Κώστας Λειβαδάς: «Οι τηλεπερσόνες επιβάλλονται των... αληθινών αξιών»
O καταξιωμένος συνθέτης και στιχουργός Κώστας Λειβαδάς μίλησε στο «Secret» της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, και στον Γιάννη Ξυνόπουλο με αφορμή την νέα κυκλοφορία του «Όσο δεν είμαστε μαζί»..
Ο Κώστας Λειβαδάς έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο καταξιωμένους και πολυγραφότατους Έλληνες δημιουργούς της νεότερης γενιάς. Μίλησε στον Γιάννη Ξυνόπουλο, στο «Secret» της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφόρησαν το Σάββατο 01/03/2020.
Μεγάλωσε στην Πατησίων των 15 κινηματογράφων, των 30 δισκάδικων και των 20 θεάτρων, που μαζί με το αιώνιο φως των Χανίων και της παλιάς τους πόλης έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του.
Η οικογένειά του, ακροατές διαφορετικών ειδών μουσικής και σπουδαίοι μουσικοί -φίλοι οικογενειακοί- έπαιξαν τον πιο δυνατό ρόλο για να ζητήσει να γραφτεί στο ωδείο από 8 ετών.
Το «σουξέ» του ήρθε το 1997, σε ηλικία 24 χρόνων, με την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα».
Περίμενε τέτοια επιτυχία; «Όχι. Ήμουν πολύ παιδί στ’ αλήθεια και εμπιστευόμουν την τυχαιότητα και το ταξίδι. Δεν είχα τέτοιες σκέψεις. Επιτυχία ήταν ότι βρέθηκα στα Χανιά να ηχογραφώ με πολύ σπουδαίους μουσικούς.
Ο πρώτος μου δίσκος με ακολουθεί, γιατί το τραγούδι "Κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα", όπως και το "Καράβι για τη Φολέγανδρο" αγαπιούνται μέχρι σήμερα. Τις προάλλες, ένα κορίτσι, πλανόδια μουσικός, το έπαιζε με μια κιθάρα μέσα στο κρύο, έξω από ένα εμπορικό κέντρο στη Γλυφάδα, και δεν φαντάζεστε πόσο τρυφερά και ευγνώμων ένιωσα», εξομολογείται.
ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Το ευρύ κοινό ίσως δεν γνωρίζει ότι το «Σαν να μην πέρασε μια μέρα», του Γιώργου Δημητριάδη, είναι δικό του, όπως και το «Για να σε συναντήσω» του Λιδάκη.
Υπάρχουν κι άλλα hits δικά του, που δεν τα ξέραμε; «Το "Σαν να μην πέρασε μια μέρα" το έχουμε γράψει μαζί με τον Γιώργο Δημητριάδη, στον οποίο χρωστάω πολλά για το ξεκίνημά μου, και 21 χρόνια τώρα το ακούμε παντού, όπου κι αν βρεθούμε.
Μας άλλαξε τη ζωή αυτό το τραγούδι, όπως και όλα όσα έκανα με την πιο αδελφική μου φίλη -και απίστευτο άνθρωπο-, την Ελένη Τσαλιγοπούλου. "Πιάσε με", "Παιδιά των δρόμων", "Είναι εντάξει μαζί μου", "Εγώ σ’ αγάπησα", "Εδώ παραμιλητό μου", πολλοί δίσκοι πολλά τραγούδια, πολλές παραστάσεις, τι να πρωτοπώ δεν ξέρω.
«ΔΕΝ ΥΠΟΚΥΠΤΩ»
Για το πώς καταφέρνει να γράφει διαχρονικά τραγούδια, λέει: «Δεν υποκύπτω σε προθεσμίες και διορίες. Το τραγούδι θέλει κρυφτό και φλερτ πολύ διακριτικό, αλλά με μεγάλη επιμονή. Πρέπει να πιάσει το ένα το άλλο στον ύπνο και, βέβαια, να έχεις την ψυχή μόνιμα ανοιχτή».
Σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε πει: «Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη ήρωες χωρίς έργο. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από το ότι όλοι υποδύονται ότι είναι ολοκληρωμένα πρόσωπα πριν να γίνουν και ότι οι τηλεπερσόνες επιβάλλονται των αληθινών αξιών.
Είναι τρομερό και παίζει ρόλο η μεγάλη έλλειψη παιδείας και η πλήρης σύγχυση. Mε δυο γνωστά τραγούδια ή με τρεις δίσκους δημιουργήθηκε μια νέα γενιά. Πολύ περίεργα πράγματα».
Πριν από την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ, κυκλοφόρησε το πρώτο single «Όσο δεν είμαστε μαζί», σε μουσική δική του και στίχους Κώστα Φασουλά.
«Είναι πολύ ιδιαίτερο για μένα και για τη φιλία και τη συνεργασία μου με τον Κώστα, με τον οποίο μας δένουν πολλά. Υπήρξαν πολλοί συνάδελφοι από τον χώρο -θαυμαστές του, πριν κυκλοφορήσει- και αυτό μας έδωσε αγάπη και ενθάρρυνση.
Συνεργαστήκαμε με τους αγαπημένους φίλους από την Κρήτη, τους "Ετερονήμισυ" και το ηχογραφήσαμε. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, με το που το άκουσε, ήθελε πολύ να το πούμε μαζί. Από τις σπάνιες φορές που όλα κουμπώνουν μαγικά».
Δείτε την σελίδα του στο Facebook.com
Μεγάλωσε στην Πατησίων των 15 κινηματογράφων, των 30 δισκάδικων και των 20 θεάτρων, που μαζί με το αιώνιο φως των Χανίων και της παλιάς τους πόλης έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του.
Η οικογένειά του, ακροατές διαφορετικών ειδών μουσικής και σπουδαίοι μουσικοί -φίλοι οικογενειακοί- έπαιξαν τον πιο δυνατό ρόλο για να ζητήσει να γραφτεί στο ωδείο από 8 ετών.
Το «σουξέ» του ήρθε το 1997, σε ηλικία 24 χρόνων, με την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα».
Περίμενε τέτοια επιτυχία; «Όχι. Ήμουν πολύ παιδί στ’ αλήθεια και εμπιστευόμουν την τυχαιότητα και το ταξίδι. Δεν είχα τέτοιες σκέψεις. Επιτυχία ήταν ότι βρέθηκα στα Χανιά να ηχογραφώ με πολύ σπουδαίους μουσικούς.
Ο πρώτος μου δίσκος με ακολουθεί, γιατί το τραγούδι "Κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα", όπως και το "Καράβι για τη Φολέγανδρο" αγαπιούνται μέχρι σήμερα. Τις προάλλες, ένα κορίτσι, πλανόδια μουσικός, το έπαιζε με μια κιθάρα μέσα στο κρύο, έξω από ένα εμπορικό κέντρο στη Γλυφάδα, και δεν φαντάζεστε πόσο τρυφερά και ευγνώμων ένιωσα», εξομολογείται.
ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Το ευρύ κοινό ίσως δεν γνωρίζει ότι το «Σαν να μην πέρασε μια μέρα», του Γιώργου Δημητριάδη, είναι δικό του, όπως και το «Για να σε συναντήσω» του Λιδάκη.
Υπάρχουν κι άλλα hits δικά του, που δεν τα ξέραμε; «Το "Σαν να μην πέρασε μια μέρα" το έχουμε γράψει μαζί με τον Γιώργο Δημητριάδη, στον οποίο χρωστάω πολλά για το ξεκίνημά μου, και 21 χρόνια τώρα το ακούμε παντού, όπου κι αν βρεθούμε.
Μας άλλαξε τη ζωή αυτό το τραγούδι, όπως και όλα όσα έκανα με την πιο αδελφική μου φίλη -και απίστευτο άνθρωπο-, την Ελένη Τσαλιγοπούλου. "Πιάσε με", "Παιδιά των δρόμων", "Είναι εντάξει μαζί μου", "Εγώ σ’ αγάπησα", "Εδώ παραμιλητό μου", πολλοί δίσκοι πολλά τραγούδια, πολλές παραστάσεις, τι να πρωτοπώ δεν ξέρω.
«ΔΕΝ ΥΠΟΚΥΠΤΩ»
Για το πώς καταφέρνει να γράφει διαχρονικά τραγούδια, λέει: «Δεν υποκύπτω σε προθεσμίες και διορίες. Το τραγούδι θέλει κρυφτό και φλερτ πολύ διακριτικό, αλλά με μεγάλη επιμονή. Πρέπει να πιάσει το ένα το άλλο στον ύπνο και, βέβαια, να έχεις την ψυχή μόνιμα ανοιχτή».
Σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε πει: «Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη ήρωες χωρίς έργο. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από το ότι όλοι υποδύονται ότι είναι ολοκληρωμένα πρόσωπα πριν να γίνουν και ότι οι τηλεπερσόνες επιβάλλονται των αληθινών αξιών.
Είναι τρομερό και παίζει ρόλο η μεγάλη έλλειψη παιδείας και η πλήρης σύγχυση. Mε δυο γνωστά τραγούδια ή με τρεις δίσκους δημιουργήθηκε μια νέα γενιά. Πολύ περίεργα πράγματα».
Πριν από την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ, κυκλοφόρησε το πρώτο single «Όσο δεν είμαστε μαζί», σε μουσική δική του και στίχους Κώστα Φασουλά.
«Είναι πολύ ιδιαίτερο για μένα και για τη φιλία και τη συνεργασία μου με τον Κώστα, με τον οποίο μας δένουν πολλά. Υπήρξαν πολλοί συνάδελφοι από τον χώρο -θαυμαστές του, πριν κυκλοφορήσει- και αυτό μας έδωσε αγάπη και ενθάρρυνση.
Συνεργαστήκαμε με τους αγαπημένους φίλους από την Κρήτη, τους "Ετερονήμισυ" και το ηχογραφήσαμε. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, με το που το άκουσε, ήθελε πολύ να το πούμε μαζί. Από τις σπάνιες φορές που όλα κουμπώνουν μαγικά».
Δείτε την σελίδα του στο Facebook.com