Κεδίκογλου: Ανοίγουμε πόρτες για κάθε επιχειρηματική ευκαιρία
Η επίσκεψη του Πρέσβη της Βραζιλίας στην Αθήνα, κ. Σεζάριο Μελαντόνιο Νέτο στο Επιμελητήριο της Εύβοιας.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τα αποτελέσματα της επίσκεψης του Πρέσβη της Βραζιλίας στην Αθήνα, κ. Σεζάριο Μελαντόνιο Νέτο, εξέφρασε από το επιμελητήριο της Εύβοιας ο Σίμος Κεδίκογλου.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες επενδυτικής συνεργασίας και προοπτική για εξαγωγές στη βραζιλιάνικη αγορά κυρίως σε αγροτικά προϊόντα.
Μάλιστα, ο Πρέσβης της Βραζιλίας, ο οποίος για πρώτη φορά επισκέφθηκε την Εύβοια μετά από την πρόσκληση του βουλευτή, φάνηκε ιδιαίτερα ενθουσιασμένος από τα προϊόντα που παράγονται στο Νομό, τα οποία ανέφερε, ότι είναι άγνωστα στην αγορά της Βραζιλίας, όπως και πολλά ακόμα ελληνικά προϊόντα. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι θα μπορούσαν να δικτυωθούν και να βρουν θέση στα ράφια της βραζιλιάνικης αγοράς, το καταναλωτικό κοινό της οποίας δείχνει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον να δοκιμάσει προϊόντα, που δεν παράγονται στις χώρες της Λατινικής Αμερικής.
Παράλληλα, συμφωνήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ακολουθήσει και δεύτερη συνάντηση για την προβολή και αναλυτική παρουσίαση περισσότερων τοπικών αγροτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών, αλλά και άλλων προϊόντων η εισαγωγή των οποίων στην αγορά της Βραζιλίας είναι δυνατή όπως τα μάρμαρα, οι ταινίες αλουμινίου και ο βωξίτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια διείσδυσης για τις επιχειρήσεις που προωθούν προϊόντα, όπως είναι το ελαιόλαδο και το κρασί, ενώ όσον αφορά στις δυσκολίες ως προς την πρόσβαση στη βραζιλιάνικη αγορά, λόγω δασμολογικών και άλλων εμποδίων, αλλά και ως προς τον υφιστάμενο ανταγωνισμό για τον κλάδο τροφίμων και ποτών ζητήθηκε να υπάρξει ενημέρωση και να δοθούν οι βασικές κατευθύνσεις για το πώς μπορούν να ξεπεραστούν.
Επίσης, στο πλαίσιο των προωθητικών δράσεων, που είναι σημαντικό να αναλάβουν οι επιχειρηματίες, προκειμένου να εξοικειωθούν με την αγορά της Βραζιλίας προτάθηκε από τον Πρέσβη να συμμετάσχουν στην εμπορική έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στο Σάο Πάολο τον Αύγουστο του 2018 για να έχουν την ευκαιρία μέσω των συναντήσεων και της προώθησης συγκεκριμένων δειγμάτων να προσεγγίσουν απευθείας το καταναλωτικό κοινό, αλλά και τους αγοραστές.
Αναδείχθηκε δε, ότι, εκτός από τον αγροτικό τομέα περιθώρια συνεργασίας, υπάρχουν και στον τουριστικό τομέα με την Ελλάδα- ήδη- να βρίσκεται στην πρώτη θέση ως προορισμός επιλογής για τους Βραζιλιάνους.
Ο Πρέσβης της Βραζιλίας εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός, ότι η Εύβοια, παρόλο που απέχει μόλις μία ώρα από την Αθήνα, δεν είναι γνωστή ως τουριστικός προορισμός και συμφώνησε, να πραγματοποιηθούν επαφές με μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία και να διοργανωθούν επισκέψεις ταξιδιωτικών πρακτόρων, προκειμένου να προβληθεί τόσο η Εύβοια όσο και η Σκύρος ως τουριστικός προορισμός.
Ο Σίμος Κεδίκογλου σημείωσε ότι η ελληνική οικονομία πρέπει να ενισχύσει την εξωστρέφειά της και οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να βρουν και άλλες αγορές, στόχος που, όπως διαπιστώθηκε μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε πολύ θερμό κλίμα, μπορεί να υλοποιηθεί σε πρώτη φάση στον αγροτροφικό και τον τουριστικό τομέα.
Επιδίωξη του Σίμου Κεδίκογλου είναι μέσα από τις συγκεκριμένες επαφές να ενημερωθεί ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος της Εύβοιας για τις προοπτικές ανάπτυξης των διμερών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βραζιλίας σε τομείς, όπως είναι το εμπόριο, η βιομηχανία, ο τουρισμός, η ενέργεια, ο αγροτικός τομέας, οι μεταφορές και ο τουρισμός και να ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση επιχειρηματικών ευκαιριών, που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια και θα προωθήσουν τις εξαγωγές.
Όπως είπε: «Χωρίς την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων δεν θα επιτευχθεί ο στόχος της οικονομικής ανάπτυξης. Οι πολιτικοί και οι διπλωμάτες είναι «πορτιέρηδες», που σημαίνει ότι πρέπει να ανοίγουμε τις πόρτες στους επιχειρηματίες και εκείνοι με τη σειρά τους να αξιοποιούν τις ευκαιρίες που τούς δίνονται».