Στο επίκεντρο των πολιτικών αρχηγών οι αναποφάσιστοι
Οι στρατηγικές των δύο μεγάλων κομμάτων για την προσέκλυση ψηφοφόρων
Περίπου ένας στους τρεις ψηφοφόρους δηλώνει αναποφάσιστος για το τι θα ψηφίσει στις επόµενες εκλογές και όσο η δεξαµενή της αδιευκρίνιστης ψήφου παραµένει σε υψηλά ποσοστά, όπως δείχνουν οι δηµοσκοπήσεις, τόσο οι πολιτικοί αρχηγοί των δύο µεγάλων κοµµάτων της χώρας, του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.∆., θα επιχειρούν να προσελκύουν το µεγαλύτερο µέρος αυτής. Ετσι, τόσο στην Κουµουνδούρου όσο και στην Πειραιώς οι πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν το επόµενο διάστηµα, παρά το γεγονός ότι αποµακρύνεται το σενάριο των πρόωρων εκλογών από την πολιτική ατζέντα, θα έχουν στόχο τη στρατηγική προσέγγισης των αναποφάσιστων.
Σε πρώτη φάση, οι κοµµατικοί µηχανισµοί του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.∆. θα επιχειρήσουν να εξασφαλίσουν τη στήριξη των µετριοπαθών ψηφοφόρων του Κέντρου, που αµφιταλαντεύονται µεταξύ των δύο κοµµάτων. Οι τελευταίες δηµοσκοπήσεις έδειξαν µε σαφήνεια ότι το ποσοστό των αναποφάσιστων και της αποχής όχι µόνο είναι µεγάλο, αλλά και διαρκώς αυξάνεται. Ειδικότερα, τον περασµένο Φεβρουάριο σε έρευνα της ΜRB το ποσοστό των αναποφάσιστων άγγιξε το 16,5%.
Τον ίδιο µήνα η RASS κατέγραψε ακόµη πιο υψηλό ποσοστό, 17,4%. Τον Ιανουάριο, η αδιευκρίνιστη ψήφος ανήλθε στο 10,2% σε δηµοσκόπηση της Metron Analysis και η αποχή στο 14,1%, ποσοστά ιδιαίτερα υψηλά. Τον ίδιο µήνα, σε δηµοσκόπηση της Marc οι αναποφάσιστοι µόνο άγγιξαν το 16,5%, ενώ η Alco στις αρχές του χρόνου κατέγραψε ποσοστό αναποφάσιστων που θεωρείται ρεκόρ, καθώς έφτασε το 18,1%. Πλέον ο Αλέξης Τσίπρας ρίχνει το βάρος της πολιτικής του παρέµβασης στο ολοένα και αυξανόµενο τµήµα ψηφοφόρων οι οποίοι, αν και στήριξαν ΣΥΡΙΖΑ στις προηγούµενες δύο εκλογές, τώρα εµφανίζονται να αποστασιοποιούνται από το κυβερνών κόµµα. Πολλοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ πλέον βρίσκονται µπροστά στο δίληµµα αν θα πρέπει να τον εµπιστευτούν ξανά ή να κινηθούν προς άλλη κατεύθυνση.
Γι’ αυτόν τον λόγο ο πρωθυπουργός το επόµενο χρονικό διάστηµα σκοπεύει να κάνει περισσότερα ανοίγµατα προς αυτό το κοινό, στη βάση της εκτίµησης ότι πρόκειται για πολίτες που αναζητούν πρακτικές λύσεις στα προβλήµατά τους. Ο ίδιος θα κάνει παρεµβάσεις σε θέµατα καθηµερινότητας, εντείνοντας την παραγωγή έργου σε υπουργεία που έχουν να κάνουν µε την κοινωνία, όπως τα Υγείας, Παιδείας, Ανάπτυξης κ.λπ. Τη δική του τακτική, αλλά πάντα προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης των αναποφάσιστων, θα ακολουθήσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στοχεύοντας στο να αλλάξει το κλίµα, µε απευθείας επαφή µε την τοπική κοινωνία. Ηδη σε σειρά περιοδειών του ο πρόεδρος της αξιωµατικής αντιπολίτευσης ξετυλίγει το αφήγηµα της «γαλάζιας» διακυβέρνησης στην καρδιά της κοινωνίας, έχοντας επαφή µε τοπικούς φορείς και στελέχη που εκπροσωπούν τις τοπικές κοινωνίες. Παράλληλα, στόχος του προέδρου της Ν.∆. είναι να αλλάξει το κλίµα και στις περιφέρειες, που τα τελευταία χρόνια αποτελούσαν «µαύρες τρύπες» για την Κεντροδεξιά, όπως π.χ. στο λεκανοπέδιο Αττικής (Περιφέρειες Α’ και Β’ Αθηνών, Α’ και Β’ Πειραιώς, αλλά και Αττική), όπου στις τελευταίες δύο εκλογές καταγράφηκε µεγάλη δυναµική του ΣΥΡΙΖΑ.