Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: «Με έναν τρόπο ψηφίζουµε το τι βλέπουµε - Όλοι κρινόµαστε στο γήπεδο»
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης μιλάει στο «Secret» στο ένθετο του πολιτισμού της εφημερίδας Παραπολιτικά για το θέατρο, την πληθώρα παραγωγών, την μόδα των ριάλιτι που κατακλύζουν την τηλεόραση, αλλά και την παράσταση ο «Αµπιγιέρ» που πρωταγωνιστεί μαζί με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση
Ο «Αµπιγιέρ», του Ρόναλντ Χάργουντ, έχει ανέβει στο θέατρο «Τζένη Καρέζη» και πάει περίφηµα. Πρόκειται για ένα από τα σηµαντικότερα θεατρικά έργα της παγκόσµιας δραµατουργίας, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης στον ρόλο του Σερ και ο Γεράσιµος Σκιαδαρέσης στον ρόλο του πιστού Νόρµαν συναντώνται στη σκηνή, πλαισιωµένοι από έναν εξαιρετικό θίασο.
Σήµερα ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης µιλάει στο «Secret» και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την παράσταση και όχι µόνο. Τα σχόλια που λαµβάνει η παράσταση «Αµπιγιέρ» στο θέατρο «Τζένη Καρέζη» είναι πάρα πολύ θετικά.
«∆εν νοµιµοποιούµαστε να τα λέµε εµείς αυτά τα πράγµατα, αλλά έτσι είναι, και η αλήθεια είναι ότι είµαι πάρα
πολύ ευχαριστηµένος. Είναι ένα πάρα πολύ ωραίο έργο. Είναι ένα αγαπηµένο θεατρικό όλων των ηθοποιών στον πλανήτη, αλλά, επειδή το µελετήσαµε σε βάθος στις πρόβες, σας λέω ότι ίσως είναι ένα από τα καλύτερα µεταπολεµικά κείµενα και κατατάσσεται σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της παγκόσµιας δραµατουργίας».
«Η συνεργασία µε τον Γεράσιµο Σκιαδαρέση είναι χρόνια τώρα. Έχω µαζί του µια ιδιαίτερη σχέση και ψυχικά και συναισθηµατικά αλλά και υποκριτικά».
Πολλές φορές αυτός ο καταιγισµός επιβάλλει και ρυθµούς πολύ γρήγορους, οπότε το αποτέλεσµα δεν είναι πάντα το προσδοκώµενο. Στην τηλεόραση αυτό έγινε τα τελευταία χρόνια, ενώ στο θέατρο υπάρχει χρόνια τώρα µε πολλές παραστάσεις και πολλούς θιάσους. ∆εν ξέρω αν αυτό είναι κατ’ ανάγκη καλό, αλλά από την άλλη δεν µπορείς να απαγορεύσεις σε κάποιον να κάνει µια παραγωγή. Από κει και πέρα όµως όλοι κρινόµαστε στο γήπεδο».
«∆εν νοµίζω ότι έχουµε σηµαντικές αλλαγές κυρίως στον τρόπο που δουλεύουµε. Ειδικά όταν γίνονται τόσο πολλές δουλειές, λογικό είναι τα πράγµατα σε εργασιακό επίπεδο να µην είναι καλύτερα από παλιότερα. Όχι ότι παλιότερα ήταν ιδανικά. Όμως σε αυτούς τους χώρους πάντα οι συνθήκες είναι δύσκολες. Αυτό που πρέπει να επισηµάνω είναι ότι, επειδή γίνονται πολλές δουλειές, σίγουρα σε επίπεδο απασχόλησης είναι καλύτερα τα πράγµατα».
Στην τηλεόραση κυριαρχούν οι τηλεοπτικές σειρές και τα ριάλιτι, αλλά ο καθένας από αυτούς κάνει µια διαφορετική δουλειά. ∆ηλαδή η τηλεπερσόνα ή ο αναγνωρίσιµος ηθοποιός έχουν µια βασική διαφορά, τη δουλειά τους.
Τώρα, τι από τα δύο πουλάει περισσότερο, αυτό είναι θέµα και του τηλεθεατή. Θέλω να πω ότι µε έναν τρόπο ψηφίζουµε το τι βλέπουµε. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουµε ότι η µεγάλη τηλεθέαση δεν είναι και κατ’ ανάγκη ψήφος εµπιστοσύνης και συµπάθειας, µπορεί να είναι και ψήφος ότι ξεκουράζοµαι χλευάζοντας, και δεν είναι απαραιτήτως ανταγωνιστικά αυτά τα δύο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οι ηθοποιοί πρέπει να κάνουν καλά τη δουλειά τους, είτε παίζοντας σε σειρά είτε σε ταινία είτε στο θέατρο».
Σήµερα ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης µιλάει στο «Secret» και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την παράσταση και όχι µόνο. Τα σχόλια που λαµβάνει η παράσταση «Αµπιγιέρ» στο θέατρο «Τζένη Καρέζη» είναι πάρα πολύ θετικά.
«∆εν νοµιµοποιούµαστε να τα λέµε εµείς αυτά τα πράγµατα, αλλά έτσι είναι, και η αλήθεια είναι ότι είµαι πάρα
πολύ ευχαριστηµένος. Είναι ένα πάρα πολύ ωραίο έργο. Είναι ένα αγαπηµένο θεατρικό όλων των ηθοποιών στον πλανήτη, αλλά, επειδή το µελετήσαµε σε βάθος στις πρόβες, σας λέω ότι ίσως είναι ένα από τα καλύτερα µεταπολεµικά κείµενα και κατατάσσεται σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της παγκόσµιας δραµατουργίας».
Και εσύ πρωταγωνιστείς µαζί µε έναν φίλο σου, τον Γεράσιµο Σκιαδαρέση.
«Η συνεργασία µε τον Γεράσιµο Σκιαδαρέση είναι χρόνια τώρα. Έχω µαζί του µια ιδιαίτερη σχέση και ψυχικά και συναισθηµατικά αλλά και υποκριτικά».Η αλήθεια είναι ότι και στο θέατρο αλλά και στην τηλεόραση υπάρχει υπερπληθώρα παραγωγών και το κοινό δυσκολεύεται να βρει αυτό που του ταιριάζει.
«Προκειµένου να γίνονται λίγα πράγµατα, καλύτερα να γίνονται πολλές δουλειές. Όταν έχουµε πάρα πολλές παραγωγές, στατιστικά θα είναι και περισσότερα τα ενδιαφέροντα πράγµατα.Πολλές φορές αυτός ο καταιγισµός επιβάλλει και ρυθµούς πολύ γρήγορους, οπότε το αποτέλεσµα δεν είναι πάντα το προσδοκώµενο. Στην τηλεόραση αυτό έγινε τα τελευταία χρόνια, ενώ στο θέατρο υπάρχει χρόνια τώρα µε πολλές παραστάσεις και πολλούς θιάσους. ∆εν ξέρω αν αυτό είναι κατ’ ανάγκη καλό, αλλά από την άλλη δεν µπορείς να απαγορεύσεις σε κάποιον να κάνει µια παραγωγή. Από κει και πέρα όµως όλοι κρινόµαστε στο γήπεδο».
Επειδή είσαι πολλά χρόνια στον χώρο του θεάµατος, έχεις δει τον τελευταίο καιρό τα πράγµατα να αλλάζουν;
«∆εν νοµίζω ότι έχουµε σηµαντικές αλλαγές κυρίως στον τρόπο που δουλεύουµε. Ειδικά όταν γίνονται τόσο πολλές δουλειές, λογικό είναι τα πράγµατα σε εργασιακό επίπεδο να µην είναι καλύτερα από παλιότερα. Όχι ότι παλιότερα ήταν ιδανικά. Όμως σε αυτούς τους χώρους πάντα οι συνθήκες είναι δύσκολες. Αυτό που πρέπει να επισηµάνω είναι ότι, επειδή γίνονται πολλές δουλειές, σίγουρα σε επίπεδο απασχόλησης είναι καλύτερα τα πράγµατα».
Τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύς λόγος για τους ανθρώπους των ριάλιτι που µπήκαν στον χώρο του θεάµατος...
«Ζούµε σε µια χώρα που επιτρέπει στον καθένα να κάνει ό,τι θέλει, και αυτές είναι αποφάσεις των ανθρώπων που διευθύνουν τα κανάλια και την τηλεόραση, όχι όµως στο θέατρο, γιατί δεν µπορούν να µπουν αυτοί οι άνθρωποι εκ των πραγµάτων, αφού χρειάζεται µια άλλη εξειδίκευση και προετοιµασία. Από τη στιγµή όµως πουυπάρχουν θεατές ή τηλεθεατές οι οποίοι τους επιβραβεύουν, το θεωρώ νόµιµο και θεµιτό. Τώρα το πώς κρίνεται ο καθένας µετά, αυτό είναι µια άλλη ιστορία. Εδώ θα πρέπει να πούµε ότι υπάρχει και µια σύγχυση.Στην τηλεόραση κυριαρχούν οι τηλεοπτικές σειρές και τα ριάλιτι, αλλά ο καθένας από αυτούς κάνει µια διαφορετική δουλειά. ∆ηλαδή η τηλεπερσόνα ή ο αναγνωρίσιµος ηθοποιός έχουν µια βασική διαφορά, τη δουλειά τους.
Τώρα, τι από τα δύο πουλάει περισσότερο, αυτό είναι θέµα και του τηλεθεατή. Θέλω να πω ότι µε έναν τρόπο ψηφίζουµε το τι βλέπουµε. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουµε ότι η µεγάλη τηλεθέαση δεν είναι και κατ’ ανάγκη ψήφος εµπιστοσύνης και συµπάθειας, µπορεί να είναι και ψήφος ότι ξεκουράζοµαι χλευάζοντας, και δεν είναι απαραιτήτως ανταγωνιστικά αυτά τα δύο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οι ηθοποιοί πρέπει να κάνουν καλά τη δουλειά τους, είτε παίζοντας σε σειρά είτε σε ταινία είτε στο θέατρο».