Με ευρεία συναίνεση υπερψήφισε η Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, παρά τις αντιπαραθέσεις κυρίως για ευθύνες στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, για τις αποζημιώσεις σχετικά με τις απαλλοτριώσεις και για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.

Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης - παραχώρησης τάχθηκαν όλα τα κόμματα πλην του ΚΚΕ και της Χρυσής Αυγής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, δεσμεύτηκε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα και σε συνεργασία με τον υπουργό Δικαιοσύνης θα φέρει δικαιότερη ρύθμιση, όπως είπε, για τους επαγγελματίες αγρότες των οποίων απαλλοτριώνεται μεγάλο ποσοστό αγροτικής γης.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό αεροδρόμιο με αναπτυξιακή υπεραξία, τονίζοντας ότι είναι στον αντίποδα της πολιτικής που είχε επιβάλει ο νεοφιλελευθερισμός.

«Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο με προβλέψεις για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ των πολιτών. Πρώτη φορά προβλέφθηκαν ανταποδοτικά τέλη 2% επί του τζίρου της εταιρείας που, όπως εκτιμάται, θα φθάσουν στα 184 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης ενώ έδωσε έμφαση στην «ισχυρή παρουσία του Δημοσίου στην εταιρεία του αεροδρομίου με ποσοστό συμμετοχής 45%», καθώς και στην «απαγόρευση μεταβίβασης των μετοχών του Δημοσίου κάτω από το 35%, για να μην δοθεί ποτέ η δυνατότητα ξεπουλήματος του».

Ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε τη ΝΔ ότι ταυτίζεται με τις συντηρητικές αδιέξοδες πολιτικές του κ. Βέμπερ, ενώ χαρακτήρισε «ταξικό κολαστήριο» τις εξαγγελίες του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη και τόνισε ότι η συντηρητική παράταξη δεν μπορεί «να αποκρύψει το αποκρουστικό της πρόγραμμα» για την οργάνωση του κράτους και της κοινωνίας.

Ακόμα, είπε πως τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ ακολούθησαν συντηρητικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές στα μεγάλα έργα, υιοθετώντας τις ίδιες ευρωπαϊκές επιταγές και σχεδιάζοντας τα όχι με βάσει τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά της βιωσιμότητας τους.

 Απαντώντας, τόσο ο εισηγητής της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος όσο και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Κώστας Τασούλας έκαναν λόγο για «συστηματική προπαγάνδα» του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που αποδεικνύει, όπως είπαν, «τον πανικό του μπροστά στην εκλογική του συντριβή που βλέπει ότι έρχεται στις ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου».

Ο κ. Μπουκώρος σημείωσε ότι με την επικύρωση της σύμβασης του αεροδρομίου στο Καστέλι «μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για όλη τη χώρα και πρέπει να κερδηθεί ένα τριπλό στοίχημα: Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για τη μελέτη και κατασκευή του στους επόμενους 60 μήνες, η αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου Νίκου Καζαντζάκη με καινοτόμες δράσεις και η ολοκλήρωση εντός χρονοδιαγραμμάτων όλων των συνδέσεων του νέου αεροδρομίου με τους οδικούς άξονες της Κρήτης».

«Μιλάμε για ένα ολιστικό έργο που είχε εξαγγελθεί επί Γιώργου Σουφλιά, είχε δύο καθυστερήσεις επί κυβέρνησης Σαμαρά και 7 καθυστερήσεις επί δικών σας ημερών. Η ΝΔ θα είναι αρωγός του έργου ώστε τα επόμενα 5 χρόνια να παραδοθούν σε χρήση όλες οι υποδομές του», πρόσθεσε ο κ. Μπουκώρος.

Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ξυδάκης σε μία γενικότερη αναφορά για το πολιτικό κλίμα των ημερών, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι επιδίδεται στη λασπομαχία και τόνισε ότι ο ελληνικός λαός καταλαβαίνει την πολιτική απέχθεια που έχει η ΝΔ απέναντι στην εργατική τάξη, τους συνταξιούχους, τους εργαζόμενους και τους δημοσίους υπαλλήλους.


Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλαος Ηγουμενίδης, έκανε λόγο για έργο μακράς πνοής και τόνισε ότι η χωροθέτησή του στο Καστέλι, είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και εξαντλητικής διαβούλευσης και θα συμβάλει στην αναβάθμιση Κρήτης και της ευρύτερης περιοχής.


Ο ειδικός εισηγητής της ΔΗΣΥ Βασίλης Κεγκέρογλου αντέτεινε ότι «μόνο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ ήταν αυτή που τόλμησε να κατεδαφίσει τον νόμο του ΠΑΣΟΚ του 1982 για τα εργασιακά δικαιώματα».

Ο κ. Κεγκέρογλου κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου ενώ επεσήμανε ότι η λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου είναι τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας και θα πρέπει να γίνει με τρόπο που θα ωφεληθεί η τοπική κοινωνία.

«Το έργο είναι παραπάνω από αναγκαίο και δικαιώνει και την τοπική κοινωνία και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που πήρε τις πολιτικές αποφάσεις το 2002-2003 για την επιλογή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, κόντρα στις θέσεις που λάμβαναν υπόψη τα συμφέροντα ορισμένων κατηγοριών και λιγότερο τα συμφέροντα της Κρήτης», τόνισε ο κ. Κεγκέρογλου.

«Για σκυλοκαβγά που είναι άσχετος με τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας έκανε λόγο ο εισηγητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.

«Είστε οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος και εδώ και στην Ευρώπη», ανέφερε.

Ο κ. Συντυχάκης χαρακτήρισε ληστρική επένδυση την κύρωση της σύμβασης την οποία υποστηρίζουν όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά και η ΝΔ και η ΔΗΣΥ.

«Με τη νέα σύμβαση το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα του νέου διεθνούς αεροδρομίου σε επιχειρηματικούς ομίλους. Το κράτος πριμοδοτεί με 180 εκατ. ευρώ τον ιδιώτη και χρεώνεται και τις απαλλοτριώσεις. Είναι απολύτως ψέματα τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Η παραχώρηση σε ιδιώτη της κατασκευής και εκμετάλλευσης του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι δεν διασφαλίζει ούτε το περιβάλλον, ούτε την ασφάλεια ούτε την υγεία των κατοίκων ούτε και τη διαφάνεια», υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ.

Η εισηγήτρια του Ποταμιού Αντιγόνη Λυμπεράκη, έκανε λόγο για ένα αναγκαίο αναπτυξιακό έργο και υπογράμμισε ότι πρέπει να σταματήσει η οξεία κριτική περί ομηρίας της επιχειρηματικότητας σημειώνοντας ότι αυτή η λογική και τακτική τραβά τη χώρα προς τα πίσω.

«Η συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Οι ιδεοληψίες μας κοστίζουν. Αυτό φαίνεται καθαρά στην περίπτωση του Ελληνικού που κάθεται 18 χρόνια αναξιοποίητο. Για εμάς στο Ποτάμι είναι σαφές ότι η κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι είναι ένα μεγάλο, σημαντικό και αναγκαίο έργο υποδομής για τη Κρήτη, το Ηράκλειο και ολόκληρη τη χώρα», κατέληξε.