«Η κυβέρνηση θα τοποθετηθεί με υπευθυνότητα. Για όποιο πολιτικό πρόσωπο αποφασίσει αιτιολογημένα η δικαιοσύνη ότι έχει κάποια ευθύνη δεν πρόκειται να σταθούμε εμπόδιο. Δεν πρόκειται να κατηγορηθούμε για συγκάλυψη και για αυτό το λόγο θα περιμένουμε και την πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης επί της οποίας θα τοποθετηθούμε», ανέφερε σχετικά με την πρόταση για προκαταρκτική για τα Τέμπη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τον δημοσιογράφο Βασίλη Σκουρή.

Σταϊκούρας για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο ο υπουργός Υποδομών  δήλωσε ότι «οι σιδηρόδρομοι σήμερα είναι πιο ασφαλείς από ότι ήταν πριν από τα Τέμπη. Σήμερα έχουμε τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης τα οποία δεν υπήρχαν εγκατεστημένα σχεδόν σε όλο το δίκτυο πριν από τα Τέμπη. Σήμερα έχουμε πέντε κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, υπερσύγχρονα, τα οποία δεν υπήρχαν πριν τα Τέμπη. Σήμερα έχουμε τέσσερα κέντρα ελέγχου σηράγγων τα οποία δεν υπήρχαν πριν τα Τέμπη και επίσης έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση για σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, προσλήψεις 140 εργαζομένων στον ΟΣΕ και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες. Αυτά δεν είναι μόνο η προσωπική μου εκτίμηση είναι τι βλέπω καθημερινά να αναφέρει δημόσια ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, ο κ. Γραμματίδης, περί πλήρους ασφάλειας του δικτύου, τι έχει αναφέρει η ευρωπαϊκή επιτροπή για μια ικανοποιητική πρόοδο στη χώρα μας αλλά και τι έχουν αναφέρει άλλοι το τελευταίο χρονικό διάστημα».

«Το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμούμε από τον επόμενο μήνα, θα ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων αποκατάστασης με μόνιμο χαρακτήρα τόσο στον σιδηρόδρομο όσο και σε δρόμους και γέφυρες στην Κεντρική Ελλάδα. Άρα το επόμενο χρονικό διάστημα πρέπει να τρέξουμε 463 εκατομμύρια ευρώ έργα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, για το κεντρικό δίκτυο και τις δύο καθέτους Λάρισα -Βόλος και Παλιοφάρσαλος -Καλαμπάκα. Αυτό που θέλουμε είναι να διευκολύνουμε τις εργασίες αποκατάστασης έτσι ώστε να έχουν τελειώσει οι εργασίες πρωτίστως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το καλοκαίρι του ’26», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

Και πρόσθεσε ότι: «Το κόστος των αποκαταστάσεων είναι 1,4 δις € αυτό σημαίνει ότι πρώτα απ’ όλα θα έπρεπε να βρούμε τους πόρους. Σας θυμίζω ότι συνόδευσα τον πρωθυπουργό στο Στρασβούργο για να αναζητήσουμε πόρους και καταφέραμε να αντλήσουμε 800 εκατομμύρια € από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 600 εκατομμύρια € από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Θα γίνουν παρεμβάσεις σε έξι περιφερειακές ενότητες. Αυτή τη στιγμή έχουμε στείλει στο ελεγκτικό συνέδριο οκτώ συμβάσεις για σιδηροδρομικά, οδικά, γέφυρες και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις. Παρεμβάσεις σε 1007 σημεία».

Για την Hellenic Train

Στη συνέχεια, εξήγησε: «Εάν τυχόν προκύψει από τη Δικαιοσύνη κάποιο πόρισμα το οποίο να καταλήγει ότι υπάρχουν ευθύνες της Hellenic Train αυτό θα θέσει την κυβέρνηση σε μια σειρά από πρωτοβουλίες έτσι ώστε να δει πως θα διαχειριστεί την επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηρόδρομου. Είναι ένα θέμα το οποίο θα το αξιολογήσουμε ανάλογα με το τελικό πόρισμα της Δικαιοσύνης».

Για τις ισόπεδες διαβάσεις

Επιπλέον, όσον αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις, τόνισε ότι: «για πρώτη φορά η πολιτεία εξασφάλισε 25 εκατομμύρια ευρώ έτσι ώστε να βγει ένας διαγωνισμός για να αντιμετωπίσουμε ολιστικά και μόνιμα το πρόβλημα των ισόπεδων διαβάσεων σε όλη τη χώρα. Περάσαμε διάταξη στη Βουλή και βρέθηκαν τα χρήματα, είναι στη φάση των τευχών δημοπράτησης».

Για την θητεία του στο υπουργείο

Τέλος, ερωτηθείς αν θεωρεί επιτυχημένη τη θητεία του στο υπουργείο απάντησε ότι:

«Το αν είμαι επιτυχημένος ή όχι αυτό θα το κρίνει ο Πρωθυπουργός και η κοινωνία».