H Κάρμεν Ρουγγέρη στα Παραπολιτικά: «Ονειρεύομαι μια Επίδαυρο γεμάτη παιδιά»
H Κάρμεν Ρουγγέρη αναφέρθηκε και στο ΜeΤoo - «Είμαι υπέρ του να μιλάει κανείς ΑΜΕΣΩΣ, αρκεί αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».
H Κάρμεν Ρουγγέρη μίλησε στο parapolitika.gr αποκαλύπτοντας για ακόμα μία φορά την αγάπη της για το παιδικό θέατρο και τον διδακτικό του χαρακτήρα. Αποκάλυψε, μάλιστα, και τη φράση της που θα αποτελούσε την αρχή μιας καριέρας και ενός πάθους για το θέατρο για τα παιδιά.
Η ομάδα αυτή, την οποία ονόμασα «Ρακοσυλλέκτες», θέριεψε, άρχισε να παίρνει βραβεία και έκανε ευτυχισμένα τα 30 παιδιά που την αποτελούσαν. Μαθεύτηκε αυτή η δραστηριότητά μας και τότε μου ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας να γίνω μέλος μιας επιτροπής προκειμένου να εγκρίνουμε παραστάσεις για τα σχολεία. Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να ήταν γύρω στο 1992. Υπήρχαν γύρω στις 48 παραστάσεις για παιδιά τότε, τώρα ξεπερνούν τις 200.
Η προχειρότητα και η μιζέρια χαρακτήριζε τις περισσότερες από αυτές τις παραστάσεις.
Ελάχιστες οι εξαιρέσεις.
Ήμουν πολύ αυστηρή στην κρίση μου και προσπάθησα να παρασύρω και τα άλλα μέλη της επιτροπής. Αν εγκρίναμε αυτές τις παραστάσεις, θα κάναμε κακό στα παιδιά, αλλά και στο θέατρο γενικά.
Κάποια Χριστούγεννα μου ζητήθηκε από το Εθνικό Θέατρο, στο δυναμικό του οποίου ανήκα κυρίως ως μέλος χορού αρχαίου δράματος, να παίξει η ομάδα μας για τα παιδιά του προσωπικού.
Η παράσταση άρεσε και αμέσως μου ζητήθηκε από τον τότε διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Αλέξη Σολωμό, να του δώσω κάποιο έργο μου. Του έδωσα το «Αντζελίνα η Σταχτοπούτα», βασισμένη στην ομώνυμη όπερα του Ροσίνι. Ενθουσιάστηκε και μου το ζήτησε για να το ανεβάσει στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.
Αρνήθηκα. «Θα σας το δώσω μόνο αν το κάνω εγώ, γιατί ξέρω απόλυτα τι θέλω», είπα με θράσος αλλά και θάρρος, χωρίς να ξέρω ότι αυτή η φράση μου θα αποτελούσε την αρχή μιας καριέρας και ενός πάθους για το θέατρο για τα παιδιά.
Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα, στο Θέατρο Κιβωτός (ένα θέατρο 400 θέσεων).
Μια θεατρική μου μεταφορά του σημαντικού αυτού έργου της παιδικής λογοτεχνίας, με μεγάλο σεβασμό προς τη συγγραφέα. Μέχρι τώρα την παράσταση αυτή την έχουν δει περίπου 25.000 θεατές.
Επίσης, στο Christmas Theater παρουσιάζουμε την «Οδύσσεια» του Ομήρου, σε μια υπερπαραγωγή, όπως της αρμόζει, σε ένα θέατρο 2.500 θέσεων.
Μια παράσταση απόλυτα μελετημένη, ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά που διδάσκονται το έπος αυτό και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Μέχρι τώρα την παράσταση αυτή την έχουν δει περίπου 70.000 θεατές.
Πάντα έργα που ψυχαγωγούν τα παιδιά, αλλά και που έχουν κάτι να πουν. Θέλω οι μικροί μας θεατές, φεύγοντας από την παράσταση, να φεύγουν χαρούμενοι αλλά και πιο «πλούσιοι».
Να προσθέσω στην ερώτησή σας αυτή ότι μαγειρεύω και κάθε μέρα. Όταν σ’ αρέσουν αυτά που κάνεις, όταν έχεις καλή διάθεση και θες να γεύεσαι κάθε στιγμή της σύντομης παραμονής σου πάνω στη Γη, τα προφταίνεις όλα, πιστεύω.
Μέχρι τώρα, όταν ετοίμαζα ένα έργο, της το διάβαζα και της έλεγα πώς το φαντάζομαι. Στο τέλος, πάντα το εικαστικό κομμάτι της παράστασης ξεπερνούσε τις προσδοκίες μου.
Τελευταία συνεργαζόμαστε και στη σκηνοθεσία. Αυτό με ενθουσιάζει, γιατί βλέπω ότι μπαίνει νέο αίμα και καινούργια ματιά στις δουλειές μας. Δεν σας κρύβω ότι είμαι χαρούμενη και ευτυχισμένη, γιατί κάποια στιγμή θα πάρει τη σκυτάλη ώστε να συνεχίσει το έργο μας…
Κάρμεν Ρουγγέρη, μιλήστε μας για εσάς. Ποια είναι η Κάρμεν και από πού προέκυψε το πάθος σας για το θέατρο για παιδιά;
Όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά, θέλοντας να περνάμε ωραία τα Σαββατοκύριακα, έφτιαξα μια θεατρική ομάδα στη γειτονιά, όπου δίδασκα, έγραφα και σκηνοθετούσα.Η ομάδα αυτή, την οποία ονόμασα «Ρακοσυλλέκτες», θέριεψε, άρχισε να παίρνει βραβεία και έκανε ευτυχισμένα τα 30 παιδιά που την αποτελούσαν. Μαθεύτηκε αυτή η δραστηριότητά μας και τότε μου ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας να γίνω μέλος μιας επιτροπής προκειμένου να εγκρίνουμε παραστάσεις για τα σχολεία. Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να ήταν γύρω στο 1992. Υπήρχαν γύρω στις 48 παραστάσεις για παιδιά τότε, τώρα ξεπερνούν τις 200.
Η προχειρότητα και η μιζέρια χαρακτήριζε τις περισσότερες από αυτές τις παραστάσεις.
Ελάχιστες οι εξαιρέσεις.
Ήμουν πολύ αυστηρή στην κρίση μου και προσπάθησα να παρασύρω και τα άλλα μέλη της επιτροπής. Αν εγκρίναμε αυτές τις παραστάσεις, θα κάναμε κακό στα παιδιά, αλλά και στο θέατρο γενικά.
Κάποια Χριστούγεννα μου ζητήθηκε από το Εθνικό Θέατρο, στο δυναμικό του οποίου ανήκα κυρίως ως μέλος χορού αρχαίου δράματος, να παίξει η ομάδα μας για τα παιδιά του προσωπικού.
Η παράσταση άρεσε και αμέσως μου ζητήθηκε από τον τότε διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Αλέξη Σολωμό, να του δώσω κάποιο έργο μου. Του έδωσα το «Αντζελίνα η Σταχτοπούτα», βασισμένη στην ομώνυμη όπερα του Ροσίνι. Ενθουσιάστηκε και μου το ζήτησε για να το ανεβάσει στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.
Αρνήθηκα. «Θα σας το δώσω μόνο αν το κάνω εγώ, γιατί ξέρω απόλυτα τι θέλω», είπα με θράσος αλλά και θάρρος, χωρίς να ξέρω ότι αυτή η φράση μου θα αποτελούσε την αρχή μιας καριέρας και ενός πάθους για το θέατρο για τα παιδιά.
Ποιες παραστάσεις παρουσιάζετε εφέτος;
Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα, στο Θέατρο Κιβωτός (ένα θέατρο 400 θέσεων).Μια θεατρική μου μεταφορά του σημαντικού αυτού έργου της παιδικής λογοτεχνίας, με μεγάλο σεβασμό προς τη συγγραφέα. Μέχρι τώρα την παράσταση αυτή την έχουν δει περίπου 25.000 θεατές.
Επίσης, στο Christmas Theater παρουσιάζουμε την «Οδύσσεια» του Ομήρου, σε μια υπερπαραγωγή, όπως της αρμόζει, σε ένα θέατρο 2.500 θέσεων.
Μια παράσταση απόλυτα μελετημένη, ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά που διδάσκονται το έπος αυτό και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Μέχρι τώρα την παράσταση αυτή την έχουν δει περίπου 70.000 θεατές.
Πώς επιλέγετε τις παραστάσεις που θα παρουσιάσετε κάθε σεζόν;
Σκοπός της παιδικής μας σκηνής είναι να ανεβάζουμε έργα είτε από τη μυθολογία μας, είτε από τον Όμηρο, είτε από τη λογοτεχνία μας, είτε από την όπερα, είτε από τα κλασικά παραμύθια.Πάντα έργα που ψυχαγωγούν τα παιδιά, αλλά και που έχουν κάτι να πουν. Θέλω οι μικροί μας θεατές, φεύγοντας από την παράσταση, να φεύγουν χαρούμενοι αλλά και πιο «πλούσιοι».
Σας βλέπουμε στην τηλεοπτική σειρά «Γλυκάνισος», στο θέατρο σε διάφορες εκδηλώσεις για παιδιά... Πώς τα προλαβαίνετε όλα;
Να προσθέσω στην ερώτησή σας αυτή ότι μαγειρεύω και κάθε μέρα. Όταν σ’ αρέσουν αυτά που κάνεις, όταν έχεις καλή διάθεση και θες να γεύεσαι κάθε στιγμή της σύντομης παραμονής σου πάνω στη Γη, τα προφταίνεις όλα, πιστεύω.Σε κάθε παράστασή σας απολαμβάνουμε τα σκηνικά και τα κοστούμια που δημιουργεί η κόρη σας, Χριστίνα Κουλουμπή. Μιλήστε μας για τη σχέση σας ως μαμάς και ως συν-σκηνοθέτριας, αλλά και ως συνεργάτιδας.
Είμαι φανατική θαυμάστρια της Χριστίνας Κουλουμπή. Συνεργαζόμαστε άψογα. Έχει κερδίσει τον θαυμασμό και την παραδοχή μου, με την άψογη συνεργασία, με τον χαρακτήρα της, με τα ταλέντα που η φύση απλόχερα της έχει χαρίσει.Μέχρι τώρα, όταν ετοίμαζα ένα έργο, της το διάβαζα και της έλεγα πώς το φαντάζομαι. Στο τέλος, πάντα το εικαστικό κομμάτι της παράστασης ξεπερνούσε τις προσδοκίες μου.
Τελευταία συνεργαζόμαστε και στη σκηνοθεσία. Αυτό με ενθουσιάζει, γιατί βλέπω ότι μπαίνει νέο αίμα και καινούργια ματιά στις δουλειές μας. Δεν σας κρύβω ότι είμαι χαρούμενη και ευτυχισμένη, γιατί κάποια στιγμή θα πάρει τη σκυτάλη ώστε να συνεχίσει το έργο μας…
Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τους ηθοποιούς που παίζουν στις παραστάσεις σας;
Διαλέγουμε πάντα ηθοποιούς που ανταποκρίνονται στον χαρακτήρα και το παρουσιαστικό των ηρώων που θα υποδυθούν. Παραμένουν πάντα στην ομάδα μας οι ηθοποιοί που διαθέτουν θεατρικό ήθος.Ποια είναι η θέση σας σχετικά με το metoo, που τόσο έχει ταλανίσει το θέατρο;
Είμαι υπέρ του να μιλάει κανείς ΑΜΕΣΩΣ όταν αντιμετωπίζει ανήθικη συμπεριφορά στον χώρο του, αρκεί αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.Εσείς προσωπικά έχετε βιώσει κάποιες περίεργες συμπεριφορές στον χώρο του θεάτρου;
Βεβαίως, αλλά ήξερα να βάζω τον άλλον στη θέση του.Ποιο είναι το όνειρό σας, το «ταβάνι» που λέμε, σχετικά με το θέατρο για παιδιά;
Μια Επίδαυρος γεμάτη παιδιά.Ποια είναι η συμβουλή σας για τους πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς;
Δουλειά, δουλειά, δουλειά…. Όχι έπαρση.Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.