«Τα παιδιά θα επιλέγουν εκείνα τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να εξεταστούν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε τις πανελλαδικές εξετάσεις, με το αδιάβλητο κεκτημένο που έχουν, είτε με το διεθνές απολυτήριο με τις προδιαγραφές, οι οποίες και αυτές επίσης θα συζητούνται. Ίσως δεν είναι γνωστό ότι από τα 6.000 σχολεία παγκοσμίως που δίνουντο International Baccalaureate, το διεθνές απολυτήριο, τα μισά, το 45%, είναι δημόσια σχολεία», τόνισε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου για την εξαγγελία του κ. Πιερρακάκη ότι θα εφαρμοστεί πιλοτικά στη χώρα μας σε δημόσια σχολεία, ενώ μέχρι σήμερα, τη δυνατότητα αυτή έχουν μόνο 13 ιδιωτικά.

«Άρα λοιπόν και σε αυτό δεν θα είμαστε εκπαιδευτική ανορθογραφία, δανείζομαι πάντοτε εκφράσεις του Υπουργού του κ. Πιερρακάκη και θα είναι μια δυνατότητα δωρεάν παροχή στα παιδιά τα οποία το αξίζουν, το δικαιούνται και θα εφαρμοστεί από το 26. (…) Όπως είπε και ο υπουργός μετά από επίσκεψη που έκανε στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό στην Ελβετία και τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Οργανισμού, ο οποίος ήταν και παλιά υπουργός Παιδείας στη Φινλανδία, θα εφαρμοστεί από το 2026 πιλοτικά σε τουλάχιστον 5 Πρότυπα Λύκεια. Ο τρόπος με τον οποίο θα εφαρμοστεί, δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό, όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Πιερρακάκης, θα εφαρμόσουμε τις καλές πρακτικές. Εκείνο που δεν είναι ενδεχομένως πολύ γνωστό είναι ότι η δυνατότητα αυτή, το Διεθνές Απολυτήριο, να δοθεί και από τα δημόσια σχολεία, υπήρχε από το 1995 επί Γιώργου Παπανδρέου ως υπουργού Παιδείας είχε ψηφιστεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ζέττα Μακρή για διεθνές απολυτήριο στα δημόσια σχολεία: Τα παιδιά θα επιλέγουν εκείνα τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να εξεταστούν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Τα παιδιά θα επιλέγουν εκείνα τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να εξεταστούν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε τις πανελλαδικές εξετάσεις, με το αδιάβλητο κεκτημένο που έχουν, είτε με το διεθνές απολυτήριο με τις προδιαγραφές, οι οποίες και αυτές επίσης θα συζητούνται. Οι εκπαιδευτικοί μας θα είναι ανάλογα επιμορφωμένοι, όλες αυτές οι λεπτομέρειες εννοείται θα ανακοινωθούν από τον Υπουργό όταν γίνει και η κατάλληλη επεξεργασία στις λεπτομέρειες. Μεγάλη σημασία έχει η πολιτική βούληση και απόφαση και ο χρόνος που υπάρχει ώστε να συζητήσουμε, να καταλήξουμε ποια σχολεία θα επιλεγούν και να γνωρίζουν τις δυνατότητες αυτές και κυρίως το περιθώριο επιλογής που θα έχουν οι μαθητές μας και οι μαθήτριες μας» προσέθεσε.

Ερωτηθείσα κατά πόσο αναμένονται αντιδράσεις από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια καθώς μόνο αυτά παρείχαν τη δυνατότητα αυτή, η κ. Μακρή ανέφερε πως δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση τέτοια στο υπουργείο.

«Σε όλες μας τις πρωτοβουλίες, που καμιά φορά δημιουργούν αντιδράσεις, δημιουργούν ενδεχομένως και κάποιους φόβους ή μια ταραχή ακόμη και στη ζωή και στην καθημερινότητα των εκπαιδευτικών, το μέλημά μας είναι πάντοτε το πώς θα έχουμε καλύτερη παιδεία και μάλιστα καλύτερη δημόσια παιδεία για τα παιδιά μας. Όλα τα υπόλοιπα μετά από συνεργασία, μετά από συνεννόηση, οδηγούν σε αυτό το καλό αποτέλεσμα και με τους εκπαιδευτικούς μας μέσα σε αυτό» συμπλήρωσε.

Στο ζήτημα της βίας στα σχολεία, η κ. Μακρή ερωτηθείσα πόσο τελικά αποδίδουν τα μέτρα στην καταπολέμηση του φαινομένου, σημείωσε καταρχήν ότι πουθενά δεν μηδενίστηκε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.

«Φέτος πήραμε οκταπλάσιο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, στους οποίους εντάσσονται και οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί»

«Θα σας πω λοιπόν ότι αριθμητικά έχει περιοριστεί. Ξέρετε τι είναι το εντυπωσιακό; Είναι η βιαιότητα των περιστατικών, η ευρηματικότητα των παιδιών και κυρίως ότι όλο και μικρότερες ηλικίες έχουν τέτοια συμπεριφορά. Δεν είναι η αριθμητική αύξηση. Και θα σας πω ότι βεβαίως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που φτάνουν σχεδόν τους 5.000 είναι μια σημαντική πρωτοβουλία και θα συνεχίσουμε. Φέτος πήραμε οκταπλάσιο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, στους οποίους εντάσσονται και οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Αλλά θα σας πω ότι υπάρχει και η πρόληψη, δηλαδή με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που διδάσκουμε στα παιδιά από το νηπιαγωγείο. Σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη διαφορετικότητα. Διδάσκουμε για τη συνύπαρξη. Επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί μας στο πώς να διδάσκουν στα παιδιά» επισήμανε.

Για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία

Όσο αφορά στο μέτρο του περιορισμού του κινητού τηλεφώνου στην σχολική τσάντα, η κ. Μακρή ανέφερε πως το δέχτηκε η εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία ζήτησε και τα εργαλεία να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα αυτά. «Οι γονείς επίσης συνεργάζονται και τα παιδιά μας δείχνουν το καταλαβαίνουν. Όχι ότι δεν υπάρχουν συμπεριφορές οι οποίες τιμωρούνται, αλλά αν το δούμε και εκεί αριθμητικά, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα μέτρο το οποίο ορθώς επεβλήθη, οι συνέπειες δηλαδή οι οποίες περιγράφονται και καλώς εφαρμόζεται. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία πια γι’ αυτό» είπε καταλήγοντας.