Η γοητευτική ηθοποιός, που πρωταγωνιστεί στην καθημερινή τηλεοπτική σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», υποδυόμενη την Καίτη Κίτσου, δεν μιλάει συχνά στα ΜΜΕ, ενώ στις ελάχιστες πρόσφατες συνεντεύξεις της έχει κυρίως κληθεί να μιλήσει για το δημοφιλές σίριαλ.

Ωστόσο, η Κλέλια Ρένεση έχει και ένα άλλο πρόσωπο, για τους περισσότερους άγνωστο, αυτό της μουσικού και στιχουργού.

«Δεν ήταν αυτοσκοπός. Κυλάνε τα πράγματα και έρχονται από μόνα τους. Έγραφα στίχους από πάρα πολύ μικρή. Έχω ατελείωτα τετράδια με στίχους από 17 χρόνων. Τότε, το 1990, η γενιά μου είχε επηρεαστεί έντονα από το hip-hop. Φλέρταρα με τους στίχους, παρότι ήμουν μουσικός.


Είχα σπουδάσει πιάνο, χωρίς να ολοκληρώσω ποτέ τις σπουδές - δεν με είχε κερδίσει αυτό το κομμάτι. Μου άρεσε πάντα η μουσική, αλλά πάντα ως ακροατή, όχι ως δημιουργό», αποκαλύπτει στη στήλη.

Έφτασε κάποτε να έχει τη δυνατότητα να βγάλει αυτή την αγάπη προς τα έξω. «Με τον στίχο ασχολιόμουν περισσότερο. Είχα δώσει και σε δύο - τρεις ανθρώπους στίχους μου παλαιότερα, αλλά χωρίς να έχουν επισημανθεί κάπως.



Ο Manu Chao ήταν αυτός που με παρότρυνε να ασχοληθώ λίγο πιο σοβαρά. Όταν γνωριστήκαμε, εκείνος αναζητούσε στίχους και του είπα ότι έχω γράψει κάποιους». Πώς λες σε κάποιον άνθρωπο, που έχει όλο τον κόσμο στο πιάτο του, ότι «έχω ένα καφενείο στου Ψυρρή»;

«Του είπα (γελάει) ότι έχω κάποιους ελληνικούς στίχους και τους μετέφρασα για να τους καταλάβει. Τους είδαμε, του άρεσαν και μου είπε ότι “θα χαρώ να κάνουμε ένα πρότζεκτ μαζί” με ελληνικό στίχο και ξένο.



Γιατί έγραφα και αγγλικά. Λέω “εντάξει, μου κάνεις πλάκα”... Μετά λέω “ΟΚ, γιατί όχι;”. Κοίτα να δεις πλάκα, που τόσα χρόνια έχω στείλει στίχους μου σε διάφορους τραγουδιστές και δεν είχε ασχοληθεί ποτέ κανείς και ο Manu είπε με τη μία το “ναι”», διηγείται.

«Μετά τη συνεργασία μου με τον Manu, άρχισα να γράφω από το τίποτα μουσική, γιατί με παρότρυνε, οπότε άρχισα κι εγώ να πειραματίζομαι.



Έτσι όπως το κάναμε, αθώα και απλά μες στο σπίτι, το έκανα κι εγώ από μόνη μου κι έτσι συνεχίζω. Αλλά να σας το ξαναπώ, δεν αποσκοπώ σε κάτι, δεν βγάζω δίσκους, δεν κάνω συναυλίες. Είναι κάτι που το κάνω όπως φτιάχνει κάποιος ένα κέικ στο σπίτι του και το μοιράζει στον κόσμο...». Αυτή ήταν η αρχή του Ti.Po.Ta;

«Ναι, με πέντε τραγούδια που βγάλαμε με τον Manu και έχουμε κι άλλα πολλά στο συρτάρι για να βγουν».



Πρόσφατα κυκλοφόρησε ακόμα ένα τραγούδι της για τη Γαύδο. «Εχω κυκλοφορήσει και παλαιότερα με τον Σωκράτη Μάλαμα το “Eγια-Eγια”, που είναι δικά μου στίχοι-μουσική (τη μουσική τη δουλέψαμε με τον Σωκράτη), και τώρα η “Γαύδος”, που είναι σε δικούς μου στίχους-μουσική.



Tο τραγούδι γεννήθηκε στο νησί πριν από τρία καλοκαίρια - είχα πάει για μία εβδομάδα κι έμεινα ενάμιση μήνα.



Έκατσα μέχρι να με πάρουν σηκωτή για τα γυρίσματα της “Μουρμούρας”. Έφτασα Αθήνα μία ημέρα πριν αρχίσουμε τα γυρίσματα της σειράς».

Στη «Μουρμούρα» έχει δώσει άλλον αέρα. Την ξεχωρίζεις εύκολα από τους υπόλοιπους χαρακτήρες. «Σίγουρα ανανεώθηκε το ζευγάρι με τον Βλαδίμηρο», λέει κι εξηγεί πως η σειρά είναι ένα μωσαϊκό από τέσσερα ζευγάρια από διαφορετικές γενιές.

«Όταν έφυγε η Δάφνη Λαμπρόγιαννη και χρειάστηκε να πάρουν άλλη γυναίκα, έπρεπε λίγο να το δουν αλλιώς και να το πάνε από την άλλη άκρη.


Έτσι, πήραν ένα ακραίο πρόσωπο, όπως είναι αυτό που εκπροσωπώ εγώ, και αυτό λειτούργησε πάραπολύ καλά.

Ο Βλαδίμηρος -ως εφοριακός είναι πολύ συντηρητικός, αυτή ήταν το τελείως αντίθετο και ο κόσμος γελάει πολύ με αυτό το πάντρεμα».

Είναι η γυναίκα της επαρχίας, που θέλει να ελέγχει τα πάντα. Υπάρχουν αυτοί οι χαρακτήρες; «Αλίμονο, αν δεν υπήρχαν και αυτοί οι χαρακτήρες, καήκαμε».