ΠΑΣΟΚ: Θέλουμε δημόσιες συγκοινωνίες αλλά χωρίς ελλείμματα
Με αξιολόγηση όλων
«Η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητές μας», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά σε εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για τις αστικές μεταφορές που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Τιτάνια». Στην συζήτηση συμμετείχαν ακόμη ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης και ο πρώην υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Η κ. Γεννηματά σημείωσε ότι στόχος της πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής είναι να εξασφαλιστούν «συγκοινωνίες με ασφάλεια και σεβασμό στην αξιοπρέπεια του επιβάτη, με υψηλού επιπέδου και ποιότητας υπηρεσίες, με φθηνό εισιτήριο, όπως πράξαμε εμείς, πριν οι ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ προχωρήσουν στην αύξησή του. Συγκοινωνίες με επιχειρήσεις δημόσιες και δημοτικές (όπως και στις συντριπτικά περισσότερες χώρες της Ευρώπης), αλλά χωρίς ελλείμματα, με υγιή λειτουργία, με σύγχρονο διοικητικό μοντέλο. Συγκοινωνίες με οργανισμούς που σέβονται και συνεργάζονται με τους εργαζόμενους σ' αυτές, που εξασφαλίζουν ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς, και αμοιβές με βάση συλλογικές συμβάσεις. Συγκοινωνίες που αξιολογούν και εκπαιδεύουν το ανθρώπινο δυναμικό τους με σύγχρονα οργανογράμματα, αποτελεσματική διοίκηση, λειτουργικούς κανονισμούς προσωπικού που αντιστοιχούν στα σημερινά δεδομένα».
Από την πλευρά του ο κ. Μανιάτης επισήμανε ότι «για το Κίνημα Αλλαγής, το ενδιαφέρον για τις συγκοινωνίες στηρίζεται στις αξίες και στους στόχους που θέλουμε να υπηρετήσουμε σε αυτό το νέο μας ξεκίνημα. Κάνουμε πράξη τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, καθώς όπως ξέρουμε καλά, σε ολόκληρο τον κόσμο κι ιδιαίτερα στον αναπτυγμένο κόσμο, οι αστικές συγκοινωνίες στηρίζονται, είτε από τους κρατικούς είτε από τους περιφερειακούς είτε από τους τοπικούς προϋπολογισμούς, για να μπορούν να παίξουν τον καταλυτικά αναγκαίο ρόλο τους». Ακόμη, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, «οι αστικές συγκοινωνίες είχαν υποστηριχθεί από εμάς έμπρακτα, με εξορθολογισμό, ανανέωση στόλου, αναδιάρθρωση δρομολογίων και λειτουργική συνέργεια λεωφορείων με το μετρό, το τραμ και τον προαστιακό. Τις υποδομές αυτές μπορούσε κι όφειλε να αξιοποιήσει η κυβέρνηση, ιδιαίτερα αυτά τα τρία τελευταία χρόνια που είχαμε ένα πρωτόγνωρο κύμα τουρισμού που θα μπορούσε να αποτελέσει μία νέα πηγή εσόδων για τις αστικές συγκοινωνίες. Εμείς πετύχαμε λειτουργική κερδοφορία, μείωση του εισιτηρίου, αποτροπή απολύσεων, αύξηση επιβατικής κίνησης, μείωση κατά 50% της κρατικής επιδότησης, θεσμοθέτηση των εθελοντών ελεγκτών, εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών».
Στη συνέχεια ο κ. Μανιάτης σημείωσε ότι «καλούμαστε να σχεδιάσουμε την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή των συγκοινωνιών σε στενή συνεργασία με τους εργαζόμενους και με τους πολίτες. Συγκοινωνίες που θα λειτουργούν με αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης, με αξιολόγηση όλων, με απόλυτο σεβασμό στα χρήματα που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες. Στόχος μας οι σύγχρονες, ποιοτικές, αξιόπιστες, ασφαλείς, φθηνές, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ως βασικό ατομικό δικαίωμα των πολιτών. Ιδιαίτερα, ατομικό δικαίωμα των οικονομικά αδύναμων, ώστε να μετακινούνται από και προς τους τόπους εργασίας, κατοικίας και αναψυχής με σύγχρονο τρόπο. Φθηνό εισιτήριο για τους πολλούς, δωρεάν μετακίνηση και μειωμένο για όσους το έχουν ανάγκη. Έχουμε ήδη διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την σύνδεση των σημερινών συγκοινωνιών με τις έξυπνες ψηφιακές πόλεις».
Καταλήγοντας, ο κ. Μανιάτης τόνισε πως «δεν θα ανεχθούμε και θα ακυρώσουμε την λειτουργία του Υπερταμείου της αποικιοκρατίας. Έχουμε δεσμευτεί, ότι η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας θα γίνει με σωστό τρόπο. Στόχος μας είναι, οι μόνιμοι κάτοικοι κι οι επισκέπτες να απολαμβάνουν δημόσιες συγκοινωνίες, ευρωπαϊκού επιπέδου με πιστότητα και πυκνότητα δρομολογίων πλήρη διαλειτουργικότητα των διαρθρωτικών μέσων, ταχύτητα και ποιότητα εξυπηρέτησης. Η προσπάθεια αυτή θα φέρει την ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό και θα αλλάξει τη μίζερη εικόνα, όπου λαϊκισμός και συντηρητισμός προσπαθούν να χτίσουν ένα πλασματικό δίπολο και να κρατήσουν τη χώρα όμηρο και σε συνεχές αδιέξοδο».
Με τη σειρά του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι «από το 2010-2014 σχεδιάσαμε κι εφαρμόσαμε μία νέα στρατηγική ενιαίου δικτύου, με νέα προϊοντική πολιτική με μειώσεις τιμών και ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου, με αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης για πρώτη φορά μετά το 2010 - και για πρώτη φορά τα οικονομικά των ανωνύμων εταιρειών του ΟΑΣΑ βελτιώθηκαν, όπως επίσης εφαρμόστηκαν μία σειρά από νέες πολιτικές που είχαν σχέση με την συνεργασία με το κοινό, υπογράφηκαν οι δύο μεγάλες συμβάσεις που αφορούσαν την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, άλλαξε η πολιτική κι η ταυτότητα των εταιρειών και για πρώτη φορά εγκαινιάστηκε η πολιτική των ανοιχτών δεδομένων στις συγκοινωνίες. Από τον Γενάρη του 2014 αποδείξαμε ότι μπορούμε να υλοποιήσουμε δύσκολες μνημονιακές υποχρεώσεις προσδίδοντας κοινωνικό πρόσημο στην αναγκαία αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών».
Ακόμη, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, «η πολιτική ΠΑΣΟΚ είναι να αλλάζουμε τα πράγματα, να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες και να φέρουμε τις νέες τεχνολογίες. Ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, πρέπει να φέρουμε ισοδύναμα που αντιστοιχούν στα κοινωνικά αγαθά. Μπορούμε να υπηρετούμε το κοινωνικό συμφέρον με μεγάλη αφοσίωση υπέρ των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των πολιτών κι αυτό γιατί ξέρουμε τι σημαίνει δημόσιο αγαθό». Τέλος ο κ. Χρυσοχοίδης επισήμανε ότι «ο ΟΑΣΑ χρειάζεται να τρέξει με ταχύτητα με σωστό τρόπο την αναδιοργάνωσή του, να επιβιώσει οικονομικά και να θωρακίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών».