Στις πρώτες δηλώσεις μετά την παραίτησή του από τη θέση του αναπληρωτή προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο Χρήστος Παπαδημητρίου τόνισε πως εκανε ό,τι μπορούσε για να εξασφαλίσει την αλήθεια. Επικαλέστηκε, νωρίτερα για την παραίτησή του με επιστολή στον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, πως το έκανε για «λόγους ευθιξίας και οικογενειακούς λόγους». Σχολιάζοντας δε τη στάση των πανεπιστημίων της Γάνδης και της Πίζας, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «αυτό που με ενόχλησε είναι ότι κατηγορήθηκα εγώ ότι παλινωδώ, όταν δύο κορυφαία πανεπιστήμια τα οποία επικαλέστηκε η ομάδα διερεύνησης και οι ειδικοί του ERA που έγραψαν το πόρισμα, ανακάλεσαν τη στήριξη τους σε εισαγωγικά στο πόρισμα την Παρασκευή και την Κυριακή. Άρα, παλινωδώ εγώ που είμαι υποχρεωμένος νομικά να σεβαστώ το αίτημα τους να φύγουν από το πόρισμα και δεν παλινωδούν αυτοί που έγραψαν το πόρισμα που είχε αυτές τις αναφορές».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d923dnmpqyoh)

Ερωτηθείς για τις απειλές εις βάρος του, ανέφερε στην κάμερα του Alpha: «βρήκα την προηγούμενη εβδομάδα σε δύο συνεχόμενες ημέρες δύο σημειώματα πάνω στο αυτοκίνητό μου. Έκανα ότι μπορούσα για να εξασφαλίσω την αλήθεια». Νωρίτερα, στην επιστολή παραίτησης προς τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε, μεταξύ άλλων: «Πιστεύω ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει εκπονήσει ένα άρτιο όρισμα, πολύτιμο για το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το ζήτημα της πυρόσφαιρας, το οποίο κατά τη γνώμη σύσσωμου του Συμβουλίου, όπως εκφράστηκε στο Πρακτικό της 26/2/2025, χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Αυτό δήλωνα άλλωστε και από την ημέρα παρουσίασης του πορίσματος».

Υπενθυμίζεται ότι σε τραγική κωμωδία είχε εξελιχθεί η κατάσταση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της υπόθεσης να είναι πως ο κ. Παπαδημητρίου είχε φτάσει στο σημείο να διαψεύσει τις δικές του προηγούμενες δηλώσεις σχετικά με την έρευνα για την πυρόσφαιρα στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Σε πολλές εμφανίσεις του στα μέσα ενημέρωσης χθες ο κ. Παπαδημητρίου επανέλαβε ότι είχε εκφράσει σοβαρές ενστάσεις προς τον Βέλγο Μπαρτ Άκου, έναν εκ των τριών μελών της επιτροπής Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που συνέταξαν το πόρισμα, σχετικά με την αξιοπιστία των συμπερασμάτων για την πρόκληση της πυρόσφαιρας από άγνωστο καύσιμο, εμβέλειας περίπου 2,5 τόνων. Ωστόσο, στη συνέχεια, προέβη σε αναδίπλωση των δηλώσεών του.

Παπαδημητρίου: H επιστολή παραίτησης 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Aπό τις 18/9/2023 προσπάθησα να υπηρετήσω το κοινό συμφέρον με υπευθυνότητα και επιστημονικότητα, σε μια δύσκολη συγκυρία. Ανέλαβα να δημιουργήσω έναν ανύπαρκτο σιδηροδρομικό φορέα διερεύνησης ατυχημάτων και πιστεύω μέσα σε 18 μήνες κατόρθωσα να δημιουργήσω για πρώτη φορά στην Ελλάδα έναν ικανό φορέα διερεύνησης ατυχημάτων, απαρνούμενος κάθε άλλη επαγγελματική ενασχόληση και αφιερωμένος νυχθημερόν και 365 μέρες τον χρόνο στο τιτάνιο έργο της δημιουργίας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Πιστεύω ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει εκπονήσει ένα άρτιο όρισμα, πολύτιμο για το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το ζήτημα της πυρόσφαιρας, το οποίο κατά τη γνώμη σύσσωμου του Συμβουλίου, όπως εκφράστηκε στο Πρακτικό της 26/2/2025, χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Αυτό δήλωνα άλλωστε και από την ημέρα παρουσίασης του πορίσματος.

Με ενσυνείδηση και ευθύνη σάς υποβάλλω την παραίτησή μου για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους.