Νέος κύκλος για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών και σε πολιτικό επίπεδο αρχίζει μετά τη διαβίβαση στη Βουλή, μέσω της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου και του υπουργείου Δικαιοσύνης, της δικογραφίας για την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών. Από τη στιγμή που η δικογραφία έφτασε στη Βουλή, θα ακολουθήσει η ανάγνωσή της στην Ολομέλεια, πιθανότατα αύριο. Οι βουλευτές θα μπορούν να λάβουν γνώση όλων των εγγράφων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ισόγειο του Μεγάρου, στην ειδική γραμματεία του προέδρου της Βουλής, δίχως να μπορούν όμως να λάβουν αντίγραφα. Στη συνέχεια, δύναται να υποβληθεί αίτημα σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, με την κατάθεση 30 υπογραφών.



Τέμπη: Ενημερωτικά σημειώματα προς Καραμανλή και Σπίρτζη περιλαμβάνει η δικογραφία που έφτασε στη Βουλή

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης «σκόνταψε» σε τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη, που αφορούν την περίοδο από 1-1-2016 μέχρι και 28-2-2023 και αμελλητί -όπως ορίζει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών- έστειλε σε ψηφιακή μορφή τη δικογραφία στη Βουλή. Και αυτό προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν την ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, τη μη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισμού του δικτύου, την έλλειψη προσωπικού.

Η εξέλιξη αυτή ήρθε μετά τις απολογίες δύο υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών οι οποίοι προσκόμισαν σημαντικά έγγραφα στην ανάκριση. Η ογκωδέστατη δικογραφία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενημερωτικά σημειώματα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο των συγκεκριμένων απολογιών και τα οποία ενημέρωναν για την ελλιπή συντήρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για τον ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχημάτων. Συγκεκριμένα, σε ενημερωτικό σημείωμα με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2021 το οποίο υπογράφει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών, Ανδρέας Πολάκις, και αφορά «χρηματοδότηση και λειτουργία διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, σύμβαση ΟΣΕ-Δημοσίου, προειδοποιητική επιστολή C(2020)7847», ενημερώνεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναφορικά με τη χρηματοδότηση και το έλλειμμα του ΟΣΕ.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το κόστος συντήρησης». Λίγους μήνες νωρίτερα, και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2021, ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ είχε αποστείλει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών μελέτη «αναγκαιότητας και δημοσιονομικής επίπτωσης κατεπείγουσας διαδικασίας προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού ΟΣΕ». Στο ενημερωτικό τονιζόταν ότι η ανάγκη πρόσληψης ανθρώπινου δυναμικού στον ΟΣΕ είναι άμεση και επιτακτική και η καθυστέρησή της επιβαρύνει το υφιστάμενο θέμα εύρυθμης λειτουργίας και κυρίως ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.



Και νέα πρόσωπα στην έρευνα του ανακριτή για τα Τέμπη

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα συνεχίσει από εδώ και στο εξής την έρευνά του, προσθέτοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, νέα πρόσωπα, μη πολιτικά, στη λίστα των 43 κατηγορουμένων. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα πρόκειται για πρόσωπα τα οποία προέρχονται από το υπουργείο Μεταφορών σε θέσεις γενικών γραμματέων και διευθυντών την επίμαχη χρονική περίοδο από το 2016 μέχρι και το 2023 και για τους οποίους προκύπτουν ποινικές ευθύνες.