Λεωνίδας Καβάκος: Χαμός από την άρνηση της Κρατικής Ορχήστρας και της Συμφωνικής της ΕΡΤ να παίξουν στη συναυλία για τη Μαριούπολη
«Δεν μπορώ να βρω μια σοβαρή αιτιολογία για την άρνηση», λέει ο διεθνούς φήμης βιολονίστας για την Κρατική Ορχήστρα - «Είναι μια προσχηματική απάντηση που τους εκθέτει», υποστηρίζει για την ΕΡΤ
Ο διεθνούς ακτινοβολίας Έλληνας βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος θα πραγματοποιήσει μια μεγάλη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 14 Απριλίου και ώρα 20:30, τα έσοδα της οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες του πολύπαθου ουκρανικού λαού που βρίσκεται αντιμέτωπο με τη φρίκη της ρωσικής εισβολής και συγκεκριμένα για την ανοικοδόμησης του μαιευτηρίου της Μαριούπολης.
Τόσο ο Λεωνίδας Καβάκος όσο και οι υπόλοιποι μουσικού που θα λάβουν μέρος στη συναυλία, οι Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο), Ηλίας Λιβιεράτος (βιόλα) και Τιμόθεος Γαβριηλίδης Πετρίν (τσέλο), συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Το πρόγραμμα της βραδιάς θα περιλαμβάνει έργα του Γιοχάνες Μπραμς ενώ η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε χθες, Τρίτη 5 Απριλίου.
Ο Λεωνίδας Καβάκος μίλησε στα «ΝΕΑ» για την άρνηση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Συμφωνικής της ΕΡΤ, να συμμετάσχουν στη συναυλία για τη συγκέντρωση χρημάτων για το μαιευτήριο της Μαριούπολης.
«Είχα σκεφτεί να υπάρχει στο πρώτο μέρος ένα έργο μουσικής δωματίου. Ενα κουαρτέτο με άλλους τρεις νέους ταλαντούχους και ανερχόμενους μουσικούς: τον Βασίλη Βαρβαρέσο, τον Ηλία Λιβιεράτο και τον Τιμόθεο Γαβριηλίδη – Πέτριν, ο οποίος είναι μισός Ρώσος.
Στο δεύτερο μέρος σκέφτηκα να συμμετάσχει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την οποία συνεργάζομαι επί επτά χρόνια σε εκδηλώσεις με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Θα παίζαμε μαζί δύο έργα του Μπραμς: ένα από τα κουαρτέτα του με πιάνο σε σολ ελάσσονα – το οποίο θα το παίξουμε έτσι και αλλιώς τώρα – και την Τέταρτη Συμφωνία του. Αριστουργηματικά και δραματικά έργα που αρέσουν πολύ στο κοινό και είναι σε αντιστοιχία με τον σκοπό της συναυλίας.
Η εξήγηση που μου μεταφέρθηκε ήταν “για να μη γίνει κακή μιντιακή χρήση” σε σχέση με τη συμμετοχή της ΚΟΑ, κάτι που πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω», απάντησε ο παγκοσμίου φήμης μουσικός, για να συμπληρώσει: «Για μένα είναι αδιανόητο να μη θέλει να συμμετάσχει κανείς σε μια συναυλία που έχει ως σκοπό την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης, όπου υπάρχει σημαντικό ελληνικό στοιχείο. Κάνουμε μια συναυλία για να στηρίξουμε ένα νοσοκομείο που “φέρνει” ζωή, τη στιγμή που ο πόλεμος αφαιρεί ζωές. Αυτό ήταν γνωστό στους μουσικούς της Ορχήστρας και δεν κατανοώ την απόφασή τους. Πρόκειται για μια ανθρωπιστική κίνηση όπως ήταν και ο χαρακτήρας της συνεργασίας μας.
«Δεν μπορώ να βρω μια σοβαρή αιτιολογία για την άρνηση.
Η συναυλία δεν είχε πολιτικό χαρακτήρα, αφού δεν τάσσεται υπέρ της μιας πλευράς και κατά της άλλης – παρόλο που υπάρχει ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Η συναυλία – το τονίζω – έχει ανθρωπιστικό χαρακτήρα.
Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπορούσα να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Ορχήστρα, κάτι που με στενοχωρεί πάρα πολύ. Η προσπάθεια που γίνεται επτά χρόνια πηγαίνοντας στην επαρχία και σε μέρη όπου δεν είχαν ξανακούσει συμφωνικό ήχο μού άρεσε και δυστυχώς θα μου λείψει. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσα να αποδεχθώ τη συνεργασία με την ΚΟΑ πλέον είναι σε ένα αυστηρά επαγγελματικό πλαίσιο. Ή να κάνει ο σύλλογος μια δημόσια δήλωση που θα λέει ότι έκανε λάθος. Αναγνωρίζοντας τα λάθη μας μπορούμε να προχωρήσουμε».
Τόσο ο Λεωνίδας Καβάκος όσο και οι υπόλοιποι μουσικού που θα λάβουν μέρος στη συναυλία, οι Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο), Ηλίας Λιβιεράτος (βιόλα) και Τιμόθεος Γαβριηλίδης Πετρίν (τσέλο), συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Το πρόγραμμα της βραδιάς θα περιλαμβάνει έργα του Γιοχάνες Μπραμς ενώ η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε χθες, Τρίτη 5 Απριλίου.
Ο Λεωνίδας Καβάκος μίλησε στα «ΝΕΑ» για την άρνηση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Συμφωνικής της ΕΡΤ, να συμμετάσχουν στη συναυλία για τη συγκέντρωση χρημάτων για το μαιευτήριο της Μαριούπολης.
«Είχα σκεφτεί να υπάρχει στο πρώτο μέρος ένα έργο μουσικής δωματίου. Ενα κουαρτέτο με άλλους τρεις νέους ταλαντούχους και ανερχόμενους μουσικούς: τον Βασίλη Βαρβαρέσο, τον Ηλία Λιβιεράτο και τον Τιμόθεο Γαβριηλίδη – Πέτριν, ο οποίος είναι μισός Ρώσος.
Στο δεύτερο μέρος σκέφτηκα να συμμετάσχει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την οποία συνεργάζομαι επί επτά χρόνια σε εκδηλώσεις με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Θα παίζαμε μαζί δύο έργα του Μπραμς: ένα από τα κουαρτέτα του με πιάνο σε σολ ελάσσονα – το οποίο θα το παίξουμε έτσι και αλλιώς τώρα – και την Τέταρτη Συμφωνία του. Αριστουργηματικά και δραματικά έργα που αρέσουν πολύ στο κοινό και είναι σε αντιστοιχία με τον σκοπό της συναυλίας.
Η εξήγηση που μου μεταφέρθηκε ήταν “για να μη γίνει κακή μιντιακή χρήση” σε σχέση με τη συμμετοχή της ΚΟΑ, κάτι που πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω», απάντησε ο παγκοσμίου φήμης μουσικός, για να συμπληρώσει: «Για μένα είναι αδιανόητο να μη θέλει να συμμετάσχει κανείς σε μια συναυλία που έχει ως σκοπό την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης, όπου υπάρχει σημαντικό ελληνικό στοιχείο. Κάνουμε μια συναυλία για να στηρίξουμε ένα νοσοκομείο που “φέρνει” ζωή, τη στιγμή που ο πόλεμος αφαιρεί ζωές. Αυτό ήταν γνωστό στους μουσικούς της Ορχήστρας και δεν κατανοώ την απόφασή τους. Πρόκειται για μια ανθρωπιστική κίνηση όπως ήταν και ο χαρακτήρας της συνεργασίας μας.
«Δεν μπορώ να βρω μια σοβαρή αιτιολογία για την άρνηση.
Η συναυλία δεν είχε πολιτικό χαρακτήρα, αφού δεν τάσσεται υπέρ της μιας πλευράς και κατά της άλλης – παρόλο που υπάρχει ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Η συναυλία – το τονίζω – έχει ανθρωπιστικό χαρακτήρα.
Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπορούσα να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Ορχήστρα, κάτι που με στενοχωρεί πάρα πολύ. Η προσπάθεια που γίνεται επτά χρόνια πηγαίνοντας στην επαρχία και σε μέρη όπου δεν είχαν ξανακούσει συμφωνικό ήχο μού άρεσε και δυστυχώς θα μου λείψει. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσα να αποδεχθώ τη συνεργασία με την ΚΟΑ πλέον είναι σε ένα αυστηρά επαγγελματικό πλαίσιο. Ή να κάνει ο σύλλογος μια δημόσια δήλωση που θα λέει ότι έκανε λάθος. Αναγνωρίζοντας τα λάθη μας μπορούμε να προχωρήσουμε».