Κάθε τραγούδι που έχει ερμηνεύσει φέρνει στον νου κινηματογραφικές σκηνές, ψηλά τακούνια και επεισοδιακές ερωτικές εμμονές... Ίσως (και γι’ αυτό) είναι η μεσογειακή φωνή που αγαπάνε τόσο οι Έλληνες.

Από την άλλη, οι εμφανίσεις της ξεχειλίζουν από πάθος, ενέργεια, μια διαπεραστική σαγήνη, σε μια σκηνή -πάνταηλεκτρισμένη από τη δική της ακτινοβολία. Και αυτό κάθε άλλο παρά είναι τυχαίο, αφού διαθέτει μια ασυνήθιστα έντονη σκηνική παρουσία με την οποία μοιάζει να «λούζει στο φως» τους θεατές. Άλλωστε, το όνομά της στα ελληνικά σημαίνει... «Φωτεινή»!

Ο λόγος για τη «μεγάλη ντίβα της Ιβηρικής» Λουζ Κασάλ, η οποία στις 11 και 12 Μαρτίου θα εμφανιστεί στο «Christmas Theater» στο Γαλάτσι, με μια ορχήστρα 60 μουσικών αλλά και με τη συμμετοχή της δικής μας συμφωνικής ορχήστρας Φιλαρμόνια. Δύο μουσικές βραδιές, με τα θρυλικά πλέον «Piensa en mi», «Un Αno de Amor», «No me importa nada», «Historia de un Amor» και όλες τις μεγάλες επιτυχίες της, σε ένα ιδιαίτερο μελωδικό οδοιπορικό - μια συναυλία που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά εκτός Ισπανίας.
___________
 

Η κορυφαία ερμηνεύτρια, για μία ακόμη φορά, τραγουδάει με τον χαρακτηριστικό λυρικό της τρόπο τον οικουμενικό έρωτα και το καθολικό πάθος για την ίδια τη ζωή. Η «μούσα του Πέδρο Αλμοδόβαρ», όπως την αποκαλούν, ήδη από τα πρώτα της βήματα, με μια φωνή γεμάτη ένταση και εκφραστικότητα, κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ το 1982 γνωρίζοντας αμέσως τη διεθνή καταξίωση. Η συμμετοχή της, όμως, στα σάουντρακ των ταινιών του παγκοσμίου φήμης Ισπανού σκηνοθέτη ήταν που εκτίναξε τη δημοτικότητά της στα ύψη. Κατά τα άλλα, η ίδια μοιάζει να μην ερμηνεύει απλώς τα κομμάτια της αλλά να δίνει κάθε φορά μια ολόκληρη παράσταση - κάτι που έκαναν οι μεγάλες ντίβες όπως η Εντίθ Πιαφ και η Νταλιντά.

Σε αυτό, φυσικά, δεν συμβάλλει μόνο η φωνή, αλλά και η ενορχήστρωση, το σκηνικό, ακόμα και η παραμικρή κίνηση του σώματός της - δηλαδή, τα πάντα, η κάθε λεπτομέρεια την οποία ελέγχει με τον πλέον πειστικό τρόπο. Και όλα αυτά από την πιο ζεστή, πληθωρική και αισθαντική ερμηνεύτρια της εποχής μας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή / Ρεπορτάζ: Γιώργος Βαϊλάκης