Βρετανικό Μουσείο: Σε συνθήκες εγκατάλειψης τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Εισροή υδάτων από την οροφή - Τι απαντά η Μενδώνη (Εικόνες)
Για προσβλητικές και επικίνδυνες συνθήκες έκθεσης κάνει λόγο η υπουργός Πολιτισμού
Θλίψη και αγανάκτηση προκαλούν οι εικόνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από το Βρετανικό Μουσείο, όπου τα Γλυπτά του Παρθενώνα δείχνουν να είναι εκτεθειμένα σε συνθήκες εγκατάλειψης, μετά τις έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν το Λονδίνο στα τέλη Ιουλίου.
Σφοδρές βροχοπτώσεις, που έπληξαν στα τέλη του Ιουλίου το Λονδίνο, είχαν ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις ελληνικές γκαλερί που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείου και αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η επαναλειτουργία τους.
Ανάμεσα τους, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα «The Art Newspaper», και η έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα.
Σε φωτογραφία του The Art Newspaper από τον χώρο που φυλάσσονται τα ελληνικά εκθέματα, διακρίνεται ένας ανεμιστήρας, για να αντιμετωπιστεί, προφανώς, πρόβλημα υγρασίας:
Σε άλλη φωτογραφία διακρίνεται ένας… κουβάς, προφανώς για να μαζεύονται τα νερά από την οροφή:
Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην The Art Newspaper ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» από τις βροχές της 25ης Ιουλίου, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει σε ποια γκαλερί έχει γίνει η εισροή. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.
Σημειώνεται ότι η έκθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο επρόκειτο να ανοίξουν για το κοινό στο τέλος Ιουλίου. Είχε προηγηθεί επτάμηνο κλείσιμο λόγω του lockdown και εργασιών συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, λόγω των βροχοπτώσεων της 25ης Ιουλίου.
«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες».
Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε ο η υπουργός Πολιτισμού.
Σφοδρές βροχοπτώσεις, που έπληξαν στα τέλη του Ιουλίου το Λονδίνο, είχαν ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις ελληνικές γκαλερί που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείου και αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η επαναλειτουργία τους.
Ανάμεσα τους, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα «The Art Newspaper», και η έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα.
Σε φωτογραφία του The Art Newspaper από τον χώρο που φυλάσσονται τα ελληνικά εκθέματα, διακρίνεται ένας ανεμιστήρας, για να αντιμετωπιστεί, προφανώς, πρόβλημα υγρασίας:
Τι απαντά το Μουσείο
Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί».Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην The Art Newspaper ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» από τις βροχές της 25ης Ιουλίου, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει σε ποια γκαλερί έχει γίνει η εισροή. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.
Σημειώνεται ότι η έκθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο επρόκειτο να ανοίξουν για το κοινό στο τέλος Ιουλίου. Είχε προηγηθεί επτάμηνο κλείσιμο λόγω του lockdown και εργασιών συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, λόγω των βροχοπτώσεων της 25ης Ιουλίου.
Μενδώνη: Τα Γλυπτά πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη
Απαντώντας σε χθεσινή ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του σχετικά με την κατάσταση της αίθουσας των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη απάντησε:«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες».
Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε ο η υπουργός Πολιτισμού.