Στη Hellenic Train στρέφονται τα βέλη της κυβέρνησης για τυχόν ευθύνες της στην τραγωδία των Τεμπών. Μετά τον πρωθυπουργό, που στη συνέντευξή του στον Alpha «έδειξε» τη Hellenic Train ως υπεύθυνη για την παραπλάνησή του σε σχέση με τυχόν εύφλεκτο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, χθες τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, όσο και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσαν ότι η εταιρεία θα διωχθεί ποινικά εάν αποδειχθούν ευθύνες της.

Την ίδια ώρα, εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου θα δώσει στις εισαγγελικές Αρχές ένα πρόσωπο κομβικό στην υπόθεση. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, καλείται να δώσει ανωμοτί εξηγήσεις ενώπιον των εισαγγελικών Αρχών για το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης. Το πρώην στέλεχος της ιταλικής εταιρείας καλείται στο πλαίσιο της ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργείται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, μετά τη διαβίβαση στις δικαστικές Αρχές της κατάθεσης την οποία έδωσε πριν από έναν χρόνο στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος είχε καταθέσει ότι για το σιδηροδρομικό δυστύχημα ευθύνεται αποκλειστικά ο σταθμάρχης, αρνούμενος κάθε ευθύνη της εταιρείας του.


Τραγωδία στα Τέμπη: Αποφασισμένη η κυβέρνηση να στραφεί εναντίον της Hellenic Train αν αποδειχθεί παράνομο φορτίο

Ο εισαγγελέας που χειρίζεται τη δικογραφία απέστειλε -σύμφωνα με πληροφορίες- παραγγελία σε πταισματοδίκη προκειμένου να λάβει ανωμοτί εξηγήσεις από τον Ιταλό πρώην επικεφαλής της Hellenic Train. Επίσης, ο εισαγγελέας έχει στείλει και αίτημα στην Εισαγγελία της Λάρισας ζητώντας να του διαβιβαστεί πιστοποιητικό για την πορεία της δικαστικής διερεύνησης της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας. Ο λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι πως ο νόμος για την ψευδή κατάθεση προβλέπει πρώτα να κρίνεται αμετάκλητα η κύρια δικογραφία και όποια άλλη εκκρεμεί να «παγώνει».

Ερωτηθείς για τις αρχικές δηλώσεις του στη Βουλή, 15 ημέρες μετά το δυστύχημα, όταν διαβεβαίωνε πως η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε επικίνδυνα υλικά, ο πρωθυπουργός υποστήριξε στη συνέντευξή του στον Alpha πως βασίστηκε στις εκθέσεις της Πυροσβεστικής και της Hellenic Train. Ωστόσο, τώρα αλλάζοντας τακτική δήλωσε πως «αυτό το οποίο μπορεί να φάνταζε τότε απίθανο σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό», διαβεβαιώνοντας ότι «εάν αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι υπήρξε επικίνδυνο φορτίο, θα λογοδοτήσει η Hellenic Train, όχι μόνο ποινικά, αλλά και πολιτικά».

Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο Χρήστος Σταϊκούρας, που έκανε λόγο για ποινικές ευθύνες στην εταιρεία εάν προκύψει ότι η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε εύφλεκτο υλικό. «Σε ό,τι αφορά τη Hellenic Train, δεν υπάρχει κάποια διαφορετική διατύπωση από αυτήν που έχει κατατεθεί δημόσια. Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Το μόνο που υπάρχει είναι η δημόσια τοποθέτησή τους στις 3 Μαρτίου 2023 στην κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή», τόνισε.

Από την πλευρά της η Hellenic Train με ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ανέφερε ότι η αμαξοστοιχία περιελάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες), τα οκτώ περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με παρασκευάσματα διατροφής (4ο-7ο βαγόνι), μπίρες (8ο-9ο βαγόνι), σύρματα από σίδηρο (10ο-11ο βαγόνι), ενώ κενά ήταν το 12ο και το 13ο βαγόνι.

Κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση της Hellenic Train ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, υπενθύμισε ότι την αντίστοιχη διαβεβαίωση είχε κάνει η εταιρεία αμέσως μετά την τραγωδία δηλώνοντας πως «εμείς επιμένουμε, τι τελικά υπήρχε θα το κρίνει η Δικαιοσύνη» και σημείωσε: «Το ποινικό επίπεδο το αντιλαμβάνεστε. Υπάρχει και πολιτικό θέμα για μία εταιρεία που έχει αναλάβει μία τέτοια υποχρέωση». Εν τω μεταξύ, σύγχυση έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης, Γιώργου Φλωρίδη, πριν από δύο ημέρες στον ΣΚΑΪ, όταν ρωτήθηκε για τον αριθμό των βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και για την ύπαρξη 13ου βαγονιού. «Τέτοιο βαγόνι δεν υπήρξε ποτέ», υποστήριξε, για να τον διαψεύσει μόλις χθες η ανακοίνωση της Hellenic Train εκθέτοντάς τον.