Ξεκίνησε η έκθεση για τον Άγγελο Σπαχή, τον "πατέρα" του γραφιστικού design στην Ελλάδα
Στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος με ελεύθερη είσοδο
Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος διοργανώνει στο αίθριο του 4ου ορόφου, στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος την έκθεση «Άγγελος Σπαχής 1903-1960», με θέμα το έργο του μεγάλου, και άγνωστου στο ευρύτερο κοινό, Έλληνα γραφίστα Άγγελου Σπαχή. Η έκθεση που θα διαρκέσει έως τις 20 Οκτωβρίου, θα είναι ανοιχτή επτά μέρες την εβδομάδα, από τις 9.30 ως τις 20.00 με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Ο Άγγελος Σπαχής γεννήθηκε στην Αθήνα και ήταν αυτοδίδακτος καλλιτέχνης. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το 1922, ως σκιτσογράφος του Ελευθέρου Βήματος του Δημητρίου Λαμπράκη και υπήρξε μέλος της πρωτοποριακής μεσοπολεμικής «Ομάδας Τέχνη 1930». Συμμετείχε στην ελληνική παρουσία για την Μπιενάλε της Βενετίας το 1934, ενώ είχε δείξει έργα του και στις εκθέσεις του Συνδέσμου των Σκιτσογράφων (το 1932 και το 1938).
Κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, ο Σπαχής συγκαταλεγόταν μεταξύ των πλέον πρωτοποριακών Ελλήνων καλλιτεχνών. Χωρίς να έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό αλλά και χωρίς να έχει παρακολουθήσει συστηματικές σπουδές ζωγραφικής, χάρη στις προσωπικές του αναζητήσεις, είχε κατορθώσει να ενστερνισθεί τις αρχές της μοντέρνας τέχνης και ιδίως του κυβισμού και του κονστρουκτιβισμού/νεοπλαστικισμού. Ο Σπαχής θεωρείται ο πατέρας του γραφιστικού design στην Ελλάδα, καθώς είναι ο πρώτος που ασχολήθηκε συστηματικά με αυτό.
Εργάστηκε ακούραστα για τις εταιρείες καπνοβιομηχανίας Παπαστράτου και Γ. Α. Κεράνη, δημιουργώντας ως καλλιτεχνικός τους σύμβουλος όλα τα σχέδια και λογότυπα των προϊόντων τους. Ένα από τα λογότυπά του, το έμβλημα των τσιγάρων Άσσος της εταιρείας Παπαστράτου, επιβιώνει και σήμερα, σχεδόν 100 χρόνια μετά τη δημιουργία του.
Ο Άγγελος Σπαχής γεννήθηκε στην Αθήνα και ήταν αυτοδίδακτος καλλιτέχνης. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το 1922, ως σκιτσογράφος του Ελευθέρου Βήματος του Δημητρίου Λαμπράκη και υπήρξε μέλος της πρωτοποριακής μεσοπολεμικής «Ομάδας Τέχνη 1930». Συμμετείχε στην ελληνική παρουσία για την Μπιενάλε της Βενετίας το 1934, ενώ είχε δείξει έργα του και στις εκθέσεις του Συνδέσμου των Σκιτσογράφων (το 1932 και το 1938).
Κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, ο Σπαχής συγκαταλεγόταν μεταξύ των πλέον πρωτοποριακών Ελλήνων καλλιτεχνών. Χωρίς να έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό αλλά και χωρίς να έχει παρακολουθήσει συστηματικές σπουδές ζωγραφικής, χάρη στις προσωπικές του αναζητήσεις, είχε κατορθώσει να ενστερνισθεί τις αρχές της μοντέρνας τέχνης και ιδίως του κυβισμού και του κονστρουκτιβισμού/νεοπλαστικισμού. Ο Σπαχής θεωρείται ο πατέρας του γραφιστικού design στην Ελλάδα, καθώς είναι ο πρώτος που ασχολήθηκε συστηματικά με αυτό.
Εργάστηκε ακούραστα για τις εταιρείες καπνοβιομηχανίας Παπαστράτου και Γ. Α. Κεράνη, δημιουργώντας ως καλλιτεχνικός τους σύμβουλος όλα τα σχέδια και λογότυπα των προϊόντων τους. Ένα από τα λογότυπά του, το έμβλημα των τσιγάρων Άσσος της εταιρείας Παπαστράτου, επιβιώνει και σήμερα, σχεδόν 100 χρόνια μετά τη δημιουργία του.