστε ακόμα: Στον Λίβανο αύριο ο πρωθυπουργός - Σήμερα το απόγευμα θα μιλήσει στη Βουλή
Όπως τόνισε, «στόχος είναι η επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο και στα δυτικά», ενώ πρόσθεσε πως «πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση».
«Πρώτη προτεραιότητα είναι ένας νέος ΟΣΕ, ένας φορέας που θα έχει ευθύνη των πράξεών του. Την επόμενη διετία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αντιμετωπίσουμε προβλήματα χρόνων», πρόσθεσε.
Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κος Χρήστος Σταϊκούρας, μίλησε στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, είπε: «Χρειάζεται υπομονή έτσι ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά στη λειτουργία του Μετρό. Οι πρώτες εβδομάδες θέλουν εξοικείωση από όλους τους συμμετέχοντες σε αυτό το έργο. Για παράδειγμα υπάρχουν πάρα πολλοί συμπατριώτες μας που δικαιούνται εκπτωτικές κάρτες, αυτοί είναι περίπου 50 χιλιάδες. Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνεργοι αντιλαμβάνεστε ότι 50 χιλιαδες κάρτες δεν μπορούν να βγουν σε 3-4 ημέρες έχουμε φτάσει περίπου στις 5.000 άρα κάποιες ουρές που βλέπετε είναι εύλογο να υπάρχουν».
«Τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικότατα και από τις πρώτες εκτιμήσεις περίπου μισό εκατομμύριο πολίτες έχουν μπει στο Μετρό στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε.
Για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, ανέφερε: «Πέντε νέοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι μέχρι το τέλος του ’25 άρα το μετρό στη Θεσσαλονίκη σε ένα χρόνο από σήμερα δεν θα έχει 13 σταθμούς θα έχει 18. Ταυτόχρονα έχουμε παρουσιάσει μελέτες για το πώς μπορούμε να επεκταθούμε πρωτίστως προς τα Δυτικά αλλά και να φτάσουμε στο αεροδρόμιο τα επόμενα χρόνια εξασφαλίζοντας βέβαια πριν την αναγκαία χρηματοδότηση που αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται αλλά είναι μια από τις προτεραιότητες που έχουμε».
Ερωτηθείς αν είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο, απάντησε: «Πρέπει πάντα να κάνουμε όλοι μας ό,τι μπορούμε, ώστε οι μεταφορές να είναι πιο ασφαλείς. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές ακόμα και σε έναν αυτοκινητόδρομο ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό που πρέπει να κάνει η πολιτεία είναι να ενισχύει διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Πράγματι στον ελληνικό σιδηρόδρομο χρειάζεται να γίνουν πάρα πολλές επενδύσεις και να αναληφθούν πάρα πολλές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων δεκαετιών. Πρώτη προτεραιότητα και είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση, θα επιδιώξουμε να νομοθετήσουμε φέτος, είναι ένας νέος ΟΣΕ όπου θα έχουμε έναν φορέα ώστε αυτός να έχει την ευθύνη των πράξεων που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Δεύτερον, έχουμε συμφωνήσει με τους ευρωπαίους σε ένα κείμενο συγκεκριμένων πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν την επόμενη διετία έτσι ώστε να ενισχύουμε διαρκώς αυτό το οποίο είναι το ζητούμενο. Τρίτον έχουμε επενδύσεις, έχουμε δηλαδή να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Τις επόμενες ημέρες ξεκινούμε τις διαδικασίες για οκτώ συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ουσιαστικά μιλάμε για οδικά έργα, γέφυρες και σιδηρόδρομο στην Θεσσαλία και την Στερεά Ελλάδα για την μόνιμη αποκατάσταση, με υψηλότερη ανθεκτικότητα, των καταστροφών από τον Daniel. Αυτή τη στιγμή αν κάποιος μετακινηθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για ένα σημαντικό διάστημα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα είναι μονή γραμμή άρα κάνει πολύ περισσότερο χρόνο για να πάει στη Θεσσαλονίκη αυτό σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς και για να γίνει ανταγωνιστικός πρέπει ο ολοκληρωθούν τα έργα. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέχρι το ’26».
«Την επόμενη διετία με την ευρωπαϊκή επιτροπή να αντιμετωπίσουμε προβλήματα τα οποία επί χρόνια έχουν δημιουργηθεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο», συμπλήρωσε.
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισήμανε: «Πρέπει να πείσουμε την κοινωνία ότι πρέπει να χρησιμοποιεί πιο πολύ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε καλύτερα Μέσα Μεταφοράς. Σήμερα έχουμε 270 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε 400 και μέχρι το καλοκαίρι του ’25 θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στην Αττική».
Όσον αφορά στη γραμμή 1 του ηλεκτρικού, σημείωσε: «Η κατάσταση στον ηλεκτρικό δεν είναι καθόλου καλή από το 2004 δεν έχουμε ανανεώσει καθόλου το στόλο των οχημάτων εκεί. 14 συρμοί της Γραμμής 1 έχουν ξεκινήσει να επισκευάζονται, 8 εξ αυτών δεν ήταν καν σε λειτουργία έτσι ώστε μέσα στο ‘25 και σίγουρα στο σύνολό τους μέχρι το ’26 να έχουμε 14 καλύτερους συρμούς στον ηλεκτρικό.
Για το μετρό, είπε: «Προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση και για να ανανεώσουμε κάποιους συρμούς αλλά και για να κάνουμε νέα αγορά συρμών με δεδομένο ότι ένα σημαντικό κομμάτι των υφιστάμενων έχει κλείσει ήδη 25 χρόνια. Στο μεταξύ έχουμε αυξήσει ένα δρομολόγιο στη γραμμή 3 και έχουμε επιδιώξει να βελτιώσουμε λίγο τις χρονοαποστάσεις στις ώρες αιχμής. Και προχωράει η γραμμή 4 του μετρό».
*Διαβάστε ακόμα: Στον Λίβανο αύριο ο πρωθυπουργός - Σήμερα το απόγευμα θα μιλήσει στη Βουλή
Όπως τόνισε, «στόχος είναι η επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο και στα δυτικά», ενώ πρόσθεσε πως «πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση».
Χρήστος Σταϊκούρας: Πρώτη προτεραιότητα είναι ένας νέος ΟΣΕ
«Πρώτη προτεραιότητα είναι ένας νέος ΟΣΕ, ένας φορέας που θα έχει ευθύνη των πράξεών του. Την επόμενη διετία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αντιμετωπίσουμε προβλήματα χρόνων», πρόσθεσε.
Η συνέντευξη του Χρήστου Σταϊκούρα στα Παραπολιτικά 90,1
Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κος Χρήστος Σταϊκούρας, μίλησε στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, είπε: «Χρειάζεται υπομονή έτσι ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά στη λειτουργία του Μετρό. Οι πρώτες εβδομάδες θέλουν εξοικείωση από όλους τους συμμετέχοντες σε αυτό το έργο. Για παράδειγμα υπάρχουν πάρα πολλοί συμπατριώτες μας που δικαιούνται εκπτωτικές κάρτες, αυτοί είναι περίπου 50 χιλιάδες. Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνεργοι αντιλαμβάνεστε ότι 50 χιλιαδες κάρτες δεν μπορούν να βγουν σε 3-4 ημέρες έχουμε φτάσει περίπου στις 5.000 άρα κάποιες ουρές που βλέπετε είναι εύλογο να υπάρχουν».
«Τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικότατα και από τις πρώτες εκτιμήσεις περίπου μισό εκατομμύριο πολίτες έχουν μπει στο Μετρό στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε.
Για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, ανέφερε: «Πέντε νέοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι μέχρι το τέλος του ’25 άρα το μετρό στη Θεσσαλονίκη σε ένα χρόνο από σήμερα δεν θα έχει 13 σταθμούς θα έχει 18. Ταυτόχρονα έχουμε παρουσιάσει μελέτες για το πώς μπορούμε να επεκταθούμε πρωτίστως προς τα Δυτικά αλλά και να φτάσουμε στο αεροδρόμιο τα επόμενα χρόνια εξασφαλίζοντας βέβαια πριν την αναγκαία χρηματοδότηση που αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται αλλά είναι μια από τις προτεραιότητες που έχουμε».
Ερωτηθείς αν είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο, απάντησε: «Πρέπει πάντα να κάνουμε όλοι μας ό,τι μπορούμε, ώστε οι μεταφορές να είναι πιο ασφαλείς. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές ακόμα και σε έναν αυτοκινητόδρομο ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό που πρέπει να κάνει η πολιτεία είναι να ενισχύει διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Πράγματι στον ελληνικό σιδηρόδρομο χρειάζεται να γίνουν πάρα πολλές επενδύσεις και να αναληφθούν πάρα πολλές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων δεκαετιών. Πρώτη προτεραιότητα και είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση, θα επιδιώξουμε να νομοθετήσουμε φέτος, είναι ένας νέος ΟΣΕ όπου θα έχουμε έναν φορέα ώστε αυτός να έχει την ευθύνη των πράξεων που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Δεύτερον, έχουμε συμφωνήσει με τους ευρωπαίους σε ένα κείμενο συγκεκριμένων πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν την επόμενη διετία έτσι ώστε να ενισχύουμε διαρκώς αυτό το οποίο είναι το ζητούμενο. Τρίτον έχουμε επενδύσεις, έχουμε δηλαδή να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Τις επόμενες ημέρες ξεκινούμε τις διαδικασίες για οκτώ συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ουσιαστικά μιλάμε για οδικά έργα, γέφυρες και σιδηρόδρομο στην Θεσσαλία και την Στερεά Ελλάδα για την μόνιμη αποκατάσταση, με υψηλότερη ανθεκτικότητα, των καταστροφών από τον Daniel. Αυτή τη στιγμή αν κάποιος μετακινηθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για ένα σημαντικό διάστημα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα είναι μονή γραμμή άρα κάνει πολύ περισσότερο χρόνο για να πάει στη Θεσσαλονίκη αυτό σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς και για να γίνει ανταγωνιστικός πρέπει ο ολοκληρωθούν τα έργα. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέχρι το ’26».
«Την επόμενη διετία με την ευρωπαϊκή επιτροπή να αντιμετωπίσουμε προβλήματα τα οποία επί χρόνια έχουν δημιουργηθεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο», συμπλήρωσε.
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισήμανε: «Πρέπει να πείσουμε την κοινωνία ότι πρέπει να χρησιμοποιεί πιο πολύ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε καλύτερα Μέσα Μεταφοράς. Σήμερα έχουμε 270 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε 400 και μέχρι το καλοκαίρι του ’25 θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στην Αττική».
Όσον αφορά στη γραμμή 1 του ηλεκτρικού, σημείωσε: «Η κατάσταση στον ηλεκτρικό δεν είναι καθόλου καλή από το 2004 δεν έχουμε ανανεώσει καθόλου το στόλο των οχημάτων εκεί. 14 συρμοί της Γραμμής 1 έχουν ξεκινήσει να επισκευάζονται, 8 εξ αυτών δεν ήταν καν σε λειτουργία έτσι ώστε μέσα στο ‘25 και σίγουρα στο σύνολό τους μέχρι το ’26 να έχουμε 14 καλύτερους συρμούς στον ηλεκτρικό.
Για το μετρό, είπε: «Προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση και για να ανανεώσουμε κάποιους συρμούς αλλά και για να κάνουμε νέα αγορά συρμών με δεδομένο ότι ένα σημαντικό κομμάτι των υφιστάμενων έχει κλείσει ήδη 25 χρόνια. Στο μεταξύ έχουμε αυξήσει ένα δρομολόγιο στη γραμμή 3 και έχουμε επιδιώξει να βελτιώσουμε λίγο τις χρονοαποστάσεις στις ώρες αιχμής. Και προχωράει η γραμμή 4 του μετρό».