Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Εστιάζω στην ψυχολογία πίσω από το έγκλημα
Αλιάγας και Τσόκλη παρουσιάζουν διαδικτυακά την Τρίτη το νέο αστυνομικό «Μυθιστόρημα με κλειδί» του Χρήστου Μαρκογιαννάκη
Δυναµική επιστροφή κάνει ο επιτυχηµένος και βραβευµένος (Γαλλικό Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας, Prix de L’ Academie du Var κ.ά.) συγγραφέας Χρήστος Μαρκογιαννάκης, µε το νέο του δηµιούργηµα «Μυθιστόρηµα µε κλειδί».
Το βιβλίο, που αναµένεται να αποτελέσει κορυφαία πρόταση για τους φανατικούς του είδους, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας, ενώ η παρουσίασή του θα γίνει διαδικτυακά την Τρίτη 8 Ιουνίου µέσω του Public µε έναν ιδιαίτερο συνδυασµό παρουσιαστών: τον δηµοφιλή παρουσιαστή, δηµοσιογράφο και ταλαντούχο φωτογράφο Νίκο Αλιάγα και τη γνωστή εξερευνήτρια Μάγια Τσόκλη. Πρόκειται για το 5ο συγγραφικό έργο του Χρ. Μαρκογιαννάκη, µε την ιστορία να εκτυλίσσεται στη Νήσο, ένα ειδυλλιακό ψαρονήσι. Ο γνωστός από τα προηγούµενα µυθιστορήµατά του αστυνόµος ανθρωποκτονιών Χριστόφορος Μάρκου φτάνει στη Νήσο για να ξεκουραστεί, αλλά οι διακοπές του θα ταραχθούν όταν το πτώµα της Λούσι Ντέιβις, µιας νεαρής Αγγλίδας δηµοσιογράφου, θα ανακαλυφθεί σε µια αποθήκη. Εκεί είναι που ξεκινά ο λαβύρινθος του Whodunnit, µιας ολοένα και πιο περιζήτητης κατηγορίας στην αστυνοµική λογοτεχνία. «Η κατηγορία αυτή ανήκει στο κοινωνικό αστυνοµικό µυθιστόρηµα. Στην ουσία είναι ένα συνεχές αίνιγµα, που κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον του αναγνώστη», εξηγεί σε επικοινωνία του µε την εφηµερίδα ο κ. Μαρκογιαννάκης, πληροφορώντας ότι είναι µια τάση τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γαλλία, όπου ζει τα τελευταία δέκα χρόνια.
«Το νησί είναι αποκλεισµένο από τον αέρα, οπότε κανείς δεν µπορεί να φτάσει, ούτε όµως και να αναχωρήσει. Έτσι, η Νήσος γίνεται το κλειστό δωµάτιο του Whodunnit. Σιγά-σιγά φτάνουµε σε ένα σηµείο όπου ο αναγνώστης ίσως και να έχει περισσότερα στοιχεία από ό,τι ο αστυνόµος. Ο στόχος µου είναι να του δίνω όλα τα στοιχεία, αλλά µε τέτοιον τρόπο που, όταν θα αποκαλυφθεί η πηγή του εγκλήµατος, ο αναγνώστης να πει “Μα, πώς δεν το κατάλαβα;”», λέει, παροµοιάζοντας αυτή την έκπληξη, παρά το συνεχόµενο στροβίλισµα του µυαλού, µε το «Κλεµµένο γράµµα» του Εντγκαρ Αλαν Πόε. Ο Χρ. Μαρκογιαννάκης έχει καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον των κατά παράδοση αυστηρών Γάλλων αναγνωστών και ανθρώπων των γραµµάτων έχοντας λάβει πολυάριθµές κριτικές στα γαλλικά ΜΜΕ. Είναι µέλος της Crime Writers’ Association, ενώ έχει σπουδάσει Εγκληµατολογία και Νοµική, έχοντας ασκήσει και το επάγγελµα του δικηγόρου. Εύλογα, αναρωτιέται κάποιος αν έχει αντλήσει από τα δύο αυτά πεδία κάποια στοιχεία στις ιστορίες του. Οµως, όπως λέει, τα µυθιστορήµατά του είναι 100% µυθοπλασία. Το ίδιο ισχύει και στο «Μυθιστόρηµα µε κλειδί», τις σελίδες του οποίου ξεκίνησε να συνθέτει πριν από τρία χρόνια.
«Η Νήσος είναι ένα φανταστικό νησί, που αποτελεί ένα αµάλγαµα από τους αγαπηµένους µου προορισµούς: την Τήνο, την Πάτµο και τη Σέριφο», αποκαλύπτει, λέγοντας πως ο κάθε αναγνώστης πιθανώς να αναγνωρίσει κάποιες µικρές γωνιές από τα δικά του αγαπηµένα νησιά. Από την άλλη, κάποια στοιχεία που συνθέτουν τους ήρωές του πηγάζουν από τον κοντινό του περίγυρο.
Όπως και στις άλλες του συγγραφικές δουλειές, ο αναγνώστης θα βρει στοιχεία που πηγάζουν από τους τρεις αγαπηµένους του συγγραφείς της αστυνοµικής λογοτεχνίας και του Whodunnit: Αγκάθα Κρίστι, Ζορζ Σιµενόν και Π. Ντ. Τζέιµς. Ωστόσο, ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, εµπνευστής της έννοιας «criminart» (µιας ιδιάζουσας ισορροπίας µεταξύ Τέχνης και εγκλήµατος), εστιάζει ιδιαίτερα στο να ψυχολογεί σε βάθος τόσο τον δολοφόνο της ιστορίας του όσο και τα κίνητρά του. «Αλλωστε, εκείνο που µε είχε τραβήξει να µπω στην Εγκληµατολογία ήταν το ότι έψαχνα να διεισδύσω στη λογική του πώς µπορεί να δρα και να αισθάνεται ο δολοφόνος. Ετσι, στα βιβλία µου εστιάζω στην ψυχολογία πίσω από το έγκληµα».
Το βιβλίο, που αναµένεται να αποτελέσει κορυφαία πρόταση για τους φανατικούς του είδους, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας, ενώ η παρουσίασή του θα γίνει διαδικτυακά την Τρίτη 8 Ιουνίου µέσω του Public µε έναν ιδιαίτερο συνδυασµό παρουσιαστών: τον δηµοφιλή παρουσιαστή, δηµοσιογράφο και ταλαντούχο φωτογράφο Νίκο Αλιάγα και τη γνωστή εξερευνήτρια Μάγια Τσόκλη. Πρόκειται για το 5ο συγγραφικό έργο του Χρ. Μαρκογιαννάκη, µε την ιστορία να εκτυλίσσεται στη Νήσο, ένα ειδυλλιακό ψαρονήσι. Ο γνωστός από τα προηγούµενα µυθιστορήµατά του αστυνόµος ανθρωποκτονιών Χριστόφορος Μάρκου φτάνει στη Νήσο για να ξεκουραστεί, αλλά οι διακοπές του θα ταραχθούν όταν το πτώµα της Λούσι Ντέιβις, µιας νεαρής Αγγλίδας δηµοσιογράφου, θα ανακαλυφθεί σε µια αποθήκη. Εκεί είναι που ξεκινά ο λαβύρινθος του Whodunnit, µιας ολοένα και πιο περιζήτητης κατηγορίας στην αστυνοµική λογοτεχνία. «Η κατηγορία αυτή ανήκει στο κοινωνικό αστυνοµικό µυθιστόρηµα. Στην ουσία είναι ένα συνεχές αίνιγµα, που κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον του αναγνώστη», εξηγεί σε επικοινωνία του µε την εφηµερίδα ο κ. Μαρκογιαννάκης, πληροφορώντας ότι είναι µια τάση τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γαλλία, όπου ζει τα τελευταία δέκα χρόνια.
Η κατηγορία Whodunnit ανήκει στο κοινωνικό αστυνομικό μυθιστόρημα. Στην ουσία, είναι ένα συνεχές αίνιγμα, που κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον του αναγνώστη
«Το νησί είναι αποκλεισµένο από τον αέρα, οπότε κανείς δεν µπορεί να φτάσει, ούτε όµως και να αναχωρήσει. Έτσι, η Νήσος γίνεται το κλειστό δωµάτιο του Whodunnit. Σιγά-σιγά φτάνουµε σε ένα σηµείο όπου ο αναγνώστης ίσως και να έχει περισσότερα στοιχεία από ό,τι ο αστυνόµος. Ο στόχος µου είναι να του δίνω όλα τα στοιχεία, αλλά µε τέτοιον τρόπο που, όταν θα αποκαλυφθεί η πηγή του εγκλήµατος, ο αναγνώστης να πει “Μα, πώς δεν το κατάλαβα;”», λέει, παροµοιάζοντας αυτή την έκπληξη, παρά το συνεχόµενο στροβίλισµα του µυαλού, µε το «Κλεµµένο γράµµα» του Εντγκαρ Αλαν Πόε. Ο Χρ. Μαρκογιαννάκης έχει καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον των κατά παράδοση αυστηρών Γάλλων αναγνωστών και ανθρώπων των γραµµάτων έχοντας λάβει πολυάριθµές κριτικές στα γαλλικά ΜΜΕ. Είναι µέλος της Crime Writers’ Association, ενώ έχει σπουδάσει Εγκληµατολογία και Νοµική, έχοντας ασκήσει και το επάγγελµα του δικηγόρου. Εύλογα, αναρωτιέται κάποιος αν έχει αντλήσει από τα δύο αυτά πεδία κάποια στοιχεία στις ιστορίες του. Οµως, όπως λέει, τα µυθιστορήµατά του είναι 100% µυθοπλασία. Το ίδιο ισχύει και στο «Μυθιστόρηµα µε κλειδί», τις σελίδες του οποίου ξεκίνησε να συνθέτει πριν από τρία χρόνια.
Όπως και στις άλλες του συγγραφικές δουλειές, ο αναγνώστης θα βρει στοιχεία που πηγάζουν από τους τρεις αγαπηµένους του συγγραφείς της αστυνοµικής λογοτεχνίας και του Whodunnit: Αγκάθα Κρίστι, Ζορζ Σιµενόν και Π. Ντ. Τζέιµς. Ωστόσο, ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, εµπνευστής της έννοιας «criminart» (µιας ιδιάζουσας ισορροπίας µεταξύ Τέχνης και εγκλήµατος), εστιάζει ιδιαίτερα στο να ψυχολογεί σε βάθος τόσο τον δολοφόνο της ιστορίας του όσο και τα κίνητρά του. «Αλλωστε, εκείνο που µε είχε τραβήξει να µπω στην Εγκληµατολογία ήταν το ότι έψαχνα να διεισδύσω στη λογική του πώς µπορεί να δρα και να αισθάνεται ο δολοφόνος. Ετσι, στα βιβλία µου εστιάζω στην ψυχολογία πίσω από το έγκληµα».