Κριτική θεάτρου: Ένα δύσκολο εγχείρημα η βιογραφία του Αριστοτέλη Ωνάση
Πως ο Σταμάτης Φασουλής κατάφερε να ανεβάσει στη σκηνή τη ζωή του ανθρώπου που σημαδεψε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα
Έναν νέο, ταλαντούχο ηθοποιό, τον Αγησίλαο Μικελάτο, συστήνει στο ευρύ κοινό η παράσταση «Ωνάσης- Τα θέλω όλα» που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες στο Θέατρο Παλλάς υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σταμάτη Φασουλή. Ο νεαρός ηθοποιός που είναι απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου και μόλις πριν τρία χρόνια μπήκε στο χώρο της υποκριτικής, υποδύεται τον Αριστοτέλη Ωνάση στα νεανικά του χρόνια και αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη του έργου.
Η δημιουργία μιας παράστασης που έχει θέμα τη ζωή και τη δράση του ανθρώπου που σφράγισε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, του Αριστοτέλη Ωνάση, φάνηκε τελικά ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αλλά με μάστορα τον Σταμάτη Φασουλή το αποτέλεσμα δεν μπορούσε παρά να είναι λαμπρό. Ο Σταμάτης Φασουλής που ανέλαβε να γράψει θεατρικά τη βιογραφία του μεγάλου αυτού Έλληνα, κατάφερε να εντρυφήσει στα άδυτα των οικονομικών και προσωπικών σχέσεων που είχε δημιουργήσει ο Αριστοτέλης Ωνάσης στην καθόλα μυθιστορηματική ζωή του και να δημιουργήσει μια απολαυστική, θεατρική βιογραφία. Το έργο καταγράφει με κινηματογραφικό τρόπο όλους τους σταθμούς της ζωής του Ωνάση συγκινώντας το κοινό, κυρίως με τις τραγικές σκηνές του.
Τρεις λαμπερές πρωταγωνίστριες, Ευγενία Δημητροπούλου (Τίνα Λιβανού), Κατερίνα Παπουτσάκη (Μαρία Κάλλας) και Δήμητρα Ματσούκα (Τζάκι Κένεντι), δίνουν στους θεατές της παράστασης το άρωμα, το πάθος και την ένταση που ξεχείλιζε στις προσωπικές υποθέσεις του Έλληνα μεγιστάνα δημιουργώντας παράλληλα με το μύθο του ανίκητου επιχειρηματία και το μύθο του μεσογειακού εραστή. Ξεχωρίζει η Ευγενία Δημητροπούλου στο ρόλο της απόμακρης πλούσιας όσο και απόλυτα ερωτευμένης γυναίκας που προδίδεται από τον άντρα της όταν πια αισθάνεται παντοδύναμος. Ο Σταμάτης Φασουλής ως Ωνάσης απογειώνει τον ρόλο του, με κορυφαίες στιγμές τη σκηνή του θανάτου του Αλέξανδρου Ωνάση και το φινάλε του έργου που είναι άκρως σπαρακτικό.
Από τους υπόλοιπους ρόλους ξεχωρίζουν η ταλαντούχα Ελένη Ρουσσινού, που υποδύεται το κορίτσι του Αλέξανδρου Ωνάση, αλλά και ο Κώστας Φαλελάκης που κρατάει το ρόλο του πιο έμπιστου συνεργάτη του Ωνάση.
Τα αφαιρετικά σκηνικά του έργου περιορίζουν την παράσταση, ενώ τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη είναι υπέροχα και η μουσική του Κωστή Μαραβέγια άκρως ταξιδιάρικη.
Η δημιουργία μιας παράστασης που έχει θέμα τη ζωή και τη δράση του ανθρώπου που σφράγισε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, του Αριστοτέλη Ωνάση, φάνηκε τελικά ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αλλά με μάστορα τον Σταμάτη Φασουλή το αποτέλεσμα δεν μπορούσε παρά να είναι λαμπρό. Ο Σταμάτης Φασουλής που ανέλαβε να γράψει θεατρικά τη βιογραφία του μεγάλου αυτού Έλληνα, κατάφερε να εντρυφήσει στα άδυτα των οικονομικών και προσωπικών σχέσεων που είχε δημιουργήσει ο Αριστοτέλης Ωνάσης στην καθόλα μυθιστορηματική ζωή του και να δημιουργήσει μια απολαυστική, θεατρική βιογραφία. Το έργο καταγράφει με κινηματογραφικό τρόπο όλους τους σταθμούς της ζωής του Ωνάση συγκινώντας το κοινό, κυρίως με τις τραγικές σκηνές του.
Τρεις λαμπερές πρωταγωνίστριες, Ευγενία Δημητροπούλου (Τίνα Λιβανού), Κατερίνα Παπουτσάκη (Μαρία Κάλλας) και Δήμητρα Ματσούκα (Τζάκι Κένεντι), δίνουν στους θεατές της παράστασης το άρωμα, το πάθος και την ένταση που ξεχείλιζε στις προσωπικές υποθέσεις του Έλληνα μεγιστάνα δημιουργώντας παράλληλα με το μύθο του ανίκητου επιχειρηματία και το μύθο του μεσογειακού εραστή. Ξεχωρίζει η Ευγενία Δημητροπούλου στο ρόλο της απόμακρης πλούσιας όσο και απόλυτα ερωτευμένης γυναίκας που προδίδεται από τον άντρα της όταν πια αισθάνεται παντοδύναμος. Ο Σταμάτης Φασουλής ως Ωνάσης απογειώνει τον ρόλο του, με κορυφαίες στιγμές τη σκηνή του θανάτου του Αλέξανδρου Ωνάση και το φινάλε του έργου που είναι άκρως σπαρακτικό.
Από τους υπόλοιπους ρόλους ξεχωρίζουν η ταλαντούχα Ελένη Ρουσσινού, που υποδύεται το κορίτσι του Αλέξανδρου Ωνάση, αλλά και ο Κώστας Φαλελάκης που κρατάει το ρόλο του πιο έμπιστου συνεργάτη του Ωνάση.
Τα αφαιρετικά σκηνικά του έργου περιορίζουν την παράσταση, ενώ τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη είναι υπέροχα και η μουσική του Κωστή Μαραβέγια άκρως ταξιδιάρικη.