«Η κυβέρνηση έναν μήνα πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών νομοθέτησε τη σύσταση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μία υποχρέωση που είχε η χώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο από το 2004, που για πολιτικούς και άλλους λόγους αμέλησε εγκληματικά να το κάνει επί σχεδόν 20 χρόνια», είπε αρχικά ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο ΕΡΤNews.

«Αν υπήρχε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ από το 2004, πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά», σημείωσε ακόμα, υπογραμμίζοντας πως το πόρισμα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έχει συναχθεί από εξαιρετικά έμπειρους Ευρωπαίους πραγματογνώμονες.

*Διαβάστε ακόμα: Συγκέντρωση για τα Τέμπη: Άρχισαν να μαζεύονται σταδιακά οι διαδηλωτές - Πάνω από 5.500 αστυνομικοί επί ποδός (Δείτε εικόνες)


Άκης Σκέρτσος: Δεν υπάρχει τίποτα που να συντείνει σε απόπειρα ή καταγγελία συγκάλυψης

«Δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να συντείνει σε απόπειρα ή καταγγελία συγκάλυψης», τόνισε, χαρακτηρίζοντας «αρωγό της αποκάλυψης» την κυβέρνηση, αφού μετά από τους δικούς της χειρισμούς, υπάρχει αυτό το πόρισμα το οποίο με τη σειρά του χαρακτήρισε ως «Ευαγγέλιο της εθνικής μας αυτογνωσίας» που πρέπει να μας κάνει όλους να κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και να δούμε τι πρέπει να κάνουμε καλύτερα.

Ερωτηθείς για το αρμόδιο υπουργείο, των Μεταφορών, ο κ. Σκέρτσος σημείωσε πως «πριν το 2019 είχε προηγηθεί μια δεκαετία σημαντικότατης αποεπένδυσης στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Περάσαμε μνημόνια, περάσαμε μια τεράστια κρίση, περάσαμε οριζόντιες περικοπές που οδήγησαν σε μια τεράστια απόκλιση των ελληνικών σιδηροδρόμων από τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους σε χρηματοδότηση, σε ανθρώπινη στελέχωση. Αυτό δημιούργησε μια συνθήκη λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, η οποία δεν ήταν αποδεκτή», ενώ τόνισε πως η απάντηση σε αυτή την εικόνα ήταν «ότι αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ, έγιναν προσλήψεις, έγινε σημαντική προσπάθεια για την επανεκκίνηση μιας προβληματικής σύμβασης της 717 για τα συστήματα ασφαλείας της τηλεδιοίκησης, η οποία θυμίζω ότι έγινε το 2014 με στόχο ολοκλήρωσης και παράδοσης το 2016, έγιναν έξι αλλεπάλληλες παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση του 2015 – 2019, παρελήφθη σε πολύ προβληματική κατάσταση η σύμβαση με ολοκληρωμένο μέρος μόνο το 1/3 αυτής της σύμβασης».

Παράλληλα, απαντώντας για την ίδια την ηγεσία του υπουργείου, τον τότε υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, τόνισε πως «είχε ένα δίλημμα. Είτε θα την κατήγγειλε και θα επαναπροκήρυσσε ένα νέο έργο, είτε θα διαπραγματευόταν ξανά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έδωσε τη συναίνεσή της για την επανεκκίνηση της σύμβασης και την ολοκλήρωσή της, ώστε να έχουμε ασφαλέστερους σιδηρόδρομους για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε και το σύστημα τηλεδιοίκησης».

Αναφορικά με τις σημερινές διαδηλώσεις, ο υπουργός τόνισε στην αρχή της τοποθέτησής του πως «η πολιτεία θα είναι δίπλα σε αυτούς που θέλουν να διαδηλώσουν σήμερα και ταυτόχρονα είναι δίπλα στη Δικαιοσύνη, για να κάνει πλέον απερίσπαστη τη δουλειά της».