Δένδιας: Διάτρητο το «ηθικό πλεονέκτημα» του ΣΥΡΙΖΑ
«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. θα διασφαλίσει τη δημόσια τάξη, σεβόμενη το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών στη διαμαρτυρία και την ασφάλεια» δηλώνει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος
Το περιβόητο «ηθικό πλεονέκτηµα» του ΣΥΡΙΖΑ είναι σήµερα διάτρητο, τονίζει στα «Π» ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας ∆ηµοκρατίας, Νίκος ∆ένδιας, που εκτιµά ότι η κυβέρνηση θα στήσει ένα σκηνικό µε «άρτο και θεάµατα», δηλαδή µε παροχολογία και σκανδαλολογία διαρκείας, στην προσπάθειά της να εξαντλήσει την τετραετία.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε στη Βουλή ότι η κυβερνητική «ανοχή σε διάφορα γκρουπούσκουλα» ίσως «είναι µια προετοιµασία για το τι µπορεί να γίνει την επόµενη ηµέρα». Εκτιµάτε ότι ενδεχόµενη άνοδος της Ν.∆. στην εξουσία θα συνοδευτεί από έκτροπα;
Αυτό για το οποίο είµαι βέβαιος είναι ότι η Νέα ∆ηµοκρατία θα είναι η επόµενη κυβέρνηση της χώρας, όπως οι πρόσφατες δηµοσκοπήσεις δείχνουν. Εύχοµαι ο ΣΥΡΙΖΑ να έχει ωριµάσει σε σχέση µε την παλαιότερη «κινηµατική» λογική του και να µην ξαναδούµε σκηνές όπως, π.χ., η διάλυση παρελάσεων σε εθνικές επετείους και η ενθάρρυνση ακόµη χειρότερων περιστατικών εις βάρος πολιτικών αντιπάλων. Μπορεί η «ωρίµανση» του ΣΥΡΙΖΑ να κόστισε πανάκριβα στη χώρα και στους πολίτες σε άλλους τοµείς, αλλά ας ελπίσουµε ότι θα υπάρξει ένα και µοναδικό θετικό από την κυβερνητική του εµπειρία. Σε κάθε περίπτωση, πέρα από το ότι θα είναι κωµικό να παραστήσουν εκ νέου στον ΣΥΡΙΖΑ τους «αγανακτισµένους», η επόµενη κυβέρνηση της Ν.∆. θα διασφαλίσει τη δηµόσια τάξη, σεβόµενη τόσο το συνταγµατικά κατοχυρωµένο δικαίωµα των πολιτών στη διαµαρτυρία όσο και το -επίσης συνταγµατικά κατοχυρωµένο- δικαίωµα στην ασφάλεια.
Ο Αλέξης Τσίπρας µιλάει για εκλογές τον Οκτώβριο του 2019. Μπορεί να αντέξει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ. ΕΛ. ή ακόµα και «κυβέρνηση ανοχής» του ΣΥΡΙΖΑ µέχρι τότε;
Μια κυβέρνηση η οποία ταλανίζεται συνεχώς από προβλήµατα συνοχής, ακόµη και όταν διαθέτει κοινοβουλευτική πλειοψηφία, είναι αστείο να πιστεύει κάποιος ότι θα µπορέσει να κυβερνήσει ως «κυβέρνηση ανοχής», πέρα από τα ζητήµατα συνταγµατικής τάξης, τα οποία δηµιουργούνται. Ο κ. Τσίπρας οφείλει να οδηγήσει άµεσα τη χώρα σε εκλογές, ειδικά στην περίπτωση της -έστω και προσχηµατικήςαποχώρησης του κυβερνητικού εταίρου του και να πιει το πικρό ποτήρι της ήττας στις κάλπες. Παρ’ όλα αυτά, δεν αποκλείω το ενδεχόµενο η κυβέρνηση να επιχειρήσει ακόµη και να εξαντλήσει την τετραετία, στήνοντας ένα σκηνικό µε «άρτο και θεάµατα», δηλαδή µε παροχολογία και σκανδαλολογία διαρκείας, αν και η φθορά της θα είναι ακόµη µεγαλύτερη σε αυτή την περίπτωση.
Η Ν.∆. καταγγέλλει µια σειρά από σκάνδαλα, µε πιο πρόσφατο αυτό της ∆ΕΠΑ. Τι θα κάνετε πρακτικά για να αποκαλυφθεί η αλήθεια και να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι;
H κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει τεκµηριωµένα στη σειρά ερωτηµάτων που αυτονόητα προκύπτουν από τα όσα ανέφερε ο πρώην διευθύνων σύµβουλος της ∆ΕΠΑ και για τα οποία έχουµε καταθέσει επίκαιρη επερώτηση στη Βουλή, όπως για την αναφορά του στο γεγονός ότι κυβερνητικοί παράγοντες γνώριζαν για τη ραγδαία αύξηση του χρέους της επίµαχης εταιρείας και για τις πρωτοβουλίες του να διευθετηθεί το χρέος. ∆εν είναι όµως το µοναδικό ζήτηµα από το οποίο εγείρεται σειρά ερωτηµάτων για τη διαφάνεια των κυβερνητικών χειρισµών. Να σας υπενθυµίσω τις σοβαρότατες καταγγελίες για τη διαχείριση των κονδυλίων στο Μεταναστευτικό, την απόπειρα του ΤΑΙΠΕ∆ να «χαρίσει» 700 εκατ. ευρώ για την επέκταση της σύµβασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος», την υπόθεση της πώλησης των βληµάτων στη Σαουδική Αραβία, τις αλληλοκατηγορίες µεταξύ του κ. Κοτζιά και του κ. Καµµένου και πολλές άλλες υποθέσεις. Το περιβόητο «ηθικό πλεονέκτηµα» είναι σήµερα διάτρητο.
Η συνταγµατική αναθεώρηση προχωρά µε τη σύµφωνη γνώµη της Ν.∆. ή αυτή θα δοθεί µόνο αν ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίσει την αναθεώρηση των άρθρων που προτείνετε;
Η Νέα ∆ηµοκρατία συµµετέχει στη διαδικασία προκειµένου να µην επιτρέψει τον πλήρη ευτελισµό της από κυβερνητικής πλευράς. Στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιµείνει και δεν αποδεχτεί την πρότασή µας για την από κοινού πρόταση αναθεώρησης άρθρων και δεν συµπεριλάβει σε αυτά κεφαλαιώδους σηµασίας ζητήµατα (π.χ. για τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστηµίων), θα επιβεβαιώσει, απλώς, ότι δεν είναι η συνταγµατική αναθεώρηση ο πραγµατικός στόχος της. Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να συναινέσουµε σε µια πρόταση αναθεώρησης κενή από ουσιαστικό περιεχόµενο.
Ο Νόµος Κατσέλη τελειώνει και οι πιστωτές της χώρας πιέζουν για περισσότερους και ταχύτερους πλειστηριασµούς. Τι µπορεί να υποσχεθεί υπό αυτές τις συνθήκες η Ν.∆. στα υπερχρεωµένα νοικοκυριά;
Πίστευα και πιστεύω ότι το ιδιωτικό χρέος αποτελεί µια «ωρολογιακή βόµβα», η οποία υπονοµεύει την πραγµατική επιστροφή στην ανάπτυξη. ∆υστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. επέλεξε να ασχοληθεί αποκλειστικά µε το ζήτηµα του δηµοσίου χρέους της χώρας, χωρίς µάλιστα να πετύχει σηµαντικά αποτελέσµατα και απαξίωσε να ασχοληθεί µε το συγκεκριµένο ζήτηµα. Χρειάζονται ρεαλιστικές λύσεις, σε συνεργασία µε την Τράπεζα της Ελλάδος, µακριά από τις λογικές τύπου «σεισάχθειας» που υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, οι οποίες θα λαµβάνουν όµως υπόψη τις πραγµατικές αξίες σήµερα στην αγορά ακινήτων. Τα όσα πρόλαβα να πράξω στο µικρό διάστηµα που διετέλεσα υπουργός Ανάπτυξης και τα όσα είχα δροµολογήσει µπορούν να συνεισφέρουν ως οδηγός για το εγγύς µέλλον, µε την κατάλληλη επικαιροποίηση στις σηµερινές συνθήκες.
Σήµερα έχουµε µικρό ή µεγάλο κράτος; Χρειάζονται οι προσλήψεις που προανήγγειλε η κυβέρνηση;
Αυτό που παρατηρείται είναι το παράδοξο να λείπουν θέσεις σε κρίσιµους τοµείς, παρότι ο δηµόσιος τοµέας δεν µπορεί να χαρακτηρισθεί γενικά «µικρός», αλλά και χωρίς ουδείς να ελέγχει τα οργανογράµµατα και το πόσες θέσεις χρειαζόµαστε και πού. Οι προσλήψεις οφείλουν να εξυπηρετούν τον στρατηγικό σχεδιασµό της Πολιτείας για ένα σύγχρονο ∆ηµόσιο, που θα είναι σύµµαχος του ιδιωτικού τοµέα στην προσπάθεια για επιστροφή στην πραγµατική ανάπτυξη και µέσο άσκησης κοινωνικής πολιτικής υπέρ των ασθενέστερων. ∆εν µπορεί να είναι ρουσφετολογικό εργαλείο της σηµερινής κυβέρνησης.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 1/12/2018