Εξώδικο στον Χαρδαλιά για τη μουσική από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος
Τι ζητούν οι καλλιτέχνες από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη
Εξώδικο στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά απέστειλε εχτές, Τρίτη 1 Ιουνίου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ) για τις δηλώσεις του υφυπουργού σχετικά με την μουσική στην εστίαση.
Σημειώνεται πως την Παρασκευή 28 Μαΐου ο Νίκος Χαρδαλιάς απάντησε σε έντονο ύφος όταν δέχτηκε ερώτηση για το «αντάρτικο» με την μουσική στην εστίαση.
Η τοποθέτηση του Νίκου Χαρδαλιά: «Η μουσική δεν κολλάει. Προφανώς και δεν κολλάει. Η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του ιού και αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως. Μουσική σημαίνει ότι όταν υπάρχει, είμαι αναγκασμένος αν τραγουδήσω, θα έχω μεγαλύτερα σταγονίδια και να επηρεάσω και τους διπλανούς μου. Αν δεν ακούω καλά, να φωνάζω δυνατότερα άρα να εκφέρω περισσότερα σταγονίδια. Η μουσική είναι συνυφασμένη με το χορό. Χορός σημαίνει μη τήρηση αποστάσεων. Η μουσική είναι συνδυασμένη με το αλκοόλ. Το αλκοόλ προκαλεί κάποιες καταστάσεις που είναι πολύ χαλαρές σε σχέση με την τήρηση των μέτρων. Αυτή η λογική του παραλόγου πρέπει να σταματήσει» υποστήριξε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη.
Το κείμενο της εξώδικης διαμαρτυρίας: Δεν είναι η πρώτη φορά που ως υφυπουργός ενοχοποιείτε τη μουσική για την μετάδοση του ιού. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αν και οι χώροι πολιτισμού λειτουργούσαν με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητα που έφτανε στο, απαγορευτικό για κάθε παραγωγή, 30%, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι όπως οι μεταφορές, λειτουργούσαν με πληρότητα 85% ή ακόμα και 100%, ανακοινώσατε την αναστολή όλων των εκδηλώσεων άνω των 100 ατόμων, ανεξάρτητα από την χωρητικότητα των θεάτρων. Η εξαγγελία σας αυτή δεν αποτυπώθηκε σε Υπουργική Απόφαση, αλλά προκάλεσε ένα ντόμινο ακυρώσεων των πολιτιστικών εκδηλώσεων, που άφησαν χωρίς αποζημίωση και στοιχειώδεις πόρους διαβίωσης χιλιάδες συναδέλφους μας.
Στα τέλη Οκτωβρίου πάλι στοχοποιήθηκε ο Πολιτισμός, αφού ήταν ο μόνος κλάδος που έκλεισε καθολικά, δύο εβδομάδες πριν το γενικό λοκντάουν, παρά το ότι κατά την θερινή λειτουργία δεν υπήρξαν στοιχεία για μετάδοση του ιού στις ανοιχτές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Αντίθετα, μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό έδειξαν ότι με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν ευθύνονται για υπερμετάδοση του ιού. Σας παραπέμπουμε στην έρευνα που διενεργήθηκε από εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και από το νοσοκομείο Germans Trias i Pujol, αφού σε ροκ συναυλία στη Βαρκελώνη στις 27 Μαρτίου, σε ένα κοινό 5.000 ατόμων βρέθηκαν μόνο έξι κρούσματα εκ των οποίων τα τέσσερα δεν συνδέονται ευθέως με την συναυλία.
Είναι φανερό ότι η οριζόντια απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, ανεξάρτητα από προϋποθέσεις, δηλαδή αν είναι ζωντανή ή ηχογραφημένη, από τα ντεσιμπέλ στα οποία εκπέμπεται, σύμφωνα με τη σχετική άδεια κάθε καταστήματος, προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά στον κλάδο μας, αφού στερεί θέσεις εργασίας και πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα από καλλιτέχνες που συχνά δεν έχουν άλλο έσοδο. Ταυτόχρονα αυξάνει την δυσπιστία του κοινού ως προς την μουσική, στοχοποιώντας τη, έστω και έμμεσα, ως υπεύθυνη για υπερμετάδοση του ιού.
ΓIA TOYΣ ΛOΓOYΣ AYTOYΣ και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και ειδικότερα επειδή αρνούμαστε όλους τους ισχυρισμούς σας ΖΗΤΟΥΜΕ να μας χορηγήσετε άμεσα, εντός τριών [3] ημερών από τη λήψη της παρούσας, όλες τις μελέτες στις οποίες αναφέρεστε, οι οποίες να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας ότι η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση. Ακόμη, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην δημιουργείτε αναστάτωση και δυσπιστία στον πολύπαθο κλάδο μας, με αναπόδεικτες, επιπόλαιες και αστήρικτες δηλώσεις.
Για την κυβέρνηση μπορεί να είναι άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, αλλά για μας είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας, η κοινωνική συνεισφορά μας, η δημιουργικότητά μας, οι ζωές μας. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και από τη ζημιά που μας προκαλείτε και για την ηθική βλάβη των μελών μας.
Σημειώνεται πως την Παρασκευή 28 Μαΐου ο Νίκος Χαρδαλιάς απάντησε σε έντονο ύφος όταν δέχτηκε ερώτηση για το «αντάρτικο» με την μουσική στην εστίαση.
Η τοποθέτηση του Νίκου Χαρδαλιά: «Η μουσική δεν κολλάει. Προφανώς και δεν κολλάει. Η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του ιού και αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως. Μουσική σημαίνει ότι όταν υπάρχει, είμαι αναγκασμένος αν τραγουδήσω, θα έχω μεγαλύτερα σταγονίδια και να επηρεάσω και τους διπλανούς μου. Αν δεν ακούω καλά, να φωνάζω δυνατότερα άρα να εκφέρω περισσότερα σταγονίδια. Η μουσική είναι συνυφασμένη με το χορό. Χορός σημαίνει μη τήρηση αποστάσεων. Η μουσική είναι συνδυασμένη με το αλκοόλ. Το αλκοόλ προκαλεί κάποιες καταστάσεις που είναι πολύ χαλαρές σε σχέση με την τήρηση των μέτρων. Αυτή η λογική του παραλόγου πρέπει να σταματήσει» υποστήριξε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη.
Το κείμενο της εξώδικης διαμαρτυρίας: Δεν είναι η πρώτη φορά που ως υφυπουργός ενοχοποιείτε τη μουσική για την μετάδοση του ιού. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αν και οι χώροι πολιτισμού λειτουργούσαν με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητα που έφτανε στο, απαγορευτικό για κάθε παραγωγή, 30%, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι όπως οι μεταφορές, λειτουργούσαν με πληρότητα 85% ή ακόμα και 100%, ανακοινώσατε την αναστολή όλων των εκδηλώσεων άνω των 100 ατόμων, ανεξάρτητα από την χωρητικότητα των θεάτρων. Η εξαγγελία σας αυτή δεν αποτυπώθηκε σε Υπουργική Απόφαση, αλλά προκάλεσε ένα ντόμινο ακυρώσεων των πολιτιστικών εκδηλώσεων, που άφησαν χωρίς αποζημίωση και στοιχειώδεις πόρους διαβίωσης χιλιάδες συναδέλφους μας.
Στα τέλη Οκτωβρίου πάλι στοχοποιήθηκε ο Πολιτισμός, αφού ήταν ο μόνος κλάδος που έκλεισε καθολικά, δύο εβδομάδες πριν το γενικό λοκντάουν, παρά το ότι κατά την θερινή λειτουργία δεν υπήρξαν στοιχεία για μετάδοση του ιού στις ανοιχτές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Αντίθετα, μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό έδειξαν ότι με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν ευθύνονται για υπερμετάδοση του ιού. Σας παραπέμπουμε στην έρευνα που διενεργήθηκε από εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και από το νοσοκομείο Germans Trias i Pujol, αφού σε ροκ συναυλία στη Βαρκελώνη στις 27 Μαρτίου, σε ένα κοινό 5.000 ατόμων βρέθηκαν μόνο έξι κρούσματα εκ των οποίων τα τέσσερα δεν συνδέονται ευθέως με την συναυλία.
Είναι φανερό ότι η οριζόντια απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, ανεξάρτητα από προϋποθέσεις, δηλαδή αν είναι ζωντανή ή ηχογραφημένη, από τα ντεσιμπέλ στα οποία εκπέμπεται, σύμφωνα με τη σχετική άδεια κάθε καταστήματος, προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά στον κλάδο μας, αφού στερεί θέσεις εργασίας και πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα από καλλιτέχνες που συχνά δεν έχουν άλλο έσοδο. Ταυτόχρονα αυξάνει την δυσπιστία του κοινού ως προς την μουσική, στοχοποιώντας τη, έστω και έμμεσα, ως υπεύθυνη για υπερμετάδοση του ιού.
ΓIA TOYΣ ΛOΓOYΣ AYTOYΣ και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και ειδικότερα επειδή αρνούμαστε όλους τους ισχυρισμούς σας ΖΗΤΟΥΜΕ να μας χορηγήσετε άμεσα, εντός τριών [3] ημερών από τη λήψη της παρούσας, όλες τις μελέτες στις οποίες αναφέρεστε, οι οποίες να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας ότι η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση. Ακόμη, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην δημιουργείτε αναστάτωση και δυσπιστία στον πολύπαθο κλάδο μας, με αναπόδεικτες, επιπόλαιες και αστήρικτες δηλώσεις.
Για την κυβέρνηση μπορεί να είναι άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, αλλά για μας είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας, η κοινωνική συνεισφορά μας, η δημιουργικότητά μας, οι ζωές μας. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και από τη ζημιά που μας προκαλείτε και για την ηθική βλάβη των μελών μας.