Θοδωρής Ρωμανίδης: Δεν είχα πρόβλημα με τον Πέτρο Φιλιππίδη
O ηθοποιός Θοδωρής Ρωμανίδης, που συνεργάστηκε με πρόσωπα που κατηγορούνται, μίλησε στο ένθετο «Secret» της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και τον Γιάννη Ξυνόπουλο, για όλα όσα εκτυλίσσονται.
Έπειτα από τις καταιγιστικές διαστάσεις που πήραν οι υποθέσεις καταγγελιών πολλών ηθοποιών για σεξουαλική παρενόχληση και βία από τον δημοφιλή ηθοποιό Πέτρο Φιλιππίδη, ψάξαμε και βρήκαμε έναν ηθοποιό που συνεργάστηκε αρκετά πρόσφατα μαζί του στο θέατρο, όπου μίλησε στον Γιάννη Ξυνόπουλο.
Μια πρώτη απορία ήταν αν, με το που βγήκαν στο φως της δημοσιότητας οι καταγγελίες, ήρθε σε επικοινωνία με τον πρώην συνεργάτη του: «Διάβασα ότι μπήκε στο νοσοκομείο, αλλά ο Πέτρος είχε ένα θέμα με την υγεία του.
Σίγουρα όλο αυτό το στρες από τα τελευταία γεγονότα που αποκαλύπτονται τον επιβάρυνε. Αν μπεις στο προφίλ του και διαβάσεις το τι του γράφουν...
Έχω πάθει σοκ με αυτά που του γράφουν. Βλέπεις πόσο ο κόσμος είναι έτοιμος να κατασπαράξει τον άλλον. Άκουσα κάποιον συνάδελφο που είπε ότι ζούμε μέρες
Κολοσσαίου, όταν όλοι έδειχναν με το δάχτυλο κάτω, για να σκοτώσει ο μονομάχος το ανήμπορο θύμα.
Ζούμε τέτοιες καταστάσεις αυτήν τη στιγμή».
Ο Θοδωρής Ρωμανίδης συναντήθηκε με τον Π. Φιλιππίδη στο σανίδι για τις ανάγκες της παράστασης «Ψύλλοι στ’ αυτιά» του μετρ της φάρσας Ζορζ Φεντό. Το έργο ανέβηκε στο Θέατρο Μουσούρη το 2019.
«Έχω άποψη για όλα αυτά που συμβαίνουν και συμπονώ όλους αυτούς που βγαίνουν και τα καταγγέλλουν. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιος ξυπνάει ένα πρωί και λέει “θέλω να καταστρέψω τον τάδε”», δηλώνει στη στήλη, τονίζοντας πως πρέπει να δοθεί ο λόγος και σε εκείνους που καταγγέλλονται.
«Τα τηλεδικαστήρια είναι ό,τι χειρότερο. Ούτε συμφωνώ με όσα γράφονται στα προφίλ των ανθρώπων που κατηγορούνται στα social media, διότι, όπως ξέρουμε, υπάρχει και το τεκμήριο της αθωότητας».
Τη χρονιά που ο ίδιος συνεργαζόταν με τον Φιλιππίδη «δεν άνοιξε ρουθούνι», όπως λέει. Οι πρόβες κυλούσαν άριστα, σε υπέροχο κλίμα, και οι παραστάσεις ήταν η μία καλύτερη από την άλλη. «Υπήρξαν δυο-τρεις εντάσεις, αλλά σε πέντε λεπτά ηρεμούσαμε.
Δεν είχε γίνει το παραμικρό. Τώρα, από αυτά που διαβάζω, επειδή όλα συνέβαιναν πίσω από κλειστές πόρτες, δυστυχώς μένεις μόνο στη μαρτυρία του θύματος. Δεν μπορείς να ξέρεις από κει και μετά τι γίνεται».
Υπήρχαν, ωστόσο, πράγματα που ακούγονταν και έφταναν σε εκείνον ως πληροφορίες; «Για βιασμούς ή προσπάθεια βιασμού εγώ δεν είχα ακούσει ποτέ. Ότι στο θέατρο συνάπτονται σχέσεις αυτό είναι γνωστό, αλλά για σεξουαλική βία δεν είχα ακούσει, δηλαδή για επιβολή συνεύρεσης.
Για κακούς τρόπους, ναι, έχω ακούσει και έχω υπάρξει, ας το πούμε, θύμα κακής συμπεριφοράς. Αν και ανήκω σε εκείνους που πιστεύουν ότι στο θέατρο δεν χωράει δημοκρατία, δυστυχώς, γιατί, αν αρχίσουμε να μιλάμε όλοι, θα σταματήσει η πρόβα. Πιστεύω ότι πρέπει να μιλάει ο ένας. Οχι βρίζοντας ή πετώντας τασάκια και καρέκλες, όπως έχω διαβάσει. Αλλά το ότι υπάρχουν νεύρα και εντάσεις για μένα είναι εκ των ων ουκ άνευ αυτό το πράγμα».
Είναι αισιόδοξος για την επόμενη ημέρα στον χώρο του θεάτρου;
«Όταν θα ανοίξουν τα θέατρα -όταν λέω- δεν ξέρω πώς ο ένας θα μπορεί να αντικρίσει τον άλλον στα μάτια. Όταν ακούς ότι όλοι ξέραμε, μα δεν μιλάγαμε... Ο άλλος βγήκε και είπε ότι ήταν πολύ κοντά στο περιστατικό... Ε, άμα ήσουν κοντά στο περιστατικό, γιατί δεν τον έσπαγες στο ξύλο; Τι σε εμπόδιζε; Δεν ξέρω τι γίνεται, ειλικρινά. Χαίρομαι -ειρωνικά το λέω- που αποφάσισαν οι δημοσιογράφοι να ασχοληθούν με τους ηθοποιούς, γιατί έναν χρόνο τώρα, που δεν είδαμε ούτε ένα φράγκο, επιτέλους ασχολούνται με εμάς».
Ο κ. Ρωμανίδης αναφέρθηκε και στον ρόλο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. «Ευτυχώς που όλα αυτά γίνονται με την προεδρία του Σπύρου Μπιμπίλα. Είναι πανάξιος».
Τον ρωτήσαμε και για την υπουργό Πολιτισμού και τη στάση της αναφορικά με την υπόθεση Λιγνάδη:
«Χαίρομαι που βγήκε η Ακρίτα και μίλησε για τον Λιγνάδη και τη Μενδώνη, που επιτέλους αναγκάστηκε να εμφανιστεί. Υπογράφει για το Τατόι, για τη Γλυφάδα, όμως υπάρχουν κι άλλα πράγματα να ασχοληθεί.
Δηλαδή με τους ανθρώπους. Αυτό που είπε η κ. Μενδώνη ήταν σαν προσκλητήριο: “Ελάτε να κάνετε καταγγελίες”. Δεν θεωρώ ότι και η Έλενα Ακρίτα βγήκε έτσι να το πει, γιατί είναι πανέξυπνη γυναίκα, τη γνωρίζω προσωπικά, και αυτό που λέει το αποδεικνύει κιόλας.
Κάτι είχε γίνει, κάτι έμαθε και τώρα κοιτάζουν να δουν τι θα γίνει. Γιατί, ΟΚ για όλους τους άλλους που ακούστηκαν, αλλά εδώ μιλάμε για έναν άνθρωπο σε θεσμική θέση, που είναι επιλογή της κυβέρνησης. Εδώ είναι και πολιτικό το θέμα», μας είπε, επαναλαμβάνοντας για όλα όσα έχουν γίνει: «Αν τελικά αποδειχθούν».
Ο ίδιος έχει συνεργαστεί και με τον Δημήτρη Λιγνάδη. «Δεν είχα δει κάτι ύποπτο. Θα μου πεις: “Τελικά είσαι ηλίθιος; Όπου εργάζεσαι δεν βλέπεις τίποτα;”. Δυστυχώς, είμαι ένας άνθρωπος που κάθομαι στο καμαρίνι μου και διαβάζω, βγαίνω στη σκηνή και ξαναμπαίνω στο καμαρίνι μου».
Μια πρώτη απορία ήταν αν, με το που βγήκαν στο φως της δημοσιότητας οι καταγγελίες, ήρθε σε επικοινωνία με τον πρώην συνεργάτη του: «Διάβασα ότι μπήκε στο νοσοκομείο, αλλά ο Πέτρος είχε ένα θέμα με την υγεία του.
Σίγουρα όλο αυτό το στρες από τα τελευταία γεγονότα που αποκαλύπτονται τον επιβάρυνε. Αν μπεις στο προφίλ του και διαβάσεις το τι του γράφουν...
Έχω πάθει σοκ με αυτά που του γράφουν. Βλέπεις πόσο ο κόσμος είναι έτοιμος να κατασπαράξει τον άλλον. Άκουσα κάποιον συνάδελφο που είπε ότι ζούμε μέρες
Κολοσσαίου, όταν όλοι έδειχναν με το δάχτυλο κάτω, για να σκοτώσει ο μονομάχος το ανήμπορο θύμα.
Ζούμε τέτοιες καταστάσεις αυτήν τη στιγμή».
Ο Θοδωρής Ρωμανίδης συναντήθηκε με τον Π. Φιλιππίδη στο σανίδι για τις ανάγκες της παράστασης «Ψύλλοι στ’ αυτιά» του μετρ της φάρσας Ζορζ Φεντό. Το έργο ανέβηκε στο Θέατρο Μουσούρη το 2019.
«Έχω άποψη για όλα αυτά που συμβαίνουν και συμπονώ όλους αυτούς που βγαίνουν και τα καταγγέλλουν. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιος ξυπνάει ένα πρωί και λέει “θέλω να καταστρέψω τον τάδε”», δηλώνει στη στήλη, τονίζοντας πως πρέπει να δοθεί ο λόγος και σε εκείνους που καταγγέλλονται.
«Τα τηλεδικαστήρια είναι ό,τι χειρότερο. Ούτε συμφωνώ με όσα γράφονται στα προφίλ των ανθρώπων που κατηγορούνται στα social media, διότι, όπως ξέρουμε, υπάρχει και το τεκμήριο της αθωότητας».
Τη χρονιά που ο ίδιος συνεργαζόταν με τον Φιλιππίδη «δεν άνοιξε ρουθούνι», όπως λέει. Οι πρόβες κυλούσαν άριστα, σε υπέροχο κλίμα, και οι παραστάσεις ήταν η μία καλύτερη από την άλλη. «Υπήρξαν δυο-τρεις εντάσεις, αλλά σε πέντε λεπτά ηρεμούσαμε.
Δεν είχε γίνει το παραμικρό. Τώρα, από αυτά που διαβάζω, επειδή όλα συνέβαιναν πίσω από κλειστές πόρτες, δυστυχώς μένεις μόνο στη μαρτυρία του θύματος. Δεν μπορείς να ξέρεις από κει και μετά τι γίνεται».
Υπήρχαν, ωστόσο, πράγματα που ακούγονταν και έφταναν σε εκείνον ως πληροφορίες; «Για βιασμούς ή προσπάθεια βιασμού εγώ δεν είχα ακούσει ποτέ. Ότι στο θέατρο συνάπτονται σχέσεις αυτό είναι γνωστό, αλλά για σεξουαλική βία δεν είχα ακούσει, δηλαδή για επιβολή συνεύρεσης.
Για κακούς τρόπους, ναι, έχω ακούσει και έχω υπάρξει, ας το πούμε, θύμα κακής συμπεριφοράς. Αν και ανήκω σε εκείνους που πιστεύουν ότι στο θέατρο δεν χωράει δημοκρατία, δυστυχώς, γιατί, αν αρχίσουμε να μιλάμε όλοι, θα σταματήσει η πρόβα. Πιστεύω ότι πρέπει να μιλάει ο ένας. Οχι βρίζοντας ή πετώντας τασάκια και καρέκλες, όπως έχω διαβάσει. Αλλά το ότι υπάρχουν νεύρα και εντάσεις για μένα είναι εκ των ων ουκ άνευ αυτό το πράγμα».
Είναι αισιόδοξος για την επόμενη ημέρα στον χώρο του θεάτρου;
«Όταν θα ανοίξουν τα θέατρα -όταν λέω- δεν ξέρω πώς ο ένας θα μπορεί να αντικρίσει τον άλλον στα μάτια. Όταν ακούς ότι όλοι ξέραμε, μα δεν μιλάγαμε... Ο άλλος βγήκε και είπε ότι ήταν πολύ κοντά στο περιστατικό... Ε, άμα ήσουν κοντά στο περιστατικό, γιατί δεν τον έσπαγες στο ξύλο; Τι σε εμπόδιζε; Δεν ξέρω τι γίνεται, ειλικρινά. Χαίρομαι -ειρωνικά το λέω- που αποφάσισαν οι δημοσιογράφοι να ασχοληθούν με τους ηθοποιούς, γιατί έναν χρόνο τώρα, που δεν είδαμε ούτε ένα φράγκο, επιτέλους ασχολούνται με εμάς».
Ο κ. Ρωμανίδης αναφέρθηκε και στον ρόλο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. «Ευτυχώς που όλα αυτά γίνονται με την προεδρία του Σπύρου Μπιμπίλα. Είναι πανάξιος».
Τον ρωτήσαμε και για την υπουργό Πολιτισμού και τη στάση της αναφορικά με την υπόθεση Λιγνάδη:
«Χαίρομαι που βγήκε η Ακρίτα και μίλησε για τον Λιγνάδη και τη Μενδώνη, που επιτέλους αναγκάστηκε να εμφανιστεί. Υπογράφει για το Τατόι, για τη Γλυφάδα, όμως υπάρχουν κι άλλα πράγματα να ασχοληθεί.
Δηλαδή με τους ανθρώπους. Αυτό που είπε η κ. Μενδώνη ήταν σαν προσκλητήριο: “Ελάτε να κάνετε καταγγελίες”. Δεν θεωρώ ότι και η Έλενα Ακρίτα βγήκε έτσι να το πει, γιατί είναι πανέξυπνη γυναίκα, τη γνωρίζω προσωπικά, και αυτό που λέει το αποδεικνύει κιόλας.
Κάτι είχε γίνει, κάτι έμαθε και τώρα κοιτάζουν να δουν τι θα γίνει. Γιατί, ΟΚ για όλους τους άλλους που ακούστηκαν, αλλά εδώ μιλάμε για έναν άνθρωπο σε θεσμική θέση, που είναι επιλογή της κυβέρνησης. Εδώ είναι και πολιτικό το θέμα», μας είπε, επαναλαμβάνοντας για όλα όσα έχουν γίνει: «Αν τελικά αποδειχθούν».
Ο ίδιος έχει συνεργαστεί και με τον Δημήτρη Λιγνάδη. «Δεν είχα δει κάτι ύποπτο. Θα μου πεις: “Τελικά είσαι ηλίθιος; Όπου εργάζεσαι δεν βλέπεις τίποτα;”. Δυστυχώς, είμαι ένας άνθρωπος που κάθομαι στο καμαρίνι μου και διαβάζω, βγαίνω στη σκηνή και ξαναμπαίνω στο καμαρίνι μου».