Στις ευθύνες της Hellenic Train και τον τρόπο που έδρασε µετά το δυστύχηµα στα Τέµπη εστιάζουν τώρα η δικαστική έρευνα και η πολιτική διαµάχη κι ενώ πληθαίνουν τα ερωτήµατα σχετικά µε το λαθρεµπόριο καυσίµων και τους ελέγχους που διενεργούνται.

Η εταιρεία επέµεινε ότι τα βαγόνια στην εµπορική αµαξοστοιχία µε την οποία συγκρούστηκε το µοιραίο επιβατικό τρένο δεν µετέφεραν εύφλεκτα υλικά.

Ωστόσο έχει προκληθεί σύγχυση µετά την επιβεβαίωση της εταιρείας ότι υπήρχαν 12ο και 13ο κενά βαγόνια, κάτι που ο υπουργός ∆ικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, απέρριπτε κατηγορηµατικά σε δηλώσεις του µόλις δύο µέρες πριν. Το ερώτηµα που εγείρεται τώρα είναι αν όντως τα βαγόνια ήταν κενά ή κάποιος τα χρησιµοποίησε για να µεταφέρει παράνοµο φορτίο.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, αναφερόµενος στην ανακοίνωση της Hellenic Train, επισήµανε: «Ο πρωθυπουργός προσπάθησε να δώσει απαντήσεις σε όσο περισσότερα θέµατα µπορούσε σχετικά µε το δυστύχηµα στα Τέµπη. Τις πλήρεις απαντήσεις θα δώσει η ∆ικαιοσύνη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν κρύφτηκε». Αµέσως µετά συµπλήρωσε πως «το τι τελικά υπήρχε στα βαγόνια θα το κρίνει η ∆ικαιοσύνη βάσει των στοιχείων της πραγµατογνωµοσύνης».

Τέµπη: Σοβαρά ερωτήµατα µετά τις δηµόσιες δηλώσεις Χρήστου Σταικούρα και Άκη Σκέρτσου

Σοβαρά ερωτήµατα προκαλούνται όµως και µετά τις δηµόσιες δηλώσεις Χρήστου Σταικούρα και Άκη Σκέρτσου, µε τις οποίες άφησαν ανοιχτό το ενδεχόµενο λαθρεµπορίου µε τις αµαξοστοιχίες, επιρρίπτοντας ωστόσο την ευθύνη για τους ελέγχους στην ΑΑ∆Ε. «∆εν υπάρχει περίπτωση να σας πει υπουργός Μεταφορών αν στη χώρα γίνεται λαθρεµπόριο παράνοµων υλικών µε τα τρένα. Γιατί; ∆ιότι δεν είναι ευθύνη του υπουργείου το παράνοµο εµπόριο µέσω των τρένων. Είναι ευθύνη αυτού που φορτώνει, αυτού που µεταφέρει και των ελεγκτικών µηχανισµών της χώρας. Όταν ακούτε για λαθρεµπόριο καυσίµων κάπου στην Αθήνα, ποιανού ευθύνη είναι; Υπάρχουν διωκτικές και ελεγκτικές Αρχές που δεν ανήκουν στο υπουργείο. Η Hellenic Train έχει ευθύνη γι’ αυτό και είδατε ότι η εταιρεία µιλάει για τον αριθµό και το περιεχόµενο των βαγονιών», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόµενο λαθρεµπορίου µέσω των αµαξοστοιχιών και ο Άκης Σκέρτσος, δηλώνοντας ότι τα αρµόδια υπουργεία δεν έχουν καµιά αρµοδιότητα να ελέγχουν τα φορτία που µεταφέρονται µέσω τρένων. «Ισχυρίζεται κανείς ότι δεν γίνεται λαθρεµπόριο στην Ελλάδα; Προφανώς όχι, γιατί λαθρεµπόριο γίνεται παντού», συνέχισε. Σύµφωνα µε τον υπουργό Επικρατείας, η ΑΑ∆Ε έχει την ευθύνη να κάνει ελέγχους στα φορτία. «Η κυβέρνηση θα καταγγείλει τη σύµβαση µε τη Hellenic Train, αν αποδειχθεί ότι έχει ευθύνη», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, µιλώντας στο Mega και τόνισε ότι πρέπει να δοθούν όλες οι απαντήσεις.

«Αυτό κατατείνει στο ότι, αν υπάρξουν στοιχεία από τη ∆ικαιοσύνη για συγκεκριµένες ευθύνες, οι πρώτοι που θα ψηφίσουν για Προανακριτική θα είµαστε εµείς, ενώ, αν προκύψουν στοιχεία από την έρευνα για τη Hellenic Train, είτε ότι δεν τηρήθηκαν όλες οι συνθήκες ασφαλείας είτε ότι δεν έδωσε πλήρη εικόνα της πραγµατικότητας, τότε θα πρέπει να καταγγείλουµε τη σύµβαση και να πούµε ότι δεν µπορεί η εταιρεία αυτή να έχει σχέση µε τη χώρα µας», είπε ο υπουργός Παιδείας.

Παράλληλα, αναζητούνται στοιχεία για το επίµαχο φορτίο της εµπορικής αµαξοστοιχίας και από κάµερες, ωστόσο, όπως είναι γνωστό, δεν έχει περισωθεί τίποτα από τις κάµερες του ΟΣΕ. Μέσω κάµερας µίνι µάρκετ στη Λεπτοκαρυά, δηµοσιοποιήθηκαν δύο µοναδικά καρέ που έχουν στα χέρια τους οι ανακριτικές Αρχές από τη µοιραία εµπορική αµαξοστοιχία στα Τέµπη, πο υ δείχνουν πως κάτι υπήρχε µεταξύ της πρώτης πλατφόρµας που µετέφερε λαµαρίνες και της δεύτερης µηχανής.