Για πέμπτη φορά μέσα σε έξι μήνες επισκέπτεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη Θεσσαλονίκη: Είχε προηγηθεί η συμμετοχή του σε εκδήλωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η παρουσία του στη ΔΕΘ, η ομιλία του στην πολιτική κηδεία του πρώην δημάρχου της πόλης Γιάννη Μπουτάρη και βέβαια τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο πρωθυπουργός έχει βάλει ως προσωπικό στοίχημα την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού στη Μακεδονία, όπως αυτό διαμορφώθηκε στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις. Η Νέα Δημοκρατία παραμένει πρώτο κόμμα, ωστόσο είναι εμφανές ότι τα κόμματα που κινούνται δεξιότερά της σημειώνουν τα μεγαλύτερά τους ποσοστά κατά κανόνα στις εκλογικές περιφέρειες της Μακεδονίας, αξιοποιώντας και την εντοπιότητα των πολιτικών τους αρχηγών (Βελόπουλος, Νατσιός, Λατινοπούλου). Για παράδειγμα στις ευρωεκλογές, στην Α’ Θεσσαλονίκης, η ΝΔ έπεσε κάτω από 25% (24,33% συγκεκριμένα), ενώ όλα τα κόμματα στα δεξιά της αθροιστικά έφτασαν στο 23%.


Προσωπικό στοίχημα του Μητσοτάκη η αλλαγή του πολιτικού κλίματος στη Θεσσαλονίκη - Σήμερα η επίσκεψη του πρωθυπουργού για πέμπτη φορά

Το πρωί σήμερα ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί τα εργοτάξια του Flyover και του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ενώ στις 19.00 θα έχει συζήτηση με τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Πλάκα στο πλαίσιο του «Thessaloniki Summit 2025». Ο υπερυψωμένος αυτοκινητόδρομος Flyover προγραμματίζεται να παραδοθεί στα μέσα του 2027.

Θα έχει μήκος 13,5 χιλιόμετρα, τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, τρεις νέες υπόγειες σήραγγες και δέκα γέφυρες. Το Παιδιατρικό προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2026 και θα είναι το πρώτο αποκλειστικά παιδιατρικό νοσοκομείο εκτός Αθηνών, παρέχοντας δευτεροβάθμιες ιατρικές υπηρεσίες για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και τριτοβάθμια παιδιατρική περίθαλψη για όλη τη Βόρεια Ελλάδα.


Στο επίκεντρο η Θεσσαλονίκη

Το τελευταίο εξάμηνο δεν ήταν μόνο οι επισκέψεις του πρωθυπουργού που ανέδειξαν την πολιτική βαρύτητα που δίνει στη Μακεδονία και την πρωτεύουσά της Θεσσαλονίκη. Ο πρώην Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ήταν η επιλογή του για τη θέση του Έλληνα Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να δίνει τότε και τοπικά και περιφερειακά πολιτικά χαρακτηριστικά στην απόφαση αυτή. Η επιλογή του κ. Τζιτζικώστα «αναδεικνύει τη σημασία της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας για την Ευρώπη, ως μια περιοχή με στρατηγική θέση, διασυνδεσιμότητα και γεωπολιτική σημασία τόσο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου», είχε τονίσει χαρακτηριστικά ο Παύλος Μαρινάκης.

Από την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης γραμμής του μετρό φέτος το Νοέμβριο μέχρι την παράδοση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover) το Μάιο του 2027, στην κυβέρνηση φιλοδοξούν ότι μια σειρά από μεγάλα έργα στην πόλη και στη Μακεδονία γενικά θα αλλάξουν την εικόνα και θα δουν οι πολίτες πρακτικό αντίκρισμα των εξαγγελιών που έχουν γίνει και του σχεδιασμού.

Συνολικά, το εν εξελίξει περιφερειακό σχέδιο ανάπτυξης για την Κεντρική Μακεδονία περιλαμβάνει περισσότερα από 850 έργα, αθροιστικού κόστους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ορισμένα από τα εμβληματικά έργα είναι η ίδρυση Τεχνολογικού Πάρκου τέταρτης γενιάς THESSINTEC, η ανέγερση στο Νοσοκομείο Παπανικολάου ανεξάρτητου κτιρίου αφιερωμένου σε κυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες και εργαστήρια της Αιματολογικής Κλινικής, η επέκταση των χώρων του T.Ε.Π. στο Νοσοκομείο Ιπποκράτειο και το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Αλλά και έργα όπως η αναβάθμιση των Δικαστικών Μεγάρων της Κεντρικής Μακεδονίας, η αναβάθμιση 17 σχολικών μονάδων, η Εθνική Σχολή Εικαστικών Λειτουργών στην Καλαμαριά και άλλα.

Ήδη εξάλλου από το περασμένο φθινόπωρο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επαναλάμβανε ότι «καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη απ’ ό,τι αυτή η κυβέρνηση και αυτό είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αρχίζουν και το αντιλαμβάνονται».